Ik dacht dat er wel een onderwerp over zou zijn, maar zie het nergens.
Tijn gaat sinds een paar dagen nu in het grote bed, de eerst nacht ging hartstikke goed, maar nu is het moeilijk om hem in zijn bedje te houden.
Wie heeft er tips of is het gewoon een kwestie van een weekje aankijken, en dan gaat het over en slaapt ie wel makkelijk in.
wat ik heb gedaan;
al het speelgoed uit zijn slaapkamer gehaald.
en hem gewoon in en uit bed laten lopen
wel het traphekje boven dicht gedaan en de andere kamers boven op slot gedaan.
ik hoorde hem wel lopen en af en toe riep jan mamaaaaaa naar beneden
waar op ik zei; lekker slapen
de eerste avond ging hij om 22 uur zelf zijn bed in
de tweede avond was het half 9
de derde avond ging hij gelijk slapen
Kim ging in eerste instantie helemaal niet uit bed, maar later wel. Ik heb haar lekker laten gaan en als het TE gek werd ging ik naar boven, stopte haar nog een keer lekker toe en dan ging ze slapen. Nu gaat ze eigenlijk altijd nog wel ff spelen, maar ik laat haar lekker, na een minuutje of 10 gaat ze in bed liggen en slapen!!!
Oh, en ik heb niet haar speelgoed uit haar kamer gehaald. Eerst lag steeds haar bed bomvol als ik bij haar ging kijken. Dan haalde ik alles er weer uit en zei ik dat dat niet mocht. Zonder boos te worden ofzo, want ja, weet zij veel. Nu doet ze dat ook niet meer.
@hedwich wrote:
wat ik heb gedaan;
al het speelgoed uit zijn slaapkamer gehaald.
en hem gewoon in en uit bed laten lopen
wel het traphekje boven dicht gedaan en de andere kamers boven op slot gedaan.
Onze andere slaapkamers kunnen niet op slot, wel de klinken omhoog maar die kan ie al zelf openmaken. Maar inmiddels slaapt ie nu met een fles melk!
Maar ben verder wel benieuwd naar jullie ervaringen!
Hier eigenlijk niet al te veel problemen.
Samantha slaapt nu ruim een week in het GROTE bed.
's Middags had ik met haar het bed in elkaar gezet. En ze zei wel dat ze daarin ging slapen (straks).
's Avonds in haar bed gelegd, en na een minuut kwam ze meteen haar kamer uitlopen.
“Hey hallo mama, ik ben klaar met slapen. Ik ben wakker”
Waarop ik eigenlijk wel moest lachen, haar meteen weer in bed gelegd, en ze is er niet meer uit geweest.
Als ze nu haar kamer komt uitlopen, sta ik op en leg haar gelijk weer in bed. Ik praat dan niet veel tegen haar. Geef haar dan nog een kusje en zeg nog even slaap lekker.
1 keer heeft ze echt lopen spoken, tot 23:30. Maar vaak gaat ze wel slapen.
Ik laat Mateo gewoon lekker mutsen…Hij slaapt al 2 maanden in een groot bed en nog moet hij elke avond een uurtje zijn ding doen…
Hier gaat het wel goed, als ze eruit gaat leggen wij haar weer terug.
Eerst vriendelijk, nog even welterusten en een kus.
Maar na drie keer is het klaar en vertel ik haar dat ik nu niet meer met haar praat en leg haar steeds teru zonder iets te zeggen. UIiteindelijk geeft ze wel op.
Het beste werkt als ik er even 5 of 10 min. naast ga zitten, dan slaapt ze heel snel.
De afspraak is ook dat ze in bed blijft, maar als er wat is mag ze ons altijd roepen en dan reageren we direct. Werkt ook heel goed.
Ook voor het stikker systeem is ze gevoelig. Ze mag er een plakken als ze goed gaat slapen.
Laten lopen en keten vind ik geen optie…bedtijd is bedtijd.
En ze gaat ook gezellig even Jasmijn wakker maken…(of ze houden elkaar wakker :roll: ).
Hier was het een drama…
Tigo kon de verantwoordelijkheid totaal niet aan, maar kon ook niet meer in een ledikant omdat hij eruit klom. Met alle gevaarlijke gevolgen van dien…
Tot diep in de nacht zat meneer te duplo-en en kwam iedere minuut (niet overdreven) zn slaapkamer uit. Ik ben eens gaan turfen en ben op 75x uitegkomen :-S…
De taktiek, terugleggen, niks zeggen, slaapkamer totaal prikkelloos maken werkte niet. Ja, om een uurtje of 01.00 viel hij totaal uitgeput in slaap. Tigo is nogal van het type volhouden…
Na 2 weken van gemiddeld 50x je kind terugleggen in bed was ik het helemaal spuugzat en heb een nogal drastische maatregel genomen. Ik heb zijn slaapkamerdeur geblokkeerd, ben naast de deur gaan zitten en heb gezegd dat ik de deur open zou doen als hji zoet ging slapen… Tigo is compleet hysterisch uit zijn dak gegaan. Zo overstuur had en heb ik hem nog nooit meegemaakt. Ik vond het enorm zielig en zat achter die deur te huilen en hem geruststellend toe te spreken. Na drie kwartier werd het stil en ben na 5 minuutjes gaan kijken. Lag ie in zn bedje te slapen, en toen heb ik de deur opengelaten…
De volgende avond heb ik hem op bed gelegd, de deur op een kier met de beloft dat hij op een kiertje bleef tenzij hij weer uit zijn bed zou komen. Want dan zou ik hem weer dicht doen…
Hij heeft het nooit meer gedaan… Sterker nog, hij heeft zichzelf aangeleerd om sochtends te roepen of hij uit bed mocht…
En ik heb nooit meer slaapproblemen met hem gehad…
jeetje vervelend. Ik heb dat niet met Luuk. Maar met Tom weet ik het nog niet.
