hoiii
de laatste tijd hoor de je zoveel over ontvoeringen aanrandingen etc
bij ons in het dorpje is een pleintje en iedereen kent iedereen me dochter loopt dan ook gezellig buiten te spelen .
nu lees ik net de krant en is er bij ons een meisje vlakbij in debuurt bijna ontvoert(bijna omdat er een passant aan kwam)
ik moet zeggen dat ik als de dood ben dat straks ook mijn meissie hun prooi is … maar ja binnen houden of de hele dag achter der aan is ook niks
hoe denken jullie
Hoi
kan me heel goed voorstel;len dat je angstig bent.
Toen mijn dochter net geboren werd was dat van dutroe net gebeurd.
Wat was ik bang.
En steeds als er weer nieuws komt van meisjes die verkracht zijn en dood achtergelaten worden slaat me hart over.
Mijn meisje is bijna 12 en fiets nu dus ook naar school, eng vindt ik het zeker maar wil haar niet bang maken.
Ik vindt dat kinderen nog steeds wel onbezorgt horen te opgroeien.
Ik waarschuw ze wel en we praten wel over alleij dingen en hoop daardoor dat mocht zo ooit voor een situatie staan dat ze dan weet wat ze kan doen. Ze heeft ook een mobiel bij voor het geval ze me wil berijken.
Tja kwa buitenspelen zul je in deze tijd erg goed moeten opassen
Ik zou ook schrik hebben en vooral als het zo dicht bij je deur gebeurt. :?
Ik zou denk ik samen buiten spelen. Samen naar ene speelplein of zo. En idd je kan niet continu achter ze aan zitten. Maar alleen buiten zou voor mij even geen optie meer zijn.
Ondanks al dit soort gebeurtenissen laat ik mijn kind toch gewoon buiten spelen.
Wel zeg ik hem altijd heel duidelijk dat hij niet met vreemde mensen mee mag gaan e.d.
Ik vind buiten spelen super belangrijk voor kinderen en ik hou hem heel goed in de gaten.
Hoe hard ik hem ook wil beschermen, ik kan hem zijn speelgenot buiten niet ontnemen vind ik.
Ik laat ze nog wel buitenspelen, maar wel met duidelijke afspraken.
Hier in de buurt is vorig jaar natuurlijk veel gebeurd, en de schrik zit er goed in ( Suzanne Wisman, en paar maanden geleden weer een ontvoering van een meisje in Tweede Exloérmond ) Mijn dochter was bevriend met Suzanne Wisman. Ook bij haar zit de schrik er goed in.
Ik ben wel een stuk alerter nu.
ja jeetje wat schrikken, en wat moeilijk wat je daar verder mee moet.
Ik ben toch geneigd te denken: hoe vreselijk elk geval ook is, het blijven enorme uitzonderingen, de kans dat het jouw kindje treft, is en blijft heel erg klein. Moet je je dochter dan een normaal leven ontzien omdat je uit angst handelt? Schiet je daar veel mee op? :think:
Fiep, daar heb je een punt. Maar door de media lijkt het net of dit soort dingen meer regel dan uitzondering zijn ondertussen. Soms weet je niet meer wat nou werkelijkheid is. (ik tenminste niet).
Ik ben meer bang voor het drukke verkeer dan voor rare figuren. Mijn oudste is 6, maar mag nog niet alleen op straat van mij. Alleen als ik in de tuin ben.
Is dat te beschermend??? :think:
Ik ben het volledig met jullie eens…
Pluutje, ik weet niet of dat te beschermend is. Noah is 5 en speelt al wel alleen buiten, maar wij hebben een speeltuin voor de deur waar we zo opkijken dus ik zie precies wat er gebeurd zeg maar.
Ik wil niet dat hij ergens anders komt dan daar.
Ik denk dat er tegenwoordig ook veel meer media ophef van gemaakt wordt.
Ik ben vroeger ook eens aangerand toen ik samen met mijn broertje buiten speelde. Mijn broertje is mijn vader gaan halen en er is verder niets gebeurt. Er werd voor mijn gevoel ook niet echt aandacht aan besteed. Pas geleden heb ik het er met mijn vader over gehad en toen hoorde ik dat er wel degelijk wat mee gedaan is, alleen werd dat toen niet aan mij verteld.
