Meiden even een vraag aan jullie!
Wie heeft er wel is lekkage gehad onder zijn douchecabine. We hebben hier een hele vochtkring in het plafond in de keuken en dat komt dus vanuit de badkamer. Het is niet zo dat het water uit het plafond lekt, maar de kring wordt wel steeds groter.
Wou het zo graag nog even rekken tot na de bevalling, maar volgens mij moet er nu wel accuut iets gaan gebeuren.
Wat voor bedrijf moet je in hemelsnaam bellen als je lekkage hebt???
:-* Gismo
Volgens mij een loodgieter
Maar het kan ook zijn dat de kitnaden van de douchebak vervangen moeten worden en dat dan je probleem is opgelost.
eerst even de meest gangbare veroorzakers bekijken…
De kitnaden rondom, hebben die scheurtjes ja of nee, ontbreken er wellicht enkele voegen, sluit je shifon nog goed aan op de afvoer…
als je die oorzaken hebt bekeken en die zijn het niet, dan moet je idd een loodgieter bellen want dan heb je kans dat bijvoorbeeld je afvoer een breuk heeft of iets.
Bij mijn schoonzus in IJsselmuiden hadden ze ook van zulke kringen en bij hen lag het aan de uitgedroogde en gescheurde kitnaden rondom de douche en rondom het doucheputje (zij douchen gewoon op de tegelvloer) ze hebben de oude kit verwijderd, alles opnieuw gekit en toen was het probleem opgelost.
We hebben alle kit al uit de cabine gehaald en alles opnieuw gekit. We hoopten dat het hierdoor opgelost zou zijn, maar dat is dus niet zo.
Ik ben zo onwijs pissig dat mijn man er gewoon zo laks mee omgaat.
Ik irriteer me rot aan die stomme kring op het plafond en ik vind dat er dus echt wat aan moet gebeuren.
Bij mijn ouders hetzelfde verhaal.
Ze hebben 3jr geleden de badkamer vernieuwd. Nu zit de douchecabine op de 1e etage boven de wc op de begane grond. De wc staat nu vaak blank door dat de douchebak ergens lek. Het putje zit er goed in, Naden al 2x opnieuw gekit. En nog lek het…De wc moet inmiddels ook helemaal vernieuwd worden. Door alle vocht komt t stucwerk naar beneden. Mijn moeder is bang dat ze de hele douche bak enz. weg moeten halen want de platen eronder zullen ook wel vergaan zijn door het water…
Wij hebben hetzelfde gehad een jaar geleden. Alleen lekte het van onze badkamer naar de buren, dus die hadden een kring in het plafond :oops:
We zijn toen ook begonnen met het uitsluiten van de meest gangbare oorzaken (dit op advies van een handige oom met veel kluservaring).
- check de afvoer, en dan vooral het afsluitrubbertje rond de afvoer (dit schijnt sowieso na een x aantal jaren vervangen te moeten worden). Ook zou het kunnen dat de afvoerslang/leiding iets verschoven is of zo.
- het kan een breuk/scheurtje in de waterleiding zelf zijn -> dit kun je testen als je een keer een weekendje weg gaat. Neem voor vertrek de meterstand op, zorg dus dat er minimaal 48 uur (liefst langer) nergens in huis water gebruikt wordt, bekijk dan weer de meterstand - als het goed is, is er dus geen water verbruikt dan.
Dan weet je dus of je echt alles open moet gaan breken om bij de leiding te komen, of dat de lekkage ergens anders zit.
(maar het kan zijn dat het lek zo klein is dat je pas na meer dan een week verschil zou zien op de meter, dus helemaal waterdicht is deze methode niet)
- het kunnen de kitnaden of de voegen tussen de tegels zijn -> testen door alles af te plakken met waterdichte tape, en daarna lang te wachten. Helaas duurt het wel even voordat je echt kan zien of de vochtplek kleiner wordt, dus misschien moet je wel 2 maanden wachten of zo voordat je zeker kunt zijn van je zaak
Bij ons was dit laatste de oorzaak, gelukkig hadden de buren genoeg geduld om het te kunnen testen. Op het eerste gezicht zagen de voegen bij ons er best redelijk uit, maar bij nadere inspectie bleken er onder de eerste laag voegsel (die er dus prima uitzag) her en der gaten te zitten - het voegsel was dus op sommige plaatsen alleen maar een deklaagje van 1 mm dik of zo.
