Leeftijdskado's

GRRRRRRRRRR :twisted: :twisted: :twisted:



Nu hebben wij van mijn schoonmoeder 2 "schoen"kado’s gehad(alsof het er ook in past… ); 1 houten legpuzzel van Winnie de Pooh voor de jongste en een of ander achterlijke idiote “Wild Quest rescue patrol” dat eruit ziet als Arnold Schwarzeneggers met geweren/speren en dat soort meer en een olifant die luid trompettert.



Ok, Gerben is ruim 3,5 , dus voor ‘niet onder de 3 jaar ivm gevaarlijke onderdelen’, komt het in aanmerking, maar… IK geef het hem niet eens!!! Ok, het is een jongen, maar dat wil toch niet zeggen dat hij met geweren en nog meer geweldadige dingen moet spelen? Of ben ik nou zo achterlijk!!! :think: Ik vind het niet nodig al dat geschiet en doodmaak gedoe! Als ik het hem zie doen, moet hij er van mij ook mee stoppen, ik wil dat niet hebben. Ben dus ook TOTAAL niet blij hiermee… :twisted: Er is dus totaal niet overlegd en aan de ene kant is het hun kado wat ze uit zoeken en ms zijn zijn neefjes van mijn zwager er wel aan toe of krijgen het gewoon, maar ik zie het niet zitten!



Ik vind hem er dan ook te jong voor. Er zijn zelfs Disneyfilms die hij niet te zien krijgt, omdat ik hem er te jong voor vind. Bob de Bouwer en Pieter Post etc. zit niets geweldadigs in, alleen maar baldadig en dat vind ik niet zo erg. Maar hij ging op een gegeven moment ineens spoken zien na het zien van wat films en toen heb ik besloten dat hij er voorlopig maar mee moet wachten.



Er stonden ook geen namen op (en manlief had niet zo goed opgelet waardoor het rescueteam bij de jongste en de puzzel bij de oudste onder de schoen stond…) en ik heb even aan Henri doorgegeven dat hij even moet zeggen voor wie wat is, door het erop te zetten.



Zoals anderen in een ander topic al weten, is de relatie tussen mij en mijn schoonouders nihil, laat staan dat henri communiceert met zijn ouders, maar straks moet ik alles eerst uitpakken om te kijken wat er in zit… en denk maar niet dat ze het zelf komen brengen…



GRRRRRRR ben echt pissed… sorry…



Of ben ik nou gek?

aan de ene kant snap ik je wel.

maar het is wel lief bedoelt !

en ook dat ze aan de kids denken.



mbt geweren enzo; ben ik ook geen voorstander van.

maar ook al gefe je niet, dan stelt een stokje oid wel een geweer oid voor.

kinderen beseffen niet, dat doodgaan iets definiefs is op die leeftijd.

ze ziet niet in waarom het niet leuk is.

het is toch maar een spel?

Hoi Danja,

Ik ben inderdaad ook geen voorstander van geweren e.d. en vind dat je dat gewoon kunt zeggen tegen je schoonouders…wat ik overigens niet zou durven…bij mij zou het cadeau gewoon de schuur in gaan!

Het zal inderdaad best goed bedoeld zijn maar met zo’n band met je schoonouders let je natuurlijk overal op (lees;het komt me bekend voor! :roll: ) Ik zie de bui ook alweer hangen…in ieder geval succes!

Groetjes…Monique.

ze bedoelen het goed maar dat wil niet zeggen dat ze het soms helemaal snappen.

die puzzel is wel leuk toch



en ja je kan wat hebben tegen spelletjes met schieten enzo maar de kids spelen het toch en hoe meer jij het verbiedt hoe interessanter het is. Wat hedwich al zegt een stokje is ook een pistool en hier ( ik heb twee meiden) een prinsessenschoentje doet ook goed dienst als pistool. Je kan kids leren dat geweld geen oplossing is enzo maar dat gebeurt niet door ze nooit geweld te laten spelen zeg maar. in jou geval zou ik de pop geven en zien wat hij ermee doet. kids reageren op die manier ook frustraties af en zoeken naar bescherming… een buurjongetje van mij loopt altijd met een zwaard… maar doet niemand kwaad, ( voor de monsters en piraten die hij tegen zou kunnen komen) een andere sliep altijd met dino’s hoe groter en enger hoe beter.