Ledikant of wiegje?

Wij hebben een wiegje, heel fijn om Sem bij ons op de kamer te hebben.

Maar na zijn nachtvoeding slaapt ie niet meer in en zit ik op elk geluid te letten…Het gevolg is dat we zelf de halve nacht wakker zijn!

Ik denk erover om hem in het ledikant te gaan leggen snachts. Overdag ligt ie daar al in, tot aan de laatste fles, alleen de nacht gaat ie in het wiegje.

Het kraamburo van ons adviseerde om een baby de eerste maanden op je eigen kamer te houden! Ivm Wiegedood?!

Bij Tijn hebben we het destijds 2 weken volgehouden. Mijn zusje heeft haar dochter nooit op de kamer gehad snachts…en ik hoor meer mensen die dat nooit hebben gedaan.

Wat is jullie mening?

Ik persoonlijk heb het als heel fijn ervaren (en nog) om Noémi op onze kamer te hebben. Hoewel ik nu wel merk dat t bijna tijd wordt dat ik haar op haar kamertje ga leggen. Nu zijn we net verhuisd en daarvoor was de keuze er helemaal niet :smiley: . Maar met het voeden snachts zo makkelijk. Maar ja om de halve nacht wakker te liggen das ook niet alles…

Marit slaapt anaf dag 1 zonder problemen in haar bedje in haar eigen kamertje…

Met oud en nieuw zijn we uit logeren geweest en waren we noodgedwongen om smane met Marit op 1 kamertje te Slapen…hubbie lag voor pampers, Marit lag voor pampers behalve ik…Geen idee dat een baby zo bewegelijk kan zijn in hun slaap…

Ben blij dat ik de beslissing destijds heb genomen om haar meteen in eigen bedje te leggen…is voor de kraamvisite oo wel zo handig…toen ik nog op bed lag (erg zware bevalling) kwam de visite gewoon koffiedrinken op onze slaapkamer…moet er niet aan denken dat Marit daar dan ook nog had geslapen…

@Claudie23 wrote:

hubbie lag voor pampers, Marit lag voor pampers behalve ik…

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Briljante woordspeling!!! :lol: :lol: :lol:

Hier vanaf 3 weken op eigen kamer in ledikant. Ging prima. Wel nog met babyfoon op standje gevaarlijk zodat ik veel kon horen.

Sebastiaan lag vanaf dag 1 al in z’n eigen bed op z’n eigen kamer. Vind ik wel zo prettig.

Als Sem overdag lekker slaapt in z’n ledikant, waarom dan 's nachts niet?

Gewoon doen hoor. Kun je zelf ook weer lekker slapen.

Groetjes,

Heleen

Ik vond het altijd heel prettig om haar bij mij op de kamer te hebben.

Eerst in een wiegje en toen ik het ledikant.

Ik vond het met voeden erg makkelijk.

Overdag sliep ze ook in de kamer in de wandelwagen. Totdat ik ging merken dat ze wakker werd van onze geluiden en toen ging ze pas overdag naar boven.

Dus echt de rooming in gedaan.

Denk dat ik het de volgende keer ook zo ga doen mocht ik weer zwanger raken. Ik vond het erg prettig.

Tja ik denk dat we vannacht toch gaan proberen in zijn ledikant. Kamertje is naast ons, en we laten de deur een stukje open, dus als ie gaat huilen horen we het wel.

Een babyfoon op de kamer hebben we bij Tijn ook niet gedaan. Dat zou dan ook hetzelfde zijn als bij je op de kamer en hoor je nog ieder geluid!

Intussen is Sem nu ook al vanaf de voeding van 19.30 beneden omdat ie er graag even bij wil zijn. Hij is wakker, misschien slaapt ie dan vanacht wel beter :wink:

@Anne-marie wrote:

Een babyfoon op de kamer hebben we bij Tijn ook niet gedaan. Dat zou dan ook hetzelfde zijn als bij je op de kamer en hoor je nog ieder geluid!

Het is natuurlijk je eigen voorkeur, maar toch vond ik het anders. Je hoort echt niet alles. Veel babyfoons kan je ook instellen op sterkte van wat je wel en niet hoort. Maar als Sem zo dichtbij ligt maakt het inderdaad weinig uit.

Hoe is het gegaan?

Hier hebben ze beiden vanaf dag 1 in een ledikantje gelegen op hun eigen kamertjes. Mamma hoort namelijk ook altijd alles,was al bekend. Dus meteen besloten om ze in de eigen kamertjes te leggen.

Babyfoon staat aan op de gang als we beneden zijn. Gaan wij naar boven dan gaat de babyfoon uit. Ik hoor ze toch wel als ze me echt nodig zijn.

Het kraamburo van ons adviseerde om een baby de eerste maanden op je eigen kamer te houden! Ivm Wiegedood?!

Weet je zeker dat het voer wiegendood ging? Hier zeggen ze ook bij ons op de kamer laten slapen, maar dat is dan zodat je geen borstvoedingssignalen mist...

Maar ik heb ook de neiging hem naar zn eigen kamer te doen omdat ik ieder geluidje hoor... Een goede tip las ik op het borstvoedingsforum: een oordopje indoen in 1 oor, en dat 'dove' oor boven leggen (dus met je goede oor zonder oordopje op je kussen gaan liggen). Je hoort nog genoeg door het oordopje en je kussen heen en als je even goed wilt luisteren til je gewoon je hoofd even op. Uitgeprobeerd en het werkt best goed vind ik!

annemarie hier heeft vince 10 dagen bij ons gelegen en daarna op zijn kamertje. Beide deuren open en ik hoor hem prima @! maar niet zodanig dat ik niet kan slapen inderdaad. Wiegendood…daar kun je ook doorheen slapen lijkt mij op je eigen kamer. Als hij op zijn rug slaapt en nietr onder een dekbed, dan zal het wel loslopen. je kan niet alles in de hand hebben

Mijn eerste twee kids hebben vanaf dag 1 op hun eigen kamertje in hun eigen ledikantje geslapen. Toen was onze slaapkamer ook nog naast de babykamer.

Nu met nummer 3 hebben wij het een en ander aan ons huis verbouwd waardoor alledrie de kids toch hun eigen kamertje konden hebben. Het gevolg hiervan is dat wij nu op zolder slapen en de kids een verdieping lager. Daarom hebben wij nu bij Finn de eerste 2 maanden een wiegje naast ons bed gehad. En dan nog niet eens zozeer voor Finn hoor, maar meer voor onszelf :oops: , zodat we niet midden in de nacht met een slaapdronken kop van de trap af zouden kukelen…

@GroeneVrouw wrote:

Weet je zeker dat het voer wiegendood ging? Hier zeggen ze ook bij ons op de kamer laten slapen, maar dat is dan zodat je geen borstvoedingssignalen mist…

hier in Engeland wordt 6 maanden aangeraden, inderdaad vanwege wiegendood (of Sudden Infant Death Syndrome zoals het hier heet). Ik weet de diepliggende gedacht hierachter niet, maar het staat op alle foldertjes die ik tot nu in de handen gedrukt heb gekregen.
Ik zelf doe het voornamelijk omdat ik het gezellig vind en handig ivm de BV (inderdaad het smakken en sabbelen op de handjes, waar we wakker van worden). Weet niet of ik het 6 maanden blijf doen, dat ligt vooral aan hoe lang ze veilig in de wieg kan blijven/past.

Hier ze ook wel naast het bed gehad…6 en 9 maanden :shifty:

Je went aan de geluidjes vind ik :angel:

En idd ‘‘ze zeggen’’ dat je moederinstinct zou reageren op het stoppen met ademhalen met gevolg van wiegedood :think:

Ik sliep iig juist niet als ik ze niet kon horen :shifty: kreeg ik de zenuwen van :shifty:

mischa heeft 1 week bij ons op de kamer gelegen en toen had ik de babyfoon in huis en is hij naar zijn eigen kamertje gegaan.

Ik moet wel met babyfoon omdat we in een appartement wonen en katten hebben. Deuren moeten dicht, anders zitten die katten op de slaapkamers.

