Bij ons op school hebben ze besloten dat elke docent een laptop krijgt. Die heb ik gisteren opgehaald, een compaq 8510p is het.
Nu werk ik zowel thuis als op het werk al jaren met een fatclient (heel vet zo’n log dik ding) dus ik moet even wennen.
Waarom zit er bijvoorbeeld aan de zijkant een sleuf waaruit een ding komt met het formaat van een pinpas? Wat voor kaart zou ik daar in willen stoppen en waarom? En er zit een kleine sleuf naast, wat moet daar mee?
En waarom heb ik een dvd/cdrom/rw? Wat is ook alweer rw :oops:
En waarom zit er rechtsonder een vierkantje met een dun ijzertje wat blijkbaar iets kan lezen, maar ik weet niet wat? Irisscan :mrgreen: ?
En waarom zit er op dat muisding waar je met je vingers over glijdt drie knoppen en waarom heeft dat muisding alleen aan de rechterkant van het pad streepjes? Heeft dat een functie die streepjes of is dat voor de sier?
En als ik al een muisding heb, waarom zit er dan tussen de g,h en b een blauw knopje wat ook invloed heeft op je cursor?
En wat moet een simpele docent met 4 usb-aansluitingen?
En waarom heb ik wel een kabelslot maar een tafel met poten, zodat ik hem wel vast kan leggen, maar een beetje tafelpoot til je zo op :mrgreen:
vertel!
geloof het of niet maar ik was vandaag op school de nerd die iedereen uit heeft gelegd hoe alles werkte. Maar deze dingen snap ik niet.
:lol: :lol:
Je hebt het weer heerlijk opgeschreven :mrgreen: , maar ik zal even proberen serieus antwoord te geven 8)
Waarom zit er bijvoorbeeld aan de zijkant een sleuf waaruit een ding komt met het formaat van een pinpas? Wat voor kaart zou ik daar in willen stoppen en waarom? En er zit een kleine sleuf naast, wat moet daar mee?
Ik denk dat je het pcmcia slot bedoeld. PCMCIA kaarten kunnen allerlei functies hebben van draadloos internet ontvangen tot een kaartje met nog meer usb aansluitingen 8) . De kleine sleuf is misschien een cardreader?
Hiermee kun je zowel cd’en dvd’s lezen maar ook beschrijven (rw = rewritable)
En waarom zit er rechtsonder een vierkantje met een dun ijzertje wat blijkbaar iets kan lezen, maar ik weet niet wat? Irisscan :mrgreen: ?
?? Geen idee, dan zou ik het moeten zien, misschien vingerprintherkenning?
En waarom zit er op dat muisding waar je met je vingers over glijdt drie knoppen en waarom heeft dat muisding alleen aan de rechterkant van het pad streepjes? Heeft dat een functie die streepjes of is dat voor de sier?
Drie knoppen vind ik ook wat overdreven, ik heb er maar twee dus waar die derde voor is? Met de streepjes kan je scrollen
En als ik al een muisding heb, waarom zit er dan tussen de g,h en b een blauw knopje wat ook invloed heeft op je cursor?
Is ook een muis, waarom er twee opzitten :think: omdat je twee handen hebt :mrgreen: (geen idee dus)
1 voor je printer, 1 voor je webcam, 1 voor je scanner en 1 voor je usbsticks?? Niet echt nodig denk ik maar wil je een hoop aanlsuiten dan kan dat wel.
En waarom heb ik wel een kabelslot maar een tafel met poten, zodat ik hem wel vast kan leggen, maar een beetje tafelpoot til je zo op :mrgreen:
8) nou ja er moet in ieder geval wel een piep klein beetje werk voor gedaan worden om hem mee te krijgen (en het heeft natuurlijk ook een afschrik effect)
Geen idee of het allemaal klopt hoor want ik heb nog niet op het model gezocht :oops: , maar ik denk dat je ook vast wel iets wijzer wordt van de gebruiksaanwijzing
Succes met je nieuwe speeltje :thumbup:
@Nijmanb wrote:
:lol: :lol:
Je hebt het weer heerlijk opgeschreven :mrgreen: , maar ik zal even proberen serieus antwoord te geven 8)
Ik denk dat je het pcmcia slot bedoeld. PCMCIA kaarten kunnen allerlei functies hebben van draadloos internet ontvangen tot een kaartje met nog meer usb aansluitingen 8) . De kleine sleuf is misschien een cardreader?
