dames wie weet raad tegen zuurbrand.
ik heb er veel last van.
hebben jullie tips, hoe je er vanaf komt (behalve met Rennie).
Sja… bij mij hielp Rennie toch het beste. Maar men zegt dat een eetlepel vanille vla ook wil helpen (bij mij niet) of misschien wat melk drinken. Ik heb gelukkig niet heel veel last van zuur gehad en als ik het had dan was het snel weer weg.
Ik nam gele vla, werkte bij mij wel heel goed.
En voor snachts lekker veel kussens onder je hoofd, scheelt ook.
Mocht je ervan houden: Gember eten! Kalmeert de maag en werkt meteen.
Succes :thumbup:
oke zal morgen eens wat gele vla in slaan.
ik heb er dagelijks last van, en wil me er niet aan wennen om steeds weer rennies te eten
@rijstkorrel wrote:
oke zal morgen eens wat gele vla in slaan.
ik heb er dagelijks last van, en wil me er niet aan wennen om steeds weer rennies te eten
Nee, dat wilde ik ook niet… Maar ik heb het toch gedaan (gewoon alleen als het té erg werd, en niet meer dan dagelijks mocht). En na de bevalling was het allemaal over, dus was ik weer rennie-vrij.
ik heb er standaard erg veel last van omdat het klepje van mij slokdarm naar mijn maag niet goed sluit
had hier altijd medicijnen voor maar ben daar eigenlijk nooit een voorstander van dus heb mezelf trucjes aangeleerd
als eerste beperk het zoet en gekruid eten zo veel mogelijk
dit maakt namelijk extra sappen aan
als je er last van hebt neem dan eerst een aantal droge witte boterhammen 1 - 3 moet voldoende zijn
laat het dan even zitten, zo’n min. of tien zonder iets anders te eten of te drinken
pak dan een groote mok met melk of karnemelk en drink die dan leeg.
het droge brood zal werken als een spons en het overtollige maagzuur opnemen
de melk heeft een neutraliserende werking en maakt de maag weer rustig.
ook zorgd het er voor dat het brood wat de maagsappen heeft opgenomen word afgevoerd
dit helpt bij mij heel erg goed
groetjes renate
Hier hielp vanillevla alleen in het begin.
Kussens om hoger te liggen ook alleen in het begin.
Daarna kocht in Antagel bij de apotheek :thumbup:
hier was de regla ph een uitkomst
hier hielp het allerbeste vloeibare rennie
rennie heb ik ook gebruikt, maar daar werd het na een tijdje juist erger van…de huisarts vertelde toen dat door Rennie juist meer maagzuur ontstaat na een tijdje. Dus nu gebruik ik vloeibare Gaviscon. 't is echt een smerig goedje maar werkt perfect! Altijd net na de maaltijd innemen. En verder heel regelmatig eten. Vooral goed ontbijten werkt hier het beste.
Succes ermee!
Groetjes Annemarie
Ik had er ook veel last van gehad en heb antagel geslikt. Je kunt beter wel iets nemen anders blijft het ook steeds in je slokdarm “branden” en wordt die ook slechter. Rennie’s staan inderdaad niet zo goed bekent (heb ooit als apothekersassistente gewerkt).
Sterkte ermee!
Groetjes,
Heleen
ik heb net de verloskundige gebeld en die adviseerde gaviscon.
dus ga zo even op stap om dat te halen.
zal nog even laten weten of het werkt.
bedankt meiden
@victoria wrote:
Hier hielp vanillevla alleen in het begin.
Kussens om hoger te liggen ook alleen in het begin.
Daarna kocht in Antagel bij de apotheek :thumbup:
hier hetzelfde
Groetjes Ellen
Galia meloen :thumbup: :thumbup: en vloeibare Gaviscon.
Volgens mij helpt Rennie wel goed.
Had dit toen ook.
hier hielp niks… :thumbdown:
vla hielp niet… kussen omhoog niet… niet te laat eten hielp niet… heb alles geprobeerd… en pas de laatste 2 weken heb ik de rennies ontdekt :wall: Maar goed DAT hielp wel :mrgreen:
Oh en probeer niet te veel tomaten/tomatensaus enz te eten… dan krijg je er heel veel last van…
De huisarts vertelde me achteraf dat rennies niet zo heel erg goed waren voor je maag en dus de volgende keer (het is er nog niet die zuurbrand, even afwachten :? ) moest ik iets van gaviscon gebruiken, vloeibaar blijkbaar… of maalox… maar geen rennies meer dus…
Succes…
ik heb geen rennies gebruikt vind het troep en ontzettend vies.
ik gebruikte pepermuntjes, echt er gingen zakken doorheen :mrgreen:
Ik ben ook aan de Regla Ph en sindsdien slaap ik tenminste weer behoorlijk (hoef er alleen nog maar uit om te plassen ipv ook omdat ik zo’n last had van maagzuur ). Rennies hielpen niet meer.