lasagne vraagje..

Hallo…

Hopenlijk kunnen jullie mij helpen…

Normaal maak ik altijd lasagne klaar op de dag zelf…

Maar ivm werk en thuiskomtijd ( en eetzin van de oudste, te laat = niet eten) wil ik de lasagne vast klaar maken dat ie morgen meteen de oven in kan als ik thuis kom.Nu heb ik die met bechamelsaus…

Nu zijn mijn opties…:

1. helemaal klaarmaken en iets korter in de oven, af laten koelen, in de koelkast en morgen nog even een 15 minuten in de oven zetten.

2. saus maken, af laten koelen en vast opbouwen in de schaal met bladen en de bechamelsaus niet maken en dan morgen de schaal pakken, bechamelsaus maken als de oven opwarmt en dan helemaal bakken ( maar kost weer 40 minuten)…

3. helemaal maken met bechamelsaus en al en dan niet bakken maar in de koelkast zetten en morgen afbakken…

4. Alles morgen pas doen( eigenlijk geen optie)

5. niet aan beginnen en morgen gewoon wat anders eten haha…

Wie heeft raad…

Ik zou voor 1 of 5 kiezen. 8)

Ik heb optie 3 wel eens gedaan. Was gewoon goed gegaan en smaakte goed!

Ik denk dat optie 1 ook een goede is.

Ik doe dit ook vaak, van te voren klaarmaken, heb ik de hele schotel om 11 uur 's morgens klaar, neem ik een gedeelte mee naar mijn werk bij avonddienst en de rest van de familie neemt de rest. We warmen het dan op in de magnetron.

Heb alleen nog nooit de bechamelsaus er bij gemaakt, weet dus niet of dat wel of niet kan in de magnetron. Lijkt me van wel, want in de supermarkt heb je ook kant en klare lasagne met bechamelsaus, ook voor in de magnetron.

Weet niet hoe oud je kinderen zijn of dat je een oppas hebt thuis, dan zou je hem ook startklaar kunnen maken, in de koelkast zetten en dan aan de kinderen of oppas vragen om hem op een bepaald tijdstip in de oven te zetten. kan jij ook gelijk aanschuiven als je thuiskomt.

Hee, Danielle, zijn we gelijk naar de huiskamer verhuisd? :wink:

@kantjeboord wrote:

Weet niet hoe oud je kinderen zijn of dat je een oppas hebt thuis, dan zou je hem ook startklaar kunnen maken, in de koelkast zetten en dan aan de kinderen of oppas vragen om hem op een bepaald tijdstip in de oven te zetten. kan jij ook gelijk aanschuiven als je thuiskomt.

Oeps, zie nu pas dat ze nog klein zijn! :oops:

ik zou ook optie 1 of 5 kiezen,

Ik zou gewoon gaan voor optie 1.

Vaak is die de volgende dag ook nog lekkerder ook :mrgreen:

Dank jullie wel dames…

Ik dacht ook dat 1 de betere optie was, maar manlief was aan het zeuren hihi…

Mijn schoonmoeder zet ook vaak ovenschotels klaar om de volgende dag te bakken, maar die maakt geen lasagne…

MIjn kindjes zijn idd nog een beetje te klein en de oppas is oma, maar daar moet ik de kids dus eerst ophalen…

Eerst werkte ik langer op de dinsdag waardoor we gewoon de deal hadden dat Tessa ( en als papa avond had ik ook) mee at bij oma… maar nu ben ik eerder klaar en met ophalen enzo dan net op etenstijd thuis als het goed is…

Ik ga het proberen… zo maar eens aan de slag dan… 2 maaltijden maken vandaag dus…

Liefs

1 is idd de beste optie. Ik heb nu bv genoeg saus staan voor 2 bakken lasagne (tja wat kan ik zeggen nesteldrang :angel: ) en maak ook gewoon beide bakken klaar. De ene eten we vanavond en de andere gaat zelfs eerst de vriezer in!

En geloof me het smaakt echt nog steeds heeerlijk en de restjes ervan houden het meestal geen volle dag uit 8)

optie 3 is de beste…optie 1 en dan in de koelkast en de dag erna 15 minuten in de oven is veelste kort, dit omdat je dit in 15 minuten niet warm krijgt en er dus toch nog heel lang in moet dus vandaar mijn optie 3.

En in de magnetron wordt de bovenkant kei taai omdat er kaas in zit en is echt niet meer te eten zonde van de lasagne.

Maar dit is mijn mening en wat ik ook vaak geprobeerd heb lasagne verpest.

@esmie wrote:

Ik zou gewoon gaan voor optie 1.

Vaak is die de volgende dag ook nog lekkerder ook :mrgreen:

hier ook zo :thumbup: :drool:

Ik vind de lasang zo uit de oven toch het lekkerst. Als ik het weer opwarm in de magnetron komt de saus niet meer zo lekker uit.

Ik zou dus wat anders gekozen hebben en een andere dag lasange maken en eten.