leeftijd little people kasteel

Op welke leeftijd speelden jullie kids hier het meeste mee?

Ik heb m via marktplaats voor een prikkie, met hoop uitbreidingen, keileuk, eigenlijk voor 2e verjaardag oudste, maar twijfel nu of ik m zal bewaren voor 1e verjaardag jongste, dat oudste toch iets anders krijgt.

Ik had hem voor Kaylee gekocht, net als heel veel dingen van LP, maar ze speelt er amper mee.

Jayden daarentegen speelde er al heel vroeg mee, maar vooral met de poppetjes. Nu begint hij een beetje met de dingen er om heen te spelen, dus ook met het kasteel en de boerderij en zo…

Kan allebei dus zou ik zeggen :wink:

Bij mij zo vanaf 2 en nu echt heel veel :thumbup: nu gaat ze er zelfs omheen liggen om in alle gaatjes te kijken en uit verschillende hoeken :inlove:

de jongste speelt er al mee, en moet 1 worden.

maar zie dat jullie jongste nog maar 2 mnd is, dan zou ik het kasteel voor de 2e verjaardag doen. tegen die tijd kan de jongste er ook mee spelen

Mijn zoon speelt al sinds zijn 1e verjaardag ermee, vooral met poppetjes/dieren, maar nu steeds vaker ook met de boerderij en de Ark van Noach.

Mijn dochters hebben er ongeveer vanaf hun 2e verjaardag mee gespeeld

Hier ook vanaf de 2e verjaardag het kasteel, zoontje vind hem erg leuk en speelt er veel mee.

Hmm, dan zijn die van mij er toch wat vroeger bij:

Mijn oudste speelde vanaf een maand of 10 al met LP, en ook mijn jongste begint de poppetjes nu al interessant te vinden…

De oudste speelde er ongeveer tot 2,5 jaar mee, daarna verschoof haar interesse al snel naar andere soorten poppetjes (Duplo, My little Pony, Barbie, Petshop, Playmobil). Ze speelt nu heel soms nog met die nieuwe, beweegbare LP poppetjes (Imagination-lijn, vanaf 2-5 jaar).

Zelf zou ik voor mijn eigen kinderen dus niet zo snel meer LP kopen voor hun tweede verjaardag, maar het is natuurlijk ook heel erg afhankelijk per kind.

Maar gezien je het toch al gekocht hebt, én dat je kleinste meisje er straks ook weer mee kan spelen, zou ik het nu wel gewoon geven, anders staat het kasteel nog 10 maanden nutteloos op zolder.

In de ‘regel’ denk ik dat LP bij uitstek geschikt is voor kindjes van 1-3 jaar. :wink: