Hallo,
zoals je aan mijn banner ziet, ben ik overtijd.
Ben op dag 20 voor de IUI geweest, en heb zo rond die tijd mijn eisprong gehad.
Morgen wilde ik eigenlijk testen…maar een eisprong is toch altijd 14 dagen voor de menstruatie, kan ik mijn normale cyclus van 31 dagen aanhouden of moet ik uitgaan van de eisprong?? En daar 14 bij optellen.
De gyn zei dat ik mijn gewone cyclus kon aanhouden, maar ik vraag het me af. Anders moet ik maandag of dinsdag mijn ongi verwachten (34-35 dagen) en ben ik nu dus nog helemaal niet over tijd.
Ik ben altijd vrij regelmatig met 30-32 dagen.
Zal ik dan nog maar niet testen morgen?
Gr. Pebble
Hoi Pebble,
De luteale fase (tijd tussen de eisprong en ongi) is vrijwel altijd constant bij elke vrouw. Elke vrouw heeft haar eigen luteale fase, is die bij jou meestal rond de 14 dagen? Als dat zo is, dan moet je nu ook 14 dagen bij de eisprong optellen. Als je op dag 20 de IUI hebt gehad, dan zou je rond dag 34 ongi moeten worden. Ik snap ook niet zo goed waarom de arts tegen jou gezegd heeft dat je van je normale cyclus kon uitgaan… Bij ons is het zo dat je altijd 14 dagen na de IUI je ongi kunt verwachten en dat je ook pas 14 dagen na de IUI mag testen.
Heb jij deze keer Pregnyl gehad, of niet? Als dat niet het geval is, zou je er een test tegenaan kunnen gooien. Als je wel Pregnyl hebt gehad, moet je nog even wachten anders is de zwangerschapstest vals positief. Maar persoonlijk zou ik wachten met testen tot in elk geval dag 34. Maar goed, dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten!
Ik hoop voor je dat je zwanger bent, hoor!
Laat je even weten wat de uitslag van de test was, als je die gedaan hebt? Succes!
Groetjes,
Jippie
He,
Heb geen pregnyl gehad of ander spul.
En heb ook niet getest vanmorgen, wil toch even wachten tot dinsdag.
Om verdere teleurstelling te voorkomen.
Ik wacht wel af…
Vorige keer ben ik op dag 17 ge-IUI-d en werd ik op dag 29 ongi…
Snap jij het nog??
Maar thanx voor je uitleg
Pebble
Die onzekerheid is zo kl*te. Ik had voordat ik begon met de iui ook een heel regelmatige cyclus. Ik kon er bijna de klok op gekijk zetten. Op een keer na in een jaar tijd, doen was ik 10 dagen overtijd.
Nu met die iui is het elke keer anders, meestal duurt die 14 dagen tussen de iui en de menstruatie een dag of 16, maar heb ook al eens 20 of 25 dagen gehad :think:
Ook toen ik nog geen clomid of pregnyl gebruikte met de iui was het al anders dan anders.
Ik hoop voor je dat je zwanger bent, ik ga voor je duimen.
Veel liefs Juudje
Ik ga er maar vanuit dat maandag (34) mijn 'officiele 'nod is.
Begon al een beejte blij te worden, zo van, gaat de goede kant op…
maar heb mezelf weer even vermanend toegesproken!
Het is allemaal wat…
Het zal wel nooit wennen, krijg steeds meer het idee dat ik tegen beter weten aan het hopen ben. Na zo’n IUI denk ik, het zal wel niks worden, leg de lat laag, en dan tegen de ongi aan, komt die vlaag hoop vanzelf weer terug. Misschien dan toch?? En zo gaat het op en neer.
Mijn achternicht heeft 1 kindje via IVF, en willen nu toch voor een 2e gaan via de mmm. Vind ik zo knap, ik weet niet of ik zo’n traject nog eens wil doorlopen. Ze kunnen dan wel gelijk voor IVF, maar toch. Het emotionele aspect vind ik soms vrij slopend.
Nou, have a nice sunday!
Zet 'em op, Pebble!
Ik hoop echt voor je dat je zwanger bent, je bent nog steeds niet ongi dus de moed nog niet opgeven, hoor!
Mijn duimen en tenen draaien hier volop! :thumbup:
Succes, meid! :-*
Liefs,
Jippie
op naar de volgende ronde…
Zit weer met jullie in de race…
Morgen gesprek aanvragen bij de gyn voor de wachtlijst IVF!