Hiermee kun je zowel cd’en dvd’s lezen maar ook beschrijven (rw = rewritable)
?? Geen idee, dan zou ik het moeten zien, misschien vingerprintherkenning?
Drie knoppen vind ik ook wat overdreven, ik heb er maar twee dus waar die derde voor is? Met de streepjes kan je scrollen
Is ook een muis, waarom er twee opzitten :think: omdat je twee handen hebt :mrgreen: (geen idee dus)
1 voor je printer, 1 voor je webcam, 1 voor je scanner en 1 voor je usbsticks?? Niet echt nodig denk ik maar wil je een hoop aanlsuiten dan kan dat wel.
8) nou ja er moet in ieder geval wel een piep klein beetje werk voor gedaan worden om hem mee te krijgen (en het heeft natuurlijk ook een afschrik effect)
Geen idee of het allemaal klopt hoor want ik heb nog niet op het model gezocht :oops: , maar ik denk dat je ook vast wel iets wijzer wordt van de gebruiksaanwijzing![]()
Succes met je nieuwe speeltje :thumbup:
Hebben wij ook, daar kun je (echt waar) de afstandbediening vd laptop in schruiven :mrgreen:
Teminste in ons geval dan :inlove:
Zit er geen gebruiksaanwijzing bij, met een layout van alle functies op de laptop?
Anders misschien even googlen?
Die derde muisknop is misschien in te stellen als dubbelklik-knop…
De kleine sleuf onder de “pinpas” sleuf is voor geheugenkaartjes van de foto camera. Ik was heeeul blij met deze fuctie.
RW betekend dat ie Rewriteble cd,s kan lezen. ( gebrande dus)
@lydia wrote:
Bij ons op school hebben ze besloten dat elke docent een laptop krijgt. Die heb ik gisteren opgehaald, een compaq 8510p is het.
Nu werk ik zowel thuis als op het werk al jaren met een fatclient (heel vetzo’n log dik ding) dus ik moet even wennen.
vertel!
geloof het of niet maar ik was vandaag op school de nerd die iedereen uit heeft gelegd hoe alles werkte. Maar deze dingen snap ik niet.
- Sleufje zijkant is naar alle waarschijnlijkheid voor wireless internet kaard of andere wireless toepassingen.
- dvd/cdrom/rw is al beantwoord
- vierkantje met dun ijzertje is je vingerprint scanner. Kan je gebruiken ipv wachtwoord of in combinatie met wachtwoord (leuke gadget, heb ik ook op mn nieuwe laptop)
- Muisding-dingeussen: links en rechts voor linker en rechter muisklik, middelste voor scrollen (ook handig, echt waar!)
- Kleine knoppie bij de GHB is ook een muisknop, sommige mensen zweren erbij, ik vind het 3x nix
- 4 usb aansluitingen is standaard en moet zeggen: ik zou er wel meer willen! Heb standaard mijn externe harde schijf voor mijn back up eraan hangen, dan nog, muis, soms een extra toetsenbord omdat dit beter is voor je houding, altijd mijn boxen ingeplugd (beter geluid als ik muziek luister), verder nog af en toe een USB stickie, ben van plan een wireless muis te kopen dus dan heb ik ook een USB aansluiting nodig, ik voer veel gesprekken via Skype dus mijn headset zit ook altijd ingeplugged… en ga zo maar door
- Bij het kabelslot wordt ook een ring geleverd die je kan monetern aan de tafel. Daar gaat dan de kabel door en zo wordt het zooitje gefixeerd en wordt je laptopje niet gejat
Verder: gewoon even de handleiding downloaden. Is een goede laptop met veel extra’s en kan je dus heel veel fun mee hebben volgens mij
http://www.bestelict.nl/product/176743/?oid=4194304 Hier staat het model wat ik heb. Maar is er iemand zo begoogled dat hij/zij de handleiding weet te vinden op het net? ik vind m niet :think:
Dus een vingerafdruklezer Zal je net een wondje aan je vinger hebben.
Ik vermaak me er best mee moet ik zeggen, maar ik ben dol op gebruiksaanwijzingen :mrgreen:
Leesvoer genoeg… Succes ik overhoor je volgende week wel.
Mooi machientje hoor. :thumbup:
Uitleg met plaatjes…
Die pinpas gleuf kan je ook nog gebruiken voor je firewire kaart, niet alles laptops bezit deze standaard.
Je moet dan wel de gleuf eruit halen.
Dit zocht ik Ruud! Vooral met die plaatjes!