Hai allemaal,
Als ik een stukje heb gelopen (bv boodschappen halen) merk ik dat mijn buik zeer gaat doen.
Ook heb ik af en toe dat mijn buik wat harder wordt rondom mijn navel. Daaronder is mijn buik nog zacht.
Kent iemand dit?
er zullen maar weinig zwangeren zijn die het niet kennen
google maar eens op ‘harde buiken’…
succes, enne: rustig aan he, harde buiken zijn vaak een teken dat je meer doet dan dat je lichaam nu aan kan.
Heel herkenbaar… heb het ook gehad. Zo rond de 20 weken. Vond het dooood eng. :oops: Maar ging gelukkig weer over toen ik wat rustiger aan deed.
Ik dacht dat bij een harde buik je hele buik hard werd en niet een gedeelte :oops:
Ik doe echt weinig als mijn buik zeer doet. Ik ga dan na mijn werk boodschappen halen in de winkel aan de overkant van mijn huis. Is dat al te veel?
Grappig met google: de een zegt ‘geeft niet, hoort erbij’ de ander zegt ‘ik moest me ziekmelden van de VK’
Ik hou het maar op het eerste
Ik had dat ook altijd, maar ik merkte wel dat als ik rustig doorliep, mijn lichaam aan de beweging wende en het dan zakte.
Als ze echt pijn gaan doen moet je het niet doen natuurlijk! Dan geldt het inderdaad als waarschuwing.
Maar de enige keer dat het bij mij echt pijn ging doen en ik tegen mijn moeder zei “goh, dit moet ik misschien toch niet meer doen”, begon 's nachts de bevalling
Hey babywens
Ik heb er ook erg last van. Sinds 30 weken het ergst. Ik kan nu niet eens fatsoenlijk met de hond wandelen
Hai!
Ik had er ook al weken af en toe last van (maar dacht toen nog dat het mijn darmen waren oid :roll:).
Mijn verloskundige zei dat het een teken is dat ik het rustiger aan moet doen, omdat je harde buiken normaal gesproken pas vanaf 25 weken hebt (ik heb het al vanaf 12/13 weken volgens mij, maar had het in week 18 erg vaak).
Daarnaast mocht het niet meer dan 10 x per dag voorkomen. Nu heb ik er 1 dag meer dan 20 gehad, de dag erna 15 en nu al de hele week zo rond of onder de 10.
Vind het wel spannend, want dit is mijn eerste en hiervoor een mk gehad, maar goed, hij schopt elke dag flink, dus dat lijkt me wel een goed teken (zit nu op 19 weken trouwens ;)).
Hi,
Hier ook behoorlijk last ervan gehad, vooral als ik teveel had gedaan of gelopen, maar tillen was ook funest. Wat mij erg goed hielp was een buikband van anita, te koop bij prenatal. Die ondersteunt je buik, en ook al is die nog niet zo dik, toch is het erg fijn. Niet goedkoop, rond 30 euro, maar erg de moeite waard!
Succes ermee!
Ik heb het ook gehad. Moest na het boodschappen doen soms echt even zitten. Ben toen niet meer eindjes gaan lopen maar ben gaan fietsen. Dat scheelde een hele hoop pijn. Vond het wel vervelend hoor want vanaf 25 weken kon ik ook niet meer de stad in ofzo.
bedankt voor alle tips en ervaringen. Hoop dat het niet erger wordt, want wil straks nog een beetje kunnen lopen op vakantie
Ga het in de gaten houden en als ik het te vaak op een dag heb, dan bel ik de VK.
Ik heb er ook last van, vooral als ik 's ochtends ern beetje moet doorlopen om op tijd op werk te kunnen komen…
Her is echt vervelend 'n vervelend gevoel maar 't zakt wel snel zodra ik me ontspan.
Ergens wel apart dat je lijf laat merken dat je teveel doet zeg maar.
Ja ik vind het ook apart. Maar vooral raar. Ik kom weer van mijn werk (gewoon zittend kantoorwerk) en ga boodschappen halen aan de overkant van mijn huis. En dat is dan al te veel…
Gisteren even de stad ingeweest en meteen zere rug en billen/benen…
Zo had ik mijn zwangerschap niet bedacht, voel me af en toe zo’n zeur .
Het kan ook zijn dat het over een paar weken een tijdje weg is, als je lijf went aan de zware buik
Nu begint hij waarschijnlijk net echt wat dikker te worden en weet je lijf ook niet zo goed wat het ermee aanmoet. Ik had bij de eerste in deze tijd heel veel last van mijn buik als ik bijv in de auto zat, omdat mijn lijf nog niet goed snapte of die buik moest ‘hangen’ of juist ‘ingehouden’ moest worden waardoor ik telkens heel krampachtig deed en last kreeg.
Ik heb er ook snel last van.
Volgens de VK krijg je het bij een 2e ook eerder.
Maar zo vroeg is nog niet goed zei de VK dan moet je echt rustiger doen.
Ik ga nu ook zo’n beetje om het half uur weer een kwartier zitten. Anders wordt het heel erg en gaat het ook zeer doen.
Gelukkig kan ik op mijn werk zitten, staan en lopen goed afwisselen.
Ik hoop ook dat het niet snel nog erger wordt, beetje mobiel blijven is wel fijn.
Ik ben nu 22w5d en moet zeggen dat de harde buiken en een stuk minder zijn dan in week 18/19! Komt denk ik deels doordat ik het wat rustiger aan doen en doordat mijn lichaam denk ik inderdaad gewend is aan de buik. Het kan trouwens ook komen door een groeispurt van de baarmoeder volgens mijn vk, dat kan het ook geweest zijn.
Heey,
Ik heb op sommige momenten ook wel dat mn buik beetje raar aanvoelt, heeeeele lichte krampjes ofzo en daarna is t weer weg. Volgens mi jis mijn buik dan soms ook ietsje harder, ik herken het wel. Vind het soms wel eng maar ach zoveel gebeurd het nog niet, zal er wel bij horen
enne niet zeggen dat je n zeur bent, ikzelf maak me ook overal druk over, veeeel meer dan voor me zw.schap. En dat is heel normaal. Ik heb soms zelfs het idee dat ik n beetje doorsla :oops: en soms voel ik me ook een zeurpiet. Je bent niet de enigste hoor! haha.