laten doorslapen

hallo,ons zoontje is bijna 3 maand en heb al gemerkt dat hij snachts goed doorslaapt.

zijn laatste fles was normaal gezien tussen 22 en 22.30.

ik maak hem dan om 6 uur terug wakker voor als ik terug moet gaan werken.

maar in het weekend laat ik hem slapen en was hij altijd pas rond 9 a 10 u wakker.



nu is de vraag…

zou ik het al proberen om de laatste fles rond 20 a20.30u te geven en hem dan te laten doorslapen tot 6???

zou dan maar beter nog niet op 4 voedingen overgaan,dus nog wel 5 voedingen ,maar overdag is dit dan verspreid op ongeveer 3 a 3.5u.

maar mag dit wel?

Ryan krijgt om 21.30 de laatste fles en dan om 7 uur weer.



dan 11.00 u

14.oou

18.00 u



En daar doet hij het iedere dag goed op.

Ik heb twee weken geleden erover gebeld en kreeg toen te horen dat ze pas vanaf 5 maanden op 4 voedingen mochten.



(ik was het allemaal alweer kwijt na bijna 7 jaar :oops: )

@wisje wrote:

Ik heb twee weken geleden erover gebeld en kreeg toen te horen dat ze pas vanaf 5 maanden op 4 voedingen mochten.



(ik was het allemaal alweer kwijt na bijna 7 jaar :oops: )




Ik had dezelfde vraag betreffende Marit.,…Maar ook hier zegt het cb pas over te gaan op 4 voedingen bij 5 maanden…

hier ook hetzelfde advies. Als ze goed zou gaan eten mbt groente enzo dan de laatste fles rond 2000 uur, niet eerder.

Tja, ieder kind is anders natuurlijk, maar hier durf ik het nog niet. Nena reageert ook nog niet goed op groente dus laat het nog even zo



gr

muts

Vanaf 5 maanden op 4 flessen??? Echt waar?? Ik zit al een week of 3, op 4 flessen per dag, dus vlak voordat hij 3 maanden werd. Op het CB zeiden ze…Nou, als hij het daar goed op doet, is het prima.

Inderdaad, pas op 4 voedingen bij 5 maanden is onzin. Als je kindje het op 4 flessen goed doet, is daar niets mis mee.



Op het CB staan ze er versteld van hoe goed hij groeit, en dat op 4 voedingen, ik laat ze echt geen keus hoor, ik zeg gewoon: Hij krijgt 4 voedingen, punt :lol:



Dit is het 4e kindje van me,en alle 4 zijn ze al eerder dan 3 maanden op 4 voedingen over gegaan, zowel met BV als met KV.



Het kind wordt er echt niet slechter van, ik heb allemaal hele gezonde kids, welke groeien als kool , en nooit ziek ! :slight_smile:

@truusje wrote:

Vanaf 5 maanden op 4 flessen??? Echt waar?? Ik zit al een week of 3, op 4 flessen per dag, dus vlak voordat hij 3 maanden werd. Op het CB zeiden ze…Nou, als hij het daar goed op doet, is het prima.




als je nog maar 4 voedingen geeft ben ik best benuwd wat hij dan drinkt per fles :think:

Jeetje , veron is nu 2 maand en heeft meestal 6 voedingen nog en 5 lukt meestal niet dat zou betekenen dat hij binnen deze maand 1 a 2 voedingen zou kunnen minderen :shifty:

Hmm idd ik ben ook benieuwd hoeveel hij dandrinkt ,…



En iemand vertelde me , kijk naar je kindje doet hij/zij het goed dan is het toch ok! Dat houd ik voor me…





Groetjes loes

Mijn zoontje zit al vanaf zo’n maand of 2 op 4 voedingen.



W.v. 2 x borstvoeding (waarvan ik dus niet weet wat ie krijgt, maar zal wel genoeg zijn, anders slaapt ie niet van 8-8 )



en 2 x KV, zo’n 200 ml per dag.



Tot ong 2 weken geleden heeft ie alleen 4 X daags BV gehad.



Hij groeit hierop zo’n 250-300 gr per week. :shock: :smiley:

hier ook al een week op 4 heeel soms nog op 5 flessen van200cc en madammetje is hier reuze tevreden mee dus ik vind het wel best!

Hoe doen jullie dat toch? :think:



Hier met 2 maanden nog steeds op 7 voedingen waarvan 1 nachtvoeding. Sam krijgt 120 water per fles en pas sinds deze week drinkt ie die flessen ook daadwerkelijk leeg. Een grotere fles voor de nacht werkt niet want die drinkt ie gewoonweg niet leeg.

@pegje wrote:

@truusje wrote:
Vanaf 5 maanden op 4 flessen??? Echt waar?? Ik zit al een week of 3, op 4 flessen per dag, dus vlak voordat hij 3 maanden werd. Op het CB zeiden ze…Nou, als hij het daar goed op doet, is het prima.




als je nog maar 4 voedingen geeft ben ik best benuwd wat hij dan drinkt per fles :think:




Hij dronk 180 ml + 6 schepjes. Maar dat heeft ie maar 3 weken volgehouden…Opeens wilde hijweer 5 flessen. Ook goed. :thumbup: ( zelfde hoeveelheid water en schepjes, alleen 1 fles meer dus)



Mip, maak je hem wakker voor de fles snachts? Of kom ie zelf? En overdag? Bram sliep met 6 weken door, en hoefde geen nachtvoeding meer. Maar das bij elk kindje anders natuurlijk.

Wakker maken hahahaha. Nee hoor, regelt ie helemaal zelf. Klokslag 03.u

Overdag probeer ik iig minstens 3 uur er tussen te laten zitten. Een enkele keer slaapt ie zelf totdat er 4u tussenzit, maar het volgende hongeralarm kondigt zich dan weer keurig 3 uur later aan.



's avonds moet ik hem trouwens wel wakker maken voor een voeding,dus rond 20u. Ik heb het idee dat zijn nacht rond een uur of 18 begint :? Zou dat kunnen?

Ken mensen die dat deden hoor. :slight_smile:



Hoeveel schepjes krijgt geef je hem?

Bram die leek in het begin ook steeds vaker te komen. Toen ben ik, in overleg met CB, voeding voor hongerige baby’s gaan geven,en daar ging het veel beter mee.

@truusje wrote:

Ken mensen die dat deden hoor. :slight_smile:
:eh:

Ik geef hem 120 water met 4 schepjes. En dan 3 scheppen standaard en 1 omneo.
Meer krijgt ie echt niet op hoor! En kan ook niet te weinig zijn want hij is net boven de 5 kg. Dus op een dag krijgt ie ruim voldoende binnen zou je denken......

Of zou ie wel vol zitten maar evengoed nog honger hebben?

( fijn trouwens dat je meedenkt!!!)

Ricardo zit sinds een week op 4 flessen zomaar uit zichzelf,…



6u fles 200cc + 6

1030u fles 200cc + 6

1530u fles 200cc + 6

21u fles 230cc + 7 en wat pap



goed he,…hihi

:thumbup: Das zeker goed!

En uit zichzelf…hmmmmm :think: Misschien slimmer als ik het ook gewoon loslaat. Wie weet komt het eerder dan ik denk. ( zou zo graag weer eens een nachtje doorslapen)

Ricardo slaapt door vanaf 2.5mnd dus wie weet,…succes



Maar je kunt je kindje toch geen schema opleggen,…hij of zij geeft aan wanneer hij honger heeft…je kan het een beetje sturen maar meer niet,…

Bram is maar 2 maanden ouder…maar toch raar dat ik niet meer weet hoeveel ik m precies gaf toen.



Bij mij ging ookalles een beetje vanzelf. Overdag lette ik op de regelmaat…Maar hij bepaalde natuurlijk wel wanneer hij wakker werd, en dus z´n 1e fles kreeg. Daarna kreeg ie m elke 4 uur ( geloof ik) en de nacht was de enige dat ie zelf mocht bepalen hoelaat ie m wilde. Je zag ook dat ie steeds een beetjel later wakker werd elke keer.