Ledikant of ander bedje??

Haihai…



Ik heb even een vraagje…



Ik en mijn vriend willen na de zomer voor een 2de gaan…

Maar we zaten net te praten over een nieuwe kamer voor ons princesje…

Maar mijn vriend zegt dat de kleine dadelijk makkelijk in een peuterbedje kan…

Amy is 2 januari 2008 geboren… als het zwanger worden net zo vlug gaat als de vorige keer…

Dan zijn we ong april 2009 uitgerekend…

Dus is Amy 15 mnd…



Ik vind dat erg vroeg om dan ons princesje al in een peuter bedje te leggen…



Onze vraag is…



Wie heeft ervaring?

En zou ons wat duidelijkheid kunnen geven…

Meningen gevraagt dus… aub…



Alvast bedankt…



Knuf van ons

ligt eraan hoe ze is tegen die tijd.

Als ze eruit klimt dan kun je een peuterbed doen.



Mijn zoontje is bijna 3 en klimt er nog niet uit en doet geen poging, dus ligt nog lekker in zn ledikantje.

Ik heb via mp een goedkoop ledikantje voor Bo op de kop getikt. Ik vond haar nog erg klein voor een bed. Ze heeft nog bijna een jaar in het leidkantje geslapen. Sinds een maandje heeft ze een peuterbed. Maar het ligt erg aan je kindje èn aan jouw gevoel.



Realiseer je wel dat Amy waarschijnlijk al een poos voordat je bevalt, naar haar nieuwe kamer gaat. En dat ze dan dus nog wat jonger is dan 15 maanden.

annan is met 20 maanden het peutervbedje ingegaan, dat ging goed… eerder had ik niet aangedurf geloof ik, en dan had ik een tijdelijk tweedehands ledikantje erbij gezocht…

Mijn dochter ging van ledikant naar peuterbed toen ze 20 maanden was. We hebben de baby eerst in een wieg gehad en daarna in een campingbedje met matras. Idd voor de 20 maanden is wel erg vroeg. Campingbedje hadden we al en ik vond het zonde om nog een ledikantje te kopen. Als je geen wieg hebt dan zou ik denk ik even een tweedehands bedje aanschaffen.

Ik denk dat het erg afhankelij is van je kind.

Dionne is hier met 17,5 maanden naar het grote bed toegegaan (90x200cm). Geen enkel probleem.



Bij mijn schoonzus zitten de kindjes 16 maanden uit elkaar en daar is de oudste ook voor de geboorte naar een groot bed gegaan. ook weinig problemen.



Mijn advies. Bekijk het tegen de tijd dat je een maand of 6 zwanger bent.

Een ledikantje is snel 2e hands aangeschaft en het peuterbedje/grote bed zijn toch ooit nodig.

Niet moeilijk over doen, gewoon dan uitproberen en desnoods een 2e hands ledikantje regelen.

Ik ga gewoon een tweede ledikant kopen, die van ikea zijn niet zo duur…

Mijn oudste 2 schelen 12,5 maand en ze hebben beide een complete babykamer gehad, met ledikant en commode en dat was toch echt wel prettig die eerste tijd.

Onze Lucas is pas overgegaan naar een groot bed toen hij bijna 3 was en Pepijn is overgegaan naar een groot bed toen hij net 2,5 was dus ze hebben lang met hun babykamer gedaan :mrgreen:

bij de ikea hebben ze ook een zijkant die je eruit kan halen, dus dan is het meteen een soort peuterbedje als ik het me goed herinner :stuck_out_tongue:

Persoonlijk vind ik dat te jong…en een '‘rot’'leeftijd om haar duidelijk te gaan maken dat zij uit háár bed moet omdat de baby erin gaat…lijkt mij niet verstandig :shifty:

Mijn oudste heeft tot 3 jaar in de ledikant gelegen :oops: hij vond het best en wij ook.

Maar de kleinste van ons is ook een stuk later geboren,maar dan nog…ik zou er een bedje bij kopen of een mooie wieg zodat de beeb daarin kan en als de kids gewent zijn aan de nieuwe situatie dan is de oudste ook groter en waarschijnlijk trots als zij een groot bed krijgt en de baby haar bedje.

Onderschat niet hoe heftig een broer of zus al is en de slaapplek is hun ‘‘veilige plaats’’ die je dan wel even ‘‘afpakt’’ om het zo te zeggen.

En daarbij ben ik ervan overtuigt dat een kleine die beperking van een ledikant vaak prettig vind dus vanuit pedagogisch oogpunt zou ik het al niet doen :shifty:

Sam, is nu net anderhalf geweest, en die slaapt in een ledikant die los is. Zijn klep is omlaag. Hij kan er zelf in en uit, en dat werk ideaal! :thumbup:

Noa Faye, hier thuis, slaapt in een meegroeibedje, wordt morgen 2 jaar. Ook dat gaat ideaal (en ze willen ook nog wel eens in elkaars bedje gaan liggen) levert hier geen problemen op :thumbup:



Overigens is het bed van Sam wel het bedje waar hij altijd in lag, alleen nu dus met een open klep…

@renzosmam wrote:

Persoonlijk vind ik dat te jong…en een '‘rot’'leeftijd om haar duidelijk te gaan maken dat zij uit háár bed moet omdat de baby erin gaat…lijkt mij niet verstandig :shifty:




precies :slight_smile:

Bedankt voor alle reacties…



En ik zou het niet fijn vinden als Amy het gevoel heeft dat zij uit haar bedje moet omdat er een zus of broertje aankomt…



Dus we gaan denk ik een ander ledikantje en commode kopen…



Maar zoals iemand ook al zei… Dat doen we pas als we een paar maanden zwanger zijn…



Maar we zaten er gewoon ff over na te denken…



Vandaar dat we even om jullie meningen vroegen…



Nogmaals bedankt…