lego opruimen

In het kader van de grote opruimactie in huize M.arite, nog een opruim vraag. 8)

Hoe hebben jullie de lego opgeruimt?

Inmiddels heeft zoon al een redelijke hoeveelheid lego en op zijn verjaardag woensdag komen daar in elk geval nog 2 bakken/pakken lego bij.

Hoe ruim je dat op? En sorteer je het dan op wielen/dak/ramen ofzo? :think:

Voor de lego heeft Peet zo’n verrijdbare kunstof ladekast

Heel handig. Hij kan het ding overal neerzetten en 1 bak is gevuld met bouwblokken en platen, 1 met kleine onderdelen en 1 met poppetjes en accesoires…



Je hebt die dingen in allerlei formaten. :thumbup:

Wij hebben een heel oude houten bak met vakjes, echt van lego, maar nog van oma geweeest vroeger. We sorteren op maat en dan idd wieltjes, lichtjes etc en een map voor alle handleidingen.

wij hebben een zak met lego, ideaal



die rits je los en dan heb je gelijk een kleed.



nadeel is wel dat dus alles door elkaar ligt, maar mijn zoon wil nooit van plaatjes maken, hij gebruitkt zijn eigen fantasie, dus dan is dit een goede oplossing



en de voorbeelden doe ik in insteekhoezen en dan in een map

ja zoals die laden kast werd geshowd dat heb ik dus ook. Ik heb kort geleden heel veel lego op de kop getikt via mp en heb het nu in een 6 laden systeem, netjes gesorteerd en makkelijk bruikbaar.

:thumbup: Ideaal

Wij hebben een heel groot kleed gemaakt met een koordje erin.

Kortje los en je hebt meteen een speelkleed. We hebben als regel gesteld dat er alleen op het kleed met Lego wordt gespeeld. En als de voertuigen of huizen of boten af zijn mogen ze van het kleed af. Dat werkt prima.

We zaten met hetzelfde probleem en we hebben net deze doos gekocht. Hij bevalt zo goed, dat we er nog een grote en twee met vier blokjes bij besteld hebben. Als het goed is kunnen we ze opstapelen. Van de buitenkant is in ieder geval duidelijk te zien wat er in zit 8)

Voor de kleine lego hebben we bakken onder het bed en voor de duplo bakken die in de trofast kast van ikea horen. Sorteren doen ze hier niet aan. Ik ben al lang blij dat het in die bakken zit. Als ze er mee spelen gooien ze vaak toch de kist(en) leeg op het kleed. Het is ook net wat ze willen maken. Daar is niet tegen te sorteren. Eerst deed ik het nog wel, maar de kinderen hebben andere ideeën over sorteren dan ik. En zij spelen er mee, dus ik laat het lekker zo. Als het maar opgeruimd is.

@Winnie11 wrote:

We zaten met hetzelfde probleem en we hebben net deze doos gekocht. Hij bevalt zo goed, dat we er nog een grote en twee met vier blokjes bij besteld hebben. Als het goed is kunnen we ze opstapelen. Van de buitenkant is in ieder geval duidelijk te zien wat er in zit 8)




Wat ontzettend gaaf! Waar koop je zoiets? En wat kost het?

Wij hebben het gekocht bij Brickshop op internet. De grote kostte geloof ik 24,95.

Gewoon in de trofast. Twee grote bakken met duplo, map merlaatjea om na te bouwen in insteekhoesjes in ds boekenkast, kan dus zo gepakt worden, ze zoeken maar als ze iets willen maken, zijn ze meteen even bezig

@knollie1 wrote:

wij hebben een zak met lego, ideaal



die rits je los en dan heb je gelijk een kleed.







Wauw, dat ziet er super handig uit zeg!



Kan er veel in zo’n zak?



Wij hebben 2 van die bakken die je onder een bed rolt en die zitten ramvol.

Robin heeft echt heel erg veel.



Ik vind dit er handig uitzien, zeker omdat je direct een kleed hebt.



En ik hou niet van dingen onder een bed…

@Anneke wrote:

En ik hou niet van dingen onder een bed…




Jawel joh… waar bakken/dozen staan kan geen vuil/stof liggen :angel:



Maar hier zit de lego gewoon in bakken.

De auto’s ed die in elkaar zitten zitten in een Trofast bak, de losse blokjes zitten in een andere bak (die staat op de kamer van de oudste) en daarin zit 1 doosje met de ‘accesoires’ zoals petjes, bloemetjes etc aangezien die zo lastig terug zoeken tussen de stenen.



Meestal gaat de bak in 1x om en wordt er lekker gebouwd.



Mijn broer was vroeger nogal neurotisch met zijn lego (zit ook een beetje boel in zijn persoonlijkheid, hij heeft het namelijk nog, maar dan niet meer met lego :wink: ) en dat moest echt allemaal gesorteerd worden.

Mijn opa bewaarde sigarendoosjes en dan was er eentje voor de kleine witte vierkantjes, 1 voor de kleine gele vierkantjes, 1 voor de wielen, 1 voor de ramen, 1 voor de… en ga zo maar verder.

Dat werd dan allemaal methodisch in de la onder zijn bed opgeborgen en als hij klaar was met spelen werd het ook nog methodisch weer opgeborgen.