Hier na een weekje ook naar zijn eigen kamertje , die geluiden ik kon er ook niet tegen lag ook de hele nacht wakker.

En ja wat betreft wiegendood , ik weet t niet hoor denk dat je het toch niet geheel kan voorkomen . Als je diep slaapt en de kleine ligt op je kamer kan het ook gebeuren .

Ik wil daar niet overnadenken… dus hier lekker in zijn eigen bedje en dat gaat heel goed.

En met snachts voeden ik haal hem er niet eens uit , maar dat kan natuurlijk alleen als je fles voeding geeft :smiley:

Succes

Het klopt, dat advies over wiegendood, zes maanden bij je op de kamer. Ik denk trouwens wel dat als je er echt slecht van slaapt en dus steeds vermoeider wordt, dat odat ook niet goed is, dus dan zou ik hem denk ik mooi op zijn eigen kamertje leggen. Je moet wel (een beetje) kunnen slapen…

Wij hebben geen keus, we hebben maar 1 slaapkamer, maar ik vind het ook wel fijn om Friso naast me te hebben. Ik hoef alleen maar even mijn hand door de spijlen te steken, hem een aai over zijn bolletje te geven en evt zijn speentje terug te doen en we slapen weer verder. Heb hem de eerste vier maanden in een wiegje gehad, en nu in een ledikantje, bij ons op de kamer dus. Mij best zo, maar niet voor eeuwig, dat dan weer niet. Het lijkt me ook wel weer fijn om je slaapkamer voor jezelf te hebben…

Groetjes,

Femke

@Anne-marie wrote:

Dat is omdat je kindje niet in een heel diepe slaap terecht kan komen.

Het heeft dus niets met moeder te maken die zou kunnen horen of het kindje stopt met ademen -ik geloof ook niet dat er iemand is die dat hoort.

Overigens heeft Delta een jaar naast mij gelegen.

Dat is geweest tot het moment dat ze in ons bed ook wakker bleef. Toen dacht ik “dan kun je net zo goed in je eigen bed wakker liggen”. Bovendien is haar kamer zo dichtbij dat haar bed ong 3 meter van het onze weg staat :lol: (amsterdam, klein huis met kamer en suite)

Maar goed, met dat bij ons slapen ben ik nu nog steeds zo tevreden dat King nu ook naast me slaapt, het liefst minimaal voor een half jaar.

Ik ben het met Sas eens…

Je went aan de geluidjes en niet in 11 dagen :wink:

Bij ons duurde dat toch zeker wel 14 dagen, misschien zelfs nog een paar dagen langer.

Ik weet nog dat Ruud mopperde en net op t moment dat we zoiets hadden van… hm, misschien eigen kamer, sliepen we beide door de “niet ernstige” geluiden heen.

Ik heb ook erg moeten wennen aan de geluiden die Ruud maakt, maar dat was ook geen reden om hem niet naast me te willen :mrgreen:

Na een aantal weken sliepen we prima en werd ik alleen wakker van zijn onrust en honger. Hij heeft tot 10 maanden bij ons gelegen en toen vond meneer het wel erg gezellig bij ons en ging hij in zijn bedje staan om ons wakker te kraaien… toen was het klaar hoor.

Maar ik vond het heel fijn en geruststellend om hem lekker naast ons te hebben, hand door de spijl en aai over de bol, meteen kunnen voeden zonder mijn warme bed uit te hoeven (had poederdoos, fles en thermos heet water en fles koud water op nachtkastje staan, dus hoefde niet naar beneden)

anne-marie, Ik had bij mijn eerste dochtertje ook een wiegje gekocht. Ik wilde haar graag op de kamer hebben. Zij is echter in juli 2006 tijdens de hittegolf geboren en bij ons op de kamer was het niet uit te houden. Op haar eigen kamertje wel. Ik heb toen na één nacht meteen besloten om haar in het ledikantje te leggen.

Ze zeggen wel vaker dat een wiegje wat meer geborgenheid geeft voor zio’n kleintje. Misschien een idee om je kindje met wiegje en al op het eigen kamertje te leggen. Dan ligt het niet meteen in zo’n groot bed.