BALEN, maar het is niet anders.
Groetjes en succes
Sh*t, meid! Wat vreselijk balen weer! :?
Maar waarom komen jullie dan nu al op de wachtlijst voor IVF?
Hoe vaak mogen jullie IUI doen?
Sterkte!!!
Knuffels,
Jippie
We mogen 6 pogingen doen.
Heb er nu 3 gehad in de natuurlijke cyclus. Nu zullen er waarschijnlijk wel de clomidjes aan te pas gaan komen. Maar wij willen graag op de wachtlijst, zodat we na de IUI gelijk doorkunnen voor de IVF. En aangezien daar bij ons ook een wachtlijst is van 3-4 maanden…
Ik geloof nl. niet dat IUI de behandeling is voor ons, en heb daarentegen wel een heeel goed gevoel bij IVF. Vandaar…
Maar heb ook gepost bij IUI topic, want het is weer een heel gedoe bij ons in Rijnstate. Ben er best tevreden over, maar het feit dat ze die weekenden niet IUI-en…kan ik goed van balen.
groetjes en succes met je aankomende IUI
Hoi Pebble,
Nou meid, ik hoop dat je geen IVF nodig gaat hebben, hoor!
Maar ik snap helemaal wat je bedoelt. Wij hebben donderdag onze 7e IUI en we mogen 9x. Maar wij hebben nu ook zoiets van: Volgens ons is IUI niet de juiste behandeling voor ons. Wij hebben het idee dat er steeds ergens iets fout gaat, terwijl er misschien wel een bevruchting is. En wij denken dat we met IVF meer kans hebben, omdat ze dan de perfecte eitjes zoeken en de beste zaadjes en de top-embryootjes worden teruggeplaatst, ik denk dat we dan wel een goede kans maken. Maar wij willen wel eerst onze IUI-kansen benutten, want je weet maar nooit. En als je eenmaal naar IVF overstapt, kun je niet weer terug naar IUI. Dus we maken dit eerst nog af en dan zien we dan wel weer verder.
Maar mogen jullie dan nu al op de wachtlijst voor IVF? Volgens mij is het vaak ook zo, dat je pas op de wachtlijst mag als je daadwerkelijk klaar bent met IUI. Dus dat het zwanger worden in die maanden dan ook echt stil ligt, totdat je aan de beurt bent. Maar misschien is dit niet zo bij jullie? Ik zal er zelf ook eens naar vragen, want wat ik begrepen heb, is de wachtlijst voor IVF in ons ziekenhuis een halfjaar. Wat zou betekenen dat we daar pas begin volgend jaar mee zouden kunnen beginnen als we klaar zijn met IUI… En dat duurt nog wel erg lang! :?
Ben je dan nu inmiddels alweer aan een nieuwe ronde begonnen, inclusief Clomid? Of heb je nu eerst een afspraak met de gyn om dat te bespreken, dat jullie pas de volgende cyclus weer verder gaan?
Heel veel succes met alles & ik zie je weer op het IUI-topic! :-*
Liefs,
Jippie
Heb nu pas 29 mei eerste afspraak voor een gesprek. Deze ronde geen IUI voor ons ivm met dat stomme congres!
Dus weer goed zelf klussen.
Ik heb toendertijd met mijn behandelend gyn afgesproken dat we na 3 behandelingen zouden kijken hoe ver het was, en dan kijken of ik eerst voor een laparoscopie zou gaan, maar ivm met mijn overgewicht wil ze dit liever niet, of dat we voor IVF op de lijst kunnen.
Er zijn geen aanleidingen dat er iets niet goed zou zijn, vandaar nog geen laparoscopie.
Wij zijn echt zo´n randgeval IVF, maar wilde de IUI toch proberen, niet geschoten is altijd mis toch.
We maken onze 6 IUI af, maar als we nu op de lijst kunnen, dan kunnen we hopelijk vrij vlot na de IUI voor intake enzo…
In mijn hoofd heb ik het helemaal uitgedokterd, nu nog de toestemming.
Maar ja, mijn gyn is dus thuis met zwangerschap verlof.
wat ik haar overigens heel erg gun hoor!!
Nou, ga nu maar op zoek naar een goed moederdag kado
Doegie