Leesboek voorbereiding basisschool

Hoop dat ik het bij het goede topic zet…anders merk ik het wel :slight_smile:



Tim gaat half febr naar de basisschool en ik neem aan dat er leuke leesboekjes oid zijn om em daar mee voor te bereiden.

Wieweet welk boek erg leuk daarvoor is??[Andere ideeen ook altijd welkom natuurlijk]

Er zijn inderdaad veel boekjes over. Kijk eens in de bieb. Zelf hebben we hier het boekje ‘Liselotje naar groep 1’ en dat is hardstikke leuk. ( Ik doe het boekje niet weg trouwens. Mijn kids vinden het nog helemaal geweldig om zelf te lezen). So wie so alle boekjes van Liselotje vind ik geweldig. (geschreven in rijmvorm door Marianne Busser en Ron Schroder). De boekjes beginnen ook altijd hetzelfde:



Liselotje is een meisje

en ze woont in een paleisje

in een land hier ver vandaan

waar heel veel paleisjes staan.

ik heb voor nano ‘hoi naar school’ gekocht, is leuk, vertelt een beetje hoe dat allemaal uit kan zien op school:





en een boek met verzamelde verhalen over groep 1, maar daar kan ik geen titel van terugvinden.





Edit beheer commerciële link aangepast

Ik heb best wel veel boekjes bij de bieb kunnen vinden van oa carry slee enzo

bij nader inzien wel een goed idee.



Ik ga misschien voor lasse ook zoiets kopen - kan hij alsnog behappen waar hij in terecht is gekomen en misschien wel leuk voor de herkenning.

alvast dank voor jullie reacties…zal eens een blik gaan werpen ook in de bieb :thumbup:

Ik vraag me trouwens wel af of het echt gaat helpen.

Lasse heeft het met name de eerste week best pittig gehad en aardig stampij geschopt en ik vraag me af of een boekje dit voorkomen had.





We hadden hem ook ooit op de tandarts voorbereid, maar puntje bij paaltje deed ie mooi zijn mond niet open :shifty:

Of het echt helpt en bepaalde moeilijke situaties zou hebben voorkome weet ik niet. Maar het is voor een kind denk ik sowieso leuk om erover te lezen.

Ik heb voor Merijn bijv momenteel een boekje met sint verhalen die zich ook op school afspelen en het is een en al herkenning en dat is erg leuk.

boeken zijn natuurlijk geen wondermiddel he die alle moeilijke situaties des levens wegnemen…

Maar hier is het al tijden een fijne ondersteuning bij allerlei situaties. Het is gewoon een extraatje, een voorbereiding op dingen als school, naar de dokter gaan, een verre reis maken, sinterklaas enz enz.

Maar nee, uiteraard voorkom je daarmee niet meteen dat een kind niet alsnog aan nieuwe situaties moet wennen.

Hij krijgt het van mij alsnog voor kerst - heb het besteld - al was het maar voor wat herkenning van he dat heb ik ook :mrgreen: Het hoort hoe dan ook bij deze tijd/fase dus een boek erover is nooit weg.

Ik heb ‘hoera ik ga naar groep 1’ van m. busser.



En dat is wel een goeie hulp geweest denk ik.

wij kregen van de juf bij de intake een boekje mee naar huis…



“en nu naar de baisschool” van Dolf Verroen en Dagmar Stam

isbn 13 978-90-6734-591-0 nur 270



erg leuk en makkelijk te snappen…