Hallo allemaal,
Ik krijg bijna mijn eerste kleintje en wij zitten erover te denken om hem/haar een x aantal dagen naar de creche te brengen. Maar probleem, overal zijn er enorme wachtlijsten en zijn de creches niet zo flexibel qua openingstijden.
Misschien heb ik ook wel een ideaal beeld want een vriendin van mij in Italie brengt haar kids naar een creche waar ze bokjes en geitjes hebben buiten, de creche open is van 6 uur 's ochtends tot 8 uur 's avonds en haar oudere dochter die al naar school gaat na schooltijd ook heen gaat. Het is zelfs op zaterdag open tot een bepaalde tijd. Ideaal! En kinderen kunnen er zoveel leuke dingen doen. Dat moest toch ook wel in Nederland te vinden zijn dacht ik, maar dat valt toch wel tegen. Verblijven die mijn 6e en verdere keuze zijn hebben zelfs geen plaats. Ik moet zeggen dat ik best een extra centje voor dergelijke flexibiliteit etc. over zou hebben. Hoe gaan jullie hiermee om? En zou iets dergelijks niet heerlijk zijn? Misschien dat ik eens bij een particuliere opvang moet kijken.
Waar woon je?
Ik ken een zeer flexibele kinderopvang organisatie, gevestigd in Amsterdam en Den Haag… Niet in het weekend open maar wel van half 8 's ochtends tot 8 uur 's avonds en flexibele groepen/dagen/tijden…
Pb maar even voor meer info!
Ik woon in Rotterdam. Wat is Pb? Ben een nieuweling, hahahaha…
Affie: ik wil ook weten over die organisatie! :shifty:
van 6 uur tot 20.00 wow!!!
die van ons is van 7.30 - 18.30 open, vind ik al vrij flexibel eigenlijk…
ik zou het ook een goed idee vinden, en ben er best bereid voor om meer te gaan betalen…
Ja, ik ook hoor. Mijn man en ik hebben het familiebedrijf overgenomen en dat is enorm druk. Ik werk ook regelmatig in het weekend dus ik zou het best prettig vinden om ook zaterdag als optie te hebben. Niet dat ik mijn kindje zes dagen non stop naar de creche zou sturen maar juist wat flexibiliteit (en natuurlijk de geitjes en bokjes, hahaha) zou ik enorm kunnen waarderen. En laten we eerlijk zeggen, duur is het toch en dan kan dat beetje extra er ook nog wel bij voor wat uitgebreidere service waar ik enorm mee geholpen zou zijn. Ik spreek hierbij natuurlijk puur vanuit mijn eigen situatie want ik kan niet in een ander zijn portemonnee kijken.
In Oirschot zit ook een zeer goede, flexibele kinderopvang. 7 dagen per week, 24 uur per dag. En voor iedereen van 0 t/m 14 jaar. En je betaalt er niet eens extra voor op normale tijden.
Dat is een tikkeltje ver, hahaha… Misschien heb ik ook wel een te hoog eisenpakket. Wat vinden jullie dat de ideale creche te bieden heeft? Zelf dacht ik dat alles tegenwoordig wel mogelijk was. Helemaal in een grote stad als Rotterdam.
In Rotterdam zit er ook een die flexibel is en geen/weinig wachtlijst heeft naar ik weet. Maar niet op zaterdag Ik PB je de naam eventjes…
Je zou nog naar een gastouder kunnen kijken, worden ook veel aangeboden in Rotterdam, er is een organisatie voor die gastouders koppelt aan vraagouders, ook hier, als je m niet kunt vinden op internet mij even pb-en
Ik heb je berichtje gezien. Dankjewel! Ik ga ermee aan de slag. Een kdv lijkt me toch iets leuker dan bij gastouders omdat mijn kindje dan met meer andere kindjes contact heeft dan bij gastouders (tenminste dat is het beeld wat ik ervan heb) en het lijkt me dat dit een positieve bijdrage kan leveren aan de sociale ontwikkeling. Maar ik ben natuurlijk nog een groentje, hahaha…
Dat, en de meer persoonlijke omgeving, is precies de reden waarom wij hebben gekozen voor een gastouder. we hebben wel het geluk dat we echt een topper hebben gevonden die zelf 4 jaar op een KDV heeft gewerkt en 2 eigen (jonge) kids heeft.
Misschien ook daar even naar kijken als optie?
Ik denk toch echt dat je bijna overal wel aan een wachtlijst vastzit. Wij hebben onze tweeling al ingeschreven toen ik drie maanden zwanger was. Zelfs toen was het al moeilijk eentje te vinden, die ruimte had vanaf het moment dat ze drie maanden oud zouden zijn. Er is in Nederland nou eenmaal een groot te kort aan plaatsen voor kinderopvang
Ik hoorde van een collega dat er voor de buitenschoolseopvang ook weer lange wachtlijsten zijn. Ook hier helpt vroeg inschrijven niet eens meer :shock: . En dan woon ik nog niet eens in de randstad :think: .
Ik hoop dat het je lukt om er eentje te vinden.
Ik denk toch echt dat je bijna overal wel aan een wachtlijst vastzit. Wij hebben onze tweeling al ingeschreven toen ik drie maanden zwanger was. Zelfs toen was het al moeilijk eentje te vinden, die ruimte had vanaf het moment dat ze drie maanden oud zouden zijn. Er is in Nederland nou eenmaal een groot te kort aan plaatsen voor kinderopvang
Ik hoorde van een collega dat er voor de buitenschoolseopvang ook weer lange wachtlijsten zijn. Ook hier helpt vroeg inschrijven niet eens meer :shock: . En dan woon ik nog niet eens in de randstad :think: .
Ik hoop dat het je lukt om er eentje te vinden.
@D. wrote:
Affie: ik wil ook weten over die organisatie! :shifty:
Je hebt pb