Sterkte ermee.
we hebben hem voor zijn verjaardag een groot bed gegeven (met bob de bouwer erop dus jaaa, dat was scoren natuurlijk :mrgreen: )
we hebben dat bed opgemaakt en zijn eigen ledikant ook in de kamer laten staan, ik heb 's avonds gevraagd waar hij wilde slapen In zijn nieuwe bed dus, Dat gaat wonder boven wonder geweldig, Ik doe de deur dicht als ik weg ga, maar zet hem 's nachts op een kier zodat hij zijn kamer uit kan als hij uit bed stapt.
Ik zal het afkloppen, maar tot nu toen is hij enorm tevreden met zijn grote bed (en wordt hij veel minder vaak wakker dan in zijn oude bed :thumbup: ),HIj "leest"nog een paar minuten een boekje en gaat dan netjes slapen. "
s ochtends staat ie achter zijn deur te roepen - die dus open staat- maar die kan hij niet verder open doen omdat hij zijn armen vol heeft met zijn 2 knuffels, het boek van de vorige avond en 2 reservespenen :inlove: aptrots is hij
hier eigenlijk geen problemen gehad en ik hoop (zo te lezen) ook niet dat ze nog komen…
tyg blijft in zijn bedje,
zelfs 's middags
net zolang tot ik binnenkom
hij speelt tot die tijd met zijn knuffels en poppen die in zijn bed liggen
Isana slaapt ook sinds een maandje denk ik op een juniorbed en zoals verwacht klimt ze r ook steeds uit.
maar dan wel omdat ze moet plassen ofzo, niet zomaar…(of om te vertellen dat ze wakker is… :think: )
Samila is trouwens nooit van haar grote bed gekomen en doet dat nog steeds niet!!!
Tijn ligt nu wel in zijn nieuwe kamer maar in zijn oude bed (ledikant), misschien eerst een weekje wennen aan de nieuwe kamer dan daarna in het grote bed!
Victor ligt sinds mij verjaardag in een peuterbed. We hebben nu nog zijn ledikant ook op zijn kamer staan. In het begin wilde hij kiezen en koos altijd het grote bed :mrgreen: Maar als hij niet ging slapen dan legde ik hem in zijn ledikant. Dat heb ik 2 x gedaan en dat is nu niet meer nodig. Wel mag Victor 1 dingetje uitkiezen wat bij hem mag Logeren… Soms een extra knuffel soms een autootje. Maar wel iets wat geen lawaai kan maken. Het werkt goed
Succes!
Teun ligt al sinds februari in een peuterbed, omdat hij uit z’n ledikant klom en dan erg gevaarlijk op z’n rug terechtkwam…
Hier heeft het in totaal 2 weken van heel erg doorzetten gekost om hem erin te houden. Vooral overdag kwam hij wel 15 keer uit bed. Onze deuren kunnen ook niet dicht of op slot, dus dat was geen optie.
Ik heb hem dus steeds weer opgepakt en teruggelegd, zonder iets te zeggen of hem aan te kijken.
Uiteindelijk had hij door dat er geen lol te behalen viel en gaat hij zonder problemen slapen.
's Avonds wil hij nog wel eens roepen om een ‘sokkie water’ maar verder weinig problemen meer.
's Ochtends komt hij vanzelf onze kamer op om nog even in het grote bed te kroelen, heerlijk is dat!
Succes ermee!
Oh ja, ik heb trouwens samen met Teun het ledikant afgebroken en het peuterbed opgezet (met zijn eigen schroevendraaier en accuboormachine :inlove: ) hij kon dus niet kiezen in welk bed te slapen…
wat ik heb gedaan :mrgreen: :mrgreen:
Luna ging de eerste avond ik geloof wel 30x d’r bed uit
ik stopte haar in d’r bed en ging d’r kamer uit bleef achter de deur staan :lol: :lol: en zodra zij dus 1 stap uit d’r bed deed kwam ik d’r kamer binnen zetten
nu komt ze dus echt d’r bed niet meer uit :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
alleen als haar knuffel eruit is gevallen dan gaat ze hem pakken maar ze gaat dus niet meer onnodig lopen spoken :mrgreen:
Hier ook 2 bedden op de kamer. Hij kiest zelf het bed uit. Overdag wil hij wel in het peuterbed, maar 's nachts kiest hij nog steeds voor zijn ledikant. Lekker veilig denk ik
Ach, het komt vanzelf. Op een gegeven moment haal ik zijn bedje wel weg, maar ik geef hem eerst een paar maandjes om zelf aan te geven hoe en wat. Het eet geen brood en het staat mij niet in de weg ofzo…
Ik heb geen haast. De kleine moet nog geboren worden en zal toch de eerste tijd in een wiegje bij ons op de kamer slapen
Met heel veel geduld iedere keer terug leggen in zijn bed en verder geen reaktie geven, hooguit zeggen dat hij in zijn mooie bed moet gaan slapen. En speelgoed etc uit bed.