We hebben alles opnieuw laten voegen en nieuwe kit op de randen laten doen (door diezelfde handige oom), en nu is alles opgelost gelukkig.
Ben blij dat we dus niet meteen een kapitaal hebben uitgegeven aan een loodgieter.
Oh als ik dit allemaal zo lees wordt ik er echt moedeloos van.
Ik heb knallende ruzie met manlief. Ik baal er zo verschrikkelijk van he!
Die peert hem naar zijn werk en roept dan ja ik zal straks wel een loodgieter bellen. Dus dan moet je maar zorgen dat je vandaag thuis bent.
Gadverdegadver wat een gedoe toch allemaal. Echt waar ik heb het idee dat ik alles lekker mag regelen zo onderhand.
Straks heb ik de hele badkamer op de kop staan en meneer maakt zich alleen maar druk om zijn werk.
Het enige waar hij altijd mee schermt is dat hij zo druk is. Nou soms vind ik dat ook wel erg makkelijk.
Vooral dat hij tegen mij loopt te roepen dat ik niet zo overspannen moet reageren en zo, maakt me echt woest!
Gismo,
Volgens mij voel jij je net zo gefrustreerd als ik, ook hier lekkage en het schiet maar niet op.
Bij jou dreigt je badkamer op de kop te gaan, bij mij ligt de wc eruit.
Je word er niet vrolijk van en ook hier laat manlief het aan mij over om te bellen en van alles te regelen.
Probeer je toch niet TE druk te maken hoor, jou kindje komt wel ongeacht lekkage en zo een vieze vlek is na reparatie wel weer op te knappen.
Anders bel je gewoon zelf iemand en overleg je wat zij aanraden.
Wellicht valt het ook wel mee, vaak hoeven ze enkel de voorrand van je douchebak weg te halen om al te kunnen kijken naar je afvoer en dat is ook wel weer redelijk snel te repareren.
laat je niet gek maken hoor :-*
Ja Cell, zo is het dus maar net.
Weet je het ergste is dat ik uiteindelijk dingen zelf wel doe. Als het gras te lang wordt e.d. dan pak ik zelf wel de grasmaaier en als iets me verder te lang duurt dan regel ik het zelf wel. Maar dit kan ik gewoon niet zelf.
Ik vind dat dit soort dingen toch echt wel door de man des huizes opgepakt mogen worden hoor. Ik heb er gewoon echt geen verstand van dus ik wordt er alleen maar zenuwachtig van zeg maar.
En dan al die hormonen in je lijf die het ook al niet beter maken zeg maar.
Ik had dat dus ook, woningbouw gebeld(voordeel van huurhuis) en de opzichter was er van overtuigd dat het aan het ontluchtingskanaal lag… Ondertussen werd de plek op mijn net nieuwe plafonnetje in de wc maar groter en groter, hele plassen lagen op de grond… Opzichter stuurt loodgieter om kapje op schoorsteen te laten zetten, maar die meneer keek dus ff en zegt, nee hoor dit komt uit je douche… :think: Hij kijken… bleek dat de kraan niet lekvrij was gemonteerd, dus hij opnieuw met hennep afgedicht, goed aangedraaid, en lekkage weg. Verzekering gebeld, voor de waterschade in de wc… Alles keurig netjes geschilderd. Geen last meer van lekkage…
Moraal van dit verhaal… zou het niet kunnen zijn dat je afdichting bij je waterleidingen door is, het water lekt dan zo achter je tegeltjes naar de beneden verdieping!!!
Marieke, mijn man heeft dus vanmorgen de loodgieter gebeld. We moeten nu dus eerst vanavond de tuinslang in de cabine leggen. Wordt het plafond niet nat, dan is het dus niet de afvoer, maar komt het water dus door de voegen heen.
Mijn man heeft laatst alle kit uit de hoeknaden gekrabt en alles opnieuw ingekit, maar niet tussen alle tegeltjes apart. Dus het kan wezen dat het dus door de voeg van de tegel heen gaat.
Wat een gedoe toch allemaal. Het is mooi als alles werkt, maar dit vind ik altijd zulke hopeloze dingen he!
Maar goed ik heb al 2 bouwbedrijven gemaild vanmorgen dus is even kijken hoe snel we een nieuwe badkamer kunnen gaan realiseren. Onze badkamer is ook echt niks meer, maar had geen zin aan die bende allemaal nog voor de bevalling, maar soms denk ik had ik maar gewoon doorgepakt.