Ledikant lakens e.d. in een wieg gebruiken?

Voor ons jongste kindje heb ik onlangs een wieg gekocht. Voor de andere kinderen heb ik altijd vanaf dag 1 een ledikant gebruikt, ik heb dus nog wat lakens e.d. daarvan over.



Kan ik deze gewoon in de wieg gebruiken (eventueel door extra vouwen of instoppen) of is het toch raadzaam nieuwe wieg lakens e.d. te kopen?



Heeft iemand hier ervaring mee?

hier had ik in het begin zelfs het wiegdekentje nog dubbel… denk dat een ledikant dekentje wel heeeeeel erg dik gaat worden dan.



Lakentje kan je denk ik wel heel eind instoppen onder het matrasje…



Weet niet wat voor kleur deken je eventueel wilt? Heb hier nog het 1 en ander liggen wat ik niet meer gebruik/ op reserve heb liggen (omdat ik bij elk kind een andere kleur deken voor in de wieg heb gekocht :oops: ).

Ik gebruik voor alle drie kindjes het wiegje waar zelfs mijn broertje al in heeft gelegen :inlove: Nou is dit best een groot wiegje(dwz hij is lang) in vergelijking met de wiegjes die ik bij de Prenatal zag iig. En dan nog ben ik blij met de wieglakens, -dekens etc. Want zoals MamaMarije zegt: in het begin heb je zelfs die soms nog dubbel, dus dan heb je bij een ledikantdeken, -laken, -hoes wel heel veel ‘over’…



Ik heb mijn spullen overigens gewoon van de HEMA, niet duur en gaan al drie kindjes mee :wink:

Ok, dank jullie wel!



Mamamarije je hebt pb :wink:



Verdere reacties blijven natuurlijk welkom :wink: !

Vind dat zelf heel erg iritant, dus hier gewoon wieglakentjes gebruikt.

Voor het onderlakentje zou het evt wel kunnen, maar boven/deken zou ik idd niet doen hoor.

Weet je niet iemand in je omgeving? Hier is dat typisch zo iets wat onwijs rouleert :slight_smile: En de kringloop anders misschien? Mijn moeder belde laatst op of ik nodig had want ze zag allerlei lakentjes, zowel onder als boven, voor nog geen euro per stuk.

Hier ook voor het eerst een wiegje, en ik heb eerst eens geprobeerd om het ledikantdekentje en de lakentjes ervoor te gebruiken, en nu hebben wij ook wel een klein wiegje, maar het zat voor geen meter. Sowieso moest ik zoveel instoppen, zodat het niet te warm werd, en dan ligt het kindje helemaal met de beentjes omhoog. Ik heb dus lapjes stof voor een paar euro gehaald en lakentjes en een dekentje genaaid. Ziet er veel mooier uit.

Bedankt voor de reacties. Ik heb jullie advies opgevolgd en, heb vandaag een paar dekentjes en lakentjes voor het wiegje gekocht.

Ik heb het wiegje nog niet opgebouwd maar ben er inmiddels van overtuigd dat het veel beter past.

Hier kan dus een slotje op. :slight_smile: