Legionella

Word ik net gebeld door een buurvrouw… blijkt er Legionella in de leidingen van onze flat te zitten…

Zou alle klachten van mij en Saar kunnen verklaren…

Maar vind het best eng!!!

Is er hier iemand bekend mee???

Wat voor klachten hebben jullie dan?

Hoesten Saar en ik allebei…

Ik spierpijn en hoofdpijn…

Algeheel niet lekker eigenlijk…

oei dat is schrikken!

Ik zou gewoon even contact opnemen met je huisarts!

zeker met kinderen…

Maar volgens mij moet je eerst nog wel een off. brief

krijgen van de GGD?

o jeetje ik zou idd. de dokter ff bellen :shock:

Andere 2 zeggen het al… Dokter bellen!

Nou Bren…!! :hug:

Of er heerst gewoon iets. Ik was zo blij van de zomer dat met name Siep geen snottebellen had. Zaterdag begon hij dus weer te snotteren en Tejo doet mee. Tejo geeft echter ook aan dat hij keelpijn heeft ('s nachts tenminste)

Klinkt een beetje als hetzelfde.

Oja en Siep had alleen zondag flinke verhoging (38,9), maar dat was gisteren ook weer plots weg. Na een hang dag, is hij nu weer gewoon een vrolijk ventje en ga ik snel door de zakdoekjes heen :?

Voor de zekerheid bellen kan natuurlijk geen kwaad en zeker met zoiets als legionella zou ik het zeker doen :thumbup:

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Hoe komt de buurvrouw aan deze info?

Dat zou ik eerst onderzoeken en idd uit voorzorg naar de ha.

Het is wel zo dat er weer flink gesnotterd en geniest wordt overal (ben er zelf net weer vanaf).

als je echt besmet bent met legionella dan ben je erg ziek… Ik heb het helaas in dichte nabijheid mee mogen maken, 6 weken ic (begrafenis was al geregeld zeg maar) en uiteindelijk toen ze doorhadden dat het legionella was knapte hij weer langzaam op…

Dus als het echt legionella is en je voelt je niet lekker rap naar de huisarts ermee voordat het erger wordt…

grts patricia

De kans op verkoudheid is wel een stuk groter.

Buiten deze verschijnselen hoort in elk geval koorts bij een legionella besmetting. Dus heb je geen 38,5 graad of hoger dan kun je er van uit gaan dat het geen legionella besmetting is.

En legionella in de waterleidigen hoeft geen probleem te zijn, mits het water voldoende verwarmd wordt en je het goed laat doorstromen als je even weg bent geweest. Je kunt niet besmet raken door het te drinken. Alleen door de fijne nevel in te ademen. Dit kan oa als je buiten onder de sproeier staan (tuinslangen zijn beroemd om legionella vooral aan het begibn van het seizoen) of binnen aan het douchen bent. Is je ketel echter op 60 graden of hoger in gesteld dan heeft legionella geen kans. Verder kan het nog via een airco systeem verspreid worden, maar dan moet je wel airco hebben natuurlijk in je huis.