laten huilen... ervaringen?

Diana, dat boek wat MegaMindy noemde is zeker een aanrader om te lezen. Ik denk dat het belangrijkste is dat Aron weet dat je er bent om hem te troosten. Dat je bijvoorbeeld tegen hem blijft praten terwijl je hem in zijn eigen bedje laat liggen.

Wat ook vaak werkt is om een kindje op tijd in bed te leggen. Dus echt bij het eerste teken van vermoeidheid, en niet wachten tot ze echt beginnen te gapen en protesteren.

Goeie tip spoon!

Mischien kan je ook iets van een avond ritme er in krijgen ?

ik weet niet hoe je het nu doet ?

Hier gaat Max altijd rond 19.00 douchen(soms wat eerder ligt er aan wanneer hij honger heeft) daarna drinken bij mij en dan gaat hij er in voor de nacht. (overdag krijgt ie iedere kant 15 min. maar savonds doe ik vaak 20 min zodat ie goed gedronken heeft en lekker moe is)

Hoe gaat het nu ?

Ik ben gestopt met laten huilen. Als het binnen twee dagen namelijk niet werkt dan is er iets anders aan de hand. ik ben naar de osteopaath geweest en volgens hem heeft Aron spanning in de spieren aan zijn schedelbasis en ligt daarom niet lekker gestrekt. Met kromme rug zoals in de draagdoek is veel beter voor hem. Ik heb hem nu geprobeerd in een hangmat te slapen te leggen omdat zijn rug daar ook krom is en dat gin al twee keer heel goed. En laten huilen doen we niet meer…

Ik heb eens in dat boek van Altha Solter gelezen en veel dingen zijn erg interessant. Toch heb ik de ervaring dat als Aron huilt er meestal wel een oorzaak te vinden is zoals: moe, honger, ongemakkelijk liggen, aandacht, boertje… etc. Ik heb echt nog nooit de indruk gehad dat hij huilt om het huilen vanwege een geboortetrauma. Maar ze schrijft ook dat kinderen die heel vaak drinken dit ook gebruiken als een controlesysteem en dat klopt volgens mij wel. Aron drinkt ook omdat hij troost wil of om in slaap te vallen en drinkt daardoor heel vaak en nooit heel veel. Ik probeer dat wel eens te veranderen, maar dat is erg moeilijk. Ik weet ook niet zeker of het echt zo verkeerd is. Volgens die Aletha Solter kunnen kindjes die drinken om een andere reden dan honger later gewichtsproblemen krijgen. Misschien heeft ze gelijk, maar ik vraag het me af.

Wat ik wel begrijp is dat ze zegt dat het belangrijk is om je kind vast te houden als het huilt. helemaal nu ik het zelf heb uitgeprobeerd. Als ik hem namelijk alleen laat raak ik zo gestrest dat ik minder melk ga produceren. Gelukkig is dat nu weer in orde.

En jij bent natuurlijk niet de enige die gestresst raakt van het alleen huilen :wink:

Er zijn allerlei onderzoeken gedaan waaruit blijkt dat het voor de ontwikkeling van de hersenen slecht is om te laten huilen.

Ik denk dat dat punt over het overgewicht echt volslagen onzin is om het maar even lekker ongenuanceerd te brengen :wink:

Natuurlijk is dat zo als je het hebt over een kind van vijf, maar je baby is 2 maanden! Het is volslagen normaal dat hij steeds kleine beetjes wilt drinken en voor de hechting is het prima dat de borst niet alleen voeding is. Als je langer voedt zul je ook zien dat de borst juist steeds minder voeding en meer een momentje met mama is, als hij eenmaal bijvoeding krijgt.

Ik heb er zelf wel altijd voor gewaakt dat mijn kinderen afhankelijk werden van de borst, dus ook wakker weg leggen en niet altijd op bed leggen na het in slaap vallen aan de wieg, als ze groter werden eerst ‘gewoon’ troosten en als dat echt niet lukt pas aan de borst enz.