5,5 week geleden ben ik bevallen en heb ik hierbij een knip gehad.
Een aantal dagen hierna zijn de hechtingen geknapt en is de wond gaan wijken. Dit moest vanzelf dichtgroeien.
Bij de gyn-controle 2 weken terug was het nog altijd open.
Nu hebben we net sinds 2 weken zelf weer even gekeken omdat ik nog altijd last heb met langdurig zitten/liggen (het trekt dan, er staat een druk op en het prikt) en zien we zojuist dat hij rood is en er wildvlees op groeit.
Vanaf dat we ontdekten dat de wond open stond hebben we al 4 keer onze VK gebeld over deze knip. Zojuist weer maar ze weigeren gewoon langs te komen om even te checken. Elke keer hetzelfde verhaal: neem een biotex bad. Dit hebben we overigens al een aantal keer gedaan 2 weken terug, maar de knip wordt er niet beter op. Nu is het weekend en hebben we pas over 1,5 week de volgende gyn-controle, en word ik het een beetje zat.
Ik vroeg me af, zijn er middeltjes op de markt (met name creme/zalf) die je erop mag smeren, zodat het wat soepeler wordt ? Het trekt enorm, het prikt, jeukt. Kan nog altijd niet fatsoenlijk zitten voor langere tijd. We hebben al Arnica tabletten geprobeerd de afgelopen weken, maar dat doet weinig.
balen zeg! ook vervelend dat de verloskundige niet eens even de tijd voor je neemt!
Kan niet meepraten over een knip, maar anders evt de huisarts bellen? En verder, als het al dicht is en het is een litteken dan zou ik zalf of vaseline gebruiken om het soepel te houden… dus die plek masseren, dat moet immers vaak met stugge littekens!
Sterkte zeg!
Bij mij zat er nog na zoveel weken een hechting die is met verwijderen van de andere niet opgemerkt het jeukte, deed pijn voornamelijk met zitten en in een lighouding hoe ik graag lig.
Elke keer zeiden ze biotex doet wonderen, ja niet dus!
Hap gebeld het werd steeds erger , was flink geïrriteerd, jeukte als en gekke, en opgezwollen. Advies vaseline of uierzalf. Licht opsmeren, en liefst bijv een maandverbandje even om, daar laagje uierzalf op, en zo verder, dit meerdere keren herhalen na 3 dagen kwam de hechting er uit. En na nog paar dagen was de jeuk weg, voelde het niet geïrriteerd en was het soepel.
ik heb ook problemen gehad met mijn knip en hechtingen bij de oudste. Was ook gaan wijken. Ik moest er geloof ik 3x per dan groene klei op smeren (haal je bij een natuurwinkel) en daarna weken in een biotex badje.
is helemaal goed gekomen, dus zou het zeker proberen.
Ik gebruikte perineum olie van weleda, alleen ik weet niet of je dat ook bij een open wond mag gebruiken. Bij mij was de knip wel netjes dichtgegroeid, maar bleef erg gevoelig (soort drukkend gevoel).
Wat vervelend dat de vk niet langs wil komen om te checken. Mss anders even naar de ha, als je niet wil/kunt wachten tot de volgende afspraak bij de gyn?
Geen stijl van je vk!! Ze kan op z’n minst even komen kijken.
Ik zou als ik jou was even naar de ha gaan en er goed naar laten kijken. En voor the time being Calendulazalf op smeren.
Calendula Zalf wordt toegepast bij slecht genezende wondjes, bij huidirritatie en voor de nabehandeling van wondjes. Calendula zalf bevat een hoog percentage Calendula in een vette zalfbasis. (Komt van de site van Weleda.) Calendula werkt zelfs ontsmettend. Ik smeer het graag en veel, want het is een multifunctioneel middeltje.
Mijn knip heeft er lang over gedaan om te genezen en ik voel het regelmatig nog (na 6 jaar…, maar het is eerder ongemakkelijk dan pijnlijk.)
Hoop voor je dat je er snel vanaf bent. Weet wat je voelt…Ik heb wat afgevloekt toen…
:evil:
ik zou zeker even naar huisarts gaan
wild vlees gaat niet weg van insmeren
ik had ook wild vlees na mijn knip.
Een half jaar na de bevalling hebben ze dit stukje vlees weggehaald. dus niet te lang wachten , gewoon even naar de ha
Ik had er overheen gelezen dat er wild vlees in het spel is. Hup, naar de dokter ermee! Dan helpt smeren idd niet. Smeren bevordert alleen de normale wondgenezing.
Ik zou ook de huisarts bellen. Die kan dan eerst even kijken of het wel goed gaat en of het wel goed is om met iets te smeren of dat je beter iets anders kunt doen.
Eerlijk gezegd vind ik het schandalig van de VK en gewoon naar de HA gaan.
Overigens kan druk ook een spatader zijn van onder. Ik heb geen knip gehad, maar wel een flinke spatader!
Eerste reactie is natuurlijk naar de ha gaan, maar ook: gebruik ipv biotex groene badedas original…
Werkt beter ontsmettend dan biotex…
Ik weet dat smeren niets voor wild vlees doet, daar is het ook niet voor bedoeld. Maar het voelt zo stug aan en het trekt zo enorm, dat ik me afvraag of dáár wat voor te smeren is. Volgende week heb ik gyn-controle, daar kan evt. wat gedaan worden aan het wild vlees dus hoef nu niet direct naar de huisarts, maar word gewoon zo simpel van het feit dat het zo trekt en ik nog altijd niet fatsoenlijk kan zitten op een stoel.
Maar dan kun je toch evengoed morgen de HA bellen met dit verhaal? Kan hij/zij je wellicht wat verlichting bieden tot je naar de gyn moet.