Laura Dekker dacht aan zelfmoord

Laura Dekker heeft vorig jaar zwaar geleden onder het juridisch getouwtrek om haar voogdij en wereldreis. Het destijds 14-jarige ‘zeilmeisje’ dacht zelfs aan zelfmoord, zo vertelt ze aan het AD.

Dekker vertelt in een interview aan de krant dat ze zichzelf in haar pols heeft gesneden. “Ik wilde anderen geen pijn doen, dus deed ik mezelf pijn. Ik heb echt even het gevoel gehad dat ik dood wilde”, aldus de zeilster voor wie de grote druk van Bureau Jeugdzorg, de Kinderbescherming en de media te veel werd.

Op een gegeven moment had Dekker naar eigen zeggen nog maar twee opties: “De keuze was dood of weg: het werd Sint Maarten.” Zij vertrok in december vorig jaar naar het eiland in de Caraïbische Zee.

De oma van Dekker omschrijft het hele verhaal van haar kleindochter in het boek ‘Mijn Verhaal’. Het boek ligt vanaf vandaag in de winkel.

Beetje apart verhaal, of het is gewoon omdat dit nu naar voren komt op dezelfde dag als het nieuwsbericht van Antonie Kamerling :kaars:

Super stabiel, dat kind…

en dat maakt een wereldreis… ik denk dat als ze dit eerder gemeld had dat ze helemaal niet had gemogen

@Madre wrote:

Super stabiel, dat kind…

mijn eerste gedachte!

Lijkt me dan ook een heel strak plan om lekker afgezonderd de wereld rond te reizen… :wall:

Ik vindt haar dapper, en lef hebben !

en ze weet wat ze wil… :thumbup:

ik ben Fan van haar :smiley:

Ik wil het boek over Laura niet te hebben. Maar over haar ouders zou ik weleens e.e.a. willen lezen :shifty: Ik blijf het wonderbaarlijk vinden dat je je tiener dit laat doen. Kan ze het nog zo sterk willen. Zo jong, nog helemaal kind, nog veel te leren en dan gewoon alleen de oceaan op laten gaan. Ik kan er met mijn kop niet bij.

Kinderen van 14 willen ook brommer rijden, roken en op stap met vrienden. Dat laat je ze als ouder niet doen. Waarom dan wel alleen op zeiltocht? Wat een heisa om niets dit…

Ik vind het meer een schreeuw om aandacht. Als ik mijn zin niet krijg dan ga ik dat doen

:roll:

@Karin1981 wrote:

Ik vind het meer een schreeuw om aandacht. Als ik mijn zin niet krijg dan ga ik dat doen

Jij zegt wat ik denk. :roll:

Vreselijk.

@Karin1981 wrote:

inderdaad ja

Ik las het vanmiddag en vind het zo triest… Sowieso, dat hele ‘zeilmeisjes’ gebeuren. Getver… :snooty:

“De keuze was dood of weg: het werd Sint Maarten.”

doe me een lol zeg :hand: reuze volwassen hoor die griet… :roll:

@schaap wrote:

@Karin1981 wrote:

inderdaad ja

jep…

erg hee. Vaders wil de filmrechten verkopen (of heeft dat ook al gedaan) en de oma schrijft een boek…

ze willen er blijkbaar allemaal beter van worden :shifty:

Ja pff triest hoor, lekker allemaal uitmelken het hele verhaal!

Kassa!

ach wie heeft er nooit eens even gedacht van ik zou wel dood willen - vaak wil je dan helemaal niet echt dood maar wil je niet zitten waar je nu zit.

Dat ze het gedacht heeft is niet zo raar maar dat het zo opgeblazen in de media komt is des te raarder - maar ja als je als oma van een boek meent te moeten schrijven :roll:

dit was vanmorgen OPENINGSNIEUWS op NU.nl he. wtf. Welke puber heeft er niet wel eens gedacht aan doodgaan? Ok, vast niet 100%, maar ze is echt geen uitzondering. NEXT.

@fiep klophout wrote:

dit was vanmorgen OPENINGSNIEUWS op NU.nl he. wtf. Welke puber heeft er niet wel eens gedacht aan doodgaan? Ok, vast niet 100%, maar ze is echt geen uitzondering. NEXT.

Was dit vanochtend HET openingsnieuws ja?

Nou ja zeg, lichtelijk overdreven weer…,Dat wist ik niet eens.

Voor zover ik nu lees deed ze aan automutilatie. Ik hoop toch niet dat elke puber dit doet, of hier aan denkt. :shifty:

@Randela. wrote:

Voor zover ik nu lees deed ze aan automutilatie. Ik hoop toch niet dat elke puber dit doet, of hier aan denkt. :shifty:

Ja klopt, maar stiekem vraag ik me af in hoeverre ik dit serieus moet nemen (dat ze dit serieus deed)…, :oops:

@Randela. wrote:

Oja, heb ik ook nog gelezen.

Iemand die automuliteleert, doet dat niet 1 keer omdat het even tegenzit. Helaas is dit iets dat jarenlang gedaan wordt. Heel stabiel dus dat kind in haar eentje de zee op te sturen!

Als er al een kern van waarheid in haar verhaal zit, heeft ze absoluut geen idee wat ze zich met deze uitspraken op de hals heeft gehaald.

@ Sooki: Ja klopt, daar heb je gelijk in. Ik weet ook niet of je dit serieus moet nemen. Ik denk dat het inderdaad een schreeuw om aandacht is zoals Cin zegt. :shifty: En ik vond al nooit een stabiel meisje, ik vond die familie nogal aandachts geil. Mag ik dat zeggen? :mrgreen: Ik snap ook niet dat zo’n jong meisje alleen de wereld rond mag zeilen, daar kan ik met mijn verstand niet bij.