Leeftijd tussen 2 kids

Hoeveel schelen jullie kids? Ik ben w.s. zwanger mijn 2 kids schelen dan 23 maanden! Zouden jullie de 1e dan al in een gewoon bed doen of nog lekker veilig en knus in een ledikantje? De 2de zou natuurlijk in een wieg kunnen. En heb ik een duowagen nodig? Of kan de 1e ook al op zo’n plankje mee?

Spannend zeg!

mijn 2 kindjes schelen 18 maanden.

Voor de jongste hadden we een ruimere wieg en na een paar maanden schoof de oudste door naar een juniorbedje en kreeg de jongste het ledikantje.

Ik heb geen duowagen gebruikt, als je veel wegmoet met de kinderwagen kan het wel handig zijn natuurlijk.

Maar met 23 maanden lopen de meeste kindjes prima en zou ik een meerijdplankje kiezen.

was net wat aan het googlen en zo’n buggypod leek me handig…maar helaas past niet op onze kinderwagen :cry:

zo’n plankje lijkt idd handig maar trap je daar niet vaak tegenaan?

Onze kinderen schelen straks 20 maanden. De baby komt de eerste maanden in een wiegje en als ze over moet naar een ledikant dan gaat Mats over naar een peuterbed. Hij zal dan ongeveer 2 jaar zijn. Ik denk dat dat wel moet lukken.

Wij hebben (nog) geen duowagen aangeschaft. We willen heel even afwachten of we het echt gaan missen. Wel heb ik een stevige draagzak gekocht zodat voor de kleine stukjes (bijv. Mats naar het kdv brengen) de wagen nog even voor Mats gebruikt kan worden.

Voor langere stukken zullen we misschien een meerijplankje aanschaffen, dat weten we nog niet. De tijd zal het leren! Mats loopt inmiddels ook zo goed dat ik niet al te veel problemen verwacht. Hij wil 9 van de 10 keer niet eens meer in de buggy!

Succes!

Ik ben zwanger, 20 weken nu en Michel is gisteren 18 maanden geworden.

Ook hij zal dus om en nabij de 23 maanden zijn (15-8 word hij 2 en ben 3-7 uitgerekend)

Hij gaat in april, met 20 maanden over naar een peuterbed net als zijn grote broer en zus indertijd zijn gegaan (ook met 20 maanden) en ik heb geen duowagen aangeschaft nog.

Mies loopt zeer prima en ik heb zitten peinzen hoeveel ik nou daadwerkelijk ver loop en dat valt dus mee in de praktijk.

Ik loop het meest heen en weer naar school en dat is 400 meter verderop.

Dat red hij wel.

Naar het winkelcentrum ga ik vaak op de fiets en dan loopt hij daar ook.

Naar de kinderboerderij is net zo ver als naar school, dus ook dat is geen issue.

We hebben dus een kidsit meerijplankje aangeschaft, dat is een meerijplankje met een soort krukje erop waar hij ook even op kan zitten. Net als op een breed zadel zeg maar.

Ook heb ik een draagzak, dus als het echt niet wil, dan kan erwtje eerst nog in de draagzak.

Mocht ik nou toch behoefte hebben aan een duowagen, dan zal dat zo kort van duur zijn dat ik er dan voor 50 euro wel 1 van mp aftrek.

Ga er zeker geen nieuwe voor kopen.

onze uk is wat ouder, maar wat ik in de omgeving zie, dat de kinderen over het algemeen gewoon zelf lopen naast de kinderwagen. Veel trainen met lopen voor de tijd!

ZOontje van mijn riendin was anderhalf, en hij liep behoorlijke stukken! Overigens vind ik het verschil oook nog of je afhankelijk bent van de kinderwagen enzo, of dat je altijd een auto ter beschikking hebt. ALs je veel zou lopen, omdat je anders niks kan, zou ik dan voor een duo gaan.

onze uk is veel ouder nog, zij blijft in het ledikantje, onze as uk komt in een wiegje. Onze oudste is erg gevoelig voor veranderingen, dus daarom laten we haar maar zo in haar eigen veilige bedje enzo!

momenteel loop Patricia aan 1 handje redelijk, alleen soms gaat ze in staking en wil ze 2 handjes. Ach mocht ik zwanger zijn heeft ze nog ff de tijd om goed te gaan lopen! heb geen auto dus de kinderwagen wel veel nodig…

Mijn kindjes schelen 18 maanden…

Ik heb de duowagen heel heel veel gebruikt… en nu soms nog…

Heb daarom wel een nieuwe gekocht, 1 met zitjes naast elkaar…

Ideaal ding…

De jongste heeft de eerste 6 mnd in een wiegje geslapen, is daarna over gegaan op ledikant van zn zus… dit was echter veel te vroeg, meiske had echt nog die geborgenheid nodig van een ledikant… dus ledikant bijgekocht, heeft ze nog lang in geslapen…

onze dames schelen 17.5 mnd, hebben beide een ledikant. de oudste wel een juniormaat.

ook hebben we een duowagen… zou niet zonder kunnen. gebruik deze nog steeds.

heb ook een duoseat, maar jongste past hier nu niet zo goed in. dus wordt deze gebruikt voor korte stukje.

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Het leeftijds verschil tussen mijn kindjes is 26 maanden.

Maurice liep met 15 maanden en wilde vanaf dat moment alleen nog maar lopen.

Ik heb een bugaboo met plankje maar gebruik dat meer niet dan wel.

Charissa heeft tot 8-9 maanden bij ons op de slaapkamer in de wieg gelegen.

Maurice had al tijdens de zwangerschap een groter bed gekregen maar wilde nog slapen in zijn ledikant.

Toen de Charissa 6 maanden was wil hij ineens naar zijn grote bed.

Ledikant weg gedaan en pas weer neer gezet bij charissa toen Charissa er ook echt in ging slapen.

gefeliciteerd

hier zit een jaar en 1 week tussen de jongens

heb ook een duo wagen naast elkaar jermy kon al wel lopen maar nog niet zo ver jermy liep los met 9 maanden en jayson met 7,5 langs de bank en 11 los gebruik nu nog de dubbele wagen naast elkaar supper handig

Als Ukkie dadelijk geboren is, is Levi 2 jaar en ongeveer 4 maanden.

Levi ligt al vanaf zijn eerste jaar in een normaal bed, dus dat scheeld.

wij hebben wel een phil&teds aangeschaft (kun je ook gebruiken voor maar 1 kind)!

Levi loopt ontzettend goed hoor, maar vind ook heel veel dingen leuk en uitdagend zoals weglopen/rennen.

En daar heeft deze moeder geen zin in! :wink:

Ligt ook heel erg aan je eigen kind, ken namelijk ook kindjes die in het begin fijn bleven staan op het plankje, maar daarna niet meer :wink:

En ouders alsnog een duowagen moesten aanschaffen!

@Mama’smeissie wrote:

Hoeveel schelen jullie kids? Ik ben w.s. zwanger mijn 2 kids schelen dan 23 maanden! Zouden jullie de 1e dan al in een gewoon bed doen of nog lekker veilig en knus in een ledikantje? De 2de zou natuurlijk in een wieg kunnen. En heb ik een duowagen nodig? Of kan de 1e ook al op zo’n plankje mee?

Dit zijn allemaal zaken die je moet gaan regelen als je ECHT zwanger bent…

Ik dacht ook dat ik zwanger was maar ben toch echt ongi geworden.

Mijn kids schelen;

1e met de 2e 12 maanden

1e met de 3e 3,5 jaar

2e met de 3e 2,5 jaar

Hier hebben de oudste 2 in hun ledikant gelegen tot ze bijna 3 jaar waren. een duo wagen hadden we al omdat het leeftijdsverschil tussen de oudste 2 klein was, en onze middelste weigerde te lopen dus het ligt ook nog eens aan hoe je kind is.

Onze jongste wil al heel lang zelf stappen en die gaat alleen in de kinderwagen als hij moe is.

Bij ons zit er alle twee de keren 17 maanden tussen, we hebben telkens de oudste is met ongeveer 21 maanden in een juniorbedje gegaan, de middelste al met 15 maanden in een juniorbedje gegaan. Wij hebben een duowagen, zelfs als ze goed kunnen lopen vind ik het zelf nog wel praktisch, als je een keer wat verder of sneller wilt lopen is het praktisch en met een dagje pretpark kunnen er twee kids in slapen 8) .

Onze kindjes schelen 27 maanden. Vanaf 25 maanden sliep Kian in een peuterbedje. en na de geboorte van Esmée kon hij al mooi op de kiddyboard van de wandelwagen staan.

de eerste en de tweede, schelen, 23 maanden, en de tweede met de derde schelen 19 maanden

( 2004-2006-2008 :wink: )