Nu hoor je het vaker, maar ik denk dat het gewoon ook eerder in de media komt.
Het blijft eng natuurlijk en oppassen moeten we natuurlijk blijven doen!
@pluutje wrote:
Fiep, daar heb je een punt. Maar door de media lijkt het net of dit soort dingen meer regel dan uitzondering zijn ondertussen. Soms weet je niet meer wat nou werkelijkheid is. (ik tenminste niet).
Ik ben meer bang voor het drukke verkeer dan voor rare figuren. Mijn oudste is 6, maar mag nog niet alleen op straat van mij. Alleen als ik in de tuin ben.
Is dat te beschermend??? :think:
Vind ik niet, ik zal later ook wel zo zijn denk ik.
Maar goed, hier hebben we veel ruimte om ons huis en alle sis afgesloten met een hek, dus Lucas zal buiten kunnen als hij wil.
Maar toch … moest ik hier horen dat er in mijn buurt een ontvoering gebeurd is of een poging geweest is … ik zou toch een tijd niet willen dat ie alleen op een speelplein komt of zo. :?
Kan er te veel aandacht aan geschonken worden?
Het komt zo negatief op mij over… Mediaophef
@Anita wrote:
Kan er te veel aandacht aan geschonken worden?
Het komt zo negatief op mij over… Mediaophef
Eerlijk gezegd weet ik het niet. Aan de ene kant kweek je door alle media ophef angst bij mensen. Ik gebruik in dit geval bewust het woord ophef, omdat er in deze siuaties ook heel veel sensatiezucht bij komt kijken.
Aan de andere kant is het natuurlijk zoiets ergs wat er gebeurt met deze kinderen en uiteraard ook hun ouders.
Ik denk dat er zeker wel aandacht aan moet worden besteed, maar of het nu echt in de nieuwsprogramma’s moet? Daar draait het toch vaak meer om kijkcijfers dan om de mensen zelf.
Ik weet dat Oprah een paar jaar geleden een hele mooie uitzending over heeft gemaakt. En met mooi bedoel ik hele nuttige adviezen. Zoals: je kunt je kind waarschuwen voor " enge" mensen, maar iemand die iets van je kind wil zal juist reuze aardig zijn. Je kunt beter met je kind afspaken maken dat ze eerst pappa of mamma waarschuwen voor ze mee gaan zoeken naar het " weggelopen puppy", of wat ze als excuus aanvoeren om je kind mee te lokken.
Van mij mogen ze die uitzending nog wel eens herhalen, daar zaten echt hele nuttige tips bij.
Hier in ons dorp hebben we met de regelmaat van de klok last van een man die kinderen probeert mee tenemen in zijn bus etc. Dit is al 3 of 4 jaar aan de gang. Dan is ie weer een poos weg en dan is ie er weer. Als hij weer gesingnaleerd is rijden er tijdens de pauze van de scholen nu ook bij iedere school politie rond, het is dus geen verzinsel. En van de week kwam een vriendinnetje van Lisanne uit school met een vriendinnetje en die was, het is hier erg bosrijk, een potloodventer tegen gekomen, dat die gasten nog bestaan. Dus ik heb ook dat hele verhaal moeten uitleggen, vooral aan lisanne die alleen naar school gaat vaak.
Er gaan dan ook brieven uit van school dat het helaas weer zover is.
Maar ze spelen bij mij nog wel buiten. Wel met goede instructies, maar ik ben al vaak mee naar buiten moeten lopen omdat er dan ergens een kinderlokker stond volgens ongeruste kinderen, want je krijgt ook snel paniek natuurlijk, logisch.
Jammer dat het allemaal zo ver heeft moeten komen en je kind niet normaal kan buiten spelen.
hoii
ik heb idd geen zicht op het speel pleintje maar ze word bijna 5 en binnen houden is geenoptie
heb vanmiddag weer met haar gepraat erover maar weet ook dat me meissie een gezelligheids mens is en zo over gehaald is … blijf het met regelemaat zeggen tegen haar want wil haar niet een binnen zittende jeugd geven
Mijn kinderen spelen nog gewoon buiten
ik waarschuws ze altijd wel