Laptop

wie heeft er verstand van laptops?



Onze laptop is aan zijn eind, begint rare dingen te doen (afsluiten van programma’s zonder reden) maar ook is ie enorm aan het herrie maken en heel erg traag.

Na 7 jaar denk ik dat het eind nabij is.

Nu moeten we dus een nieuwe maar ik heb dus echt geeeeen verstand van die dingen.



Wat moet hij kunnen;

tekstverwerken zoals word en excel

verder surfen wij veel op internet en heb regelmatig meerdere schermen open.

ook hebben wij veel foto’s op de computer staan.

We hebben nu een acer maar die komt er bij ons echt niet meer in.



ik zat te denken aan een asus?

Ons budget maximaal 600 euries.



Wie kan me helpen :mrgreen:

@kaya wrote:

Wie kan me helpen :mrgreen:




Ik niet :mrgreen:

@cees77 wrote:

@kaya wrote:
Wie kan me helpen :mrgreen:




Ik niet :mrgreen:




Haha grapjas :mrgreen:

@kaya wrote:



ook hebben wij veel foto’s op de computer staan.


Heb je die ook apart ergens opstaan??

Ik heb mijn foto's ook nog op een aparte harde schijf staan.
Gebeurd er iets met de laptop, heb ik wel de foto's nog.

@ingelke wrote:

@kaya wrote:


ook hebben wij veel foto’s op de computer staan.


Heb je die ook apart ergens opstaan??

Ik heb mijn foto's ook nog op een aparte harde schijf staan.
Gebeurd er iets met de laptop, heb ik wel de foto's nog.


1 keer in de zoveel tijd zetten wij ze over op een externe harde schijf

Ik heb zelf een Acer, dat wel mijn zus een asus en die zijn ook goed.

Heb er zelf geen verstand van maar mijn man wel. Hij zweert bij HP en heeft een behoorlijk zware maar ja hij gebruikt hem ook professioneel natuurlijk. Ikzelf heb een Compaq en ben daar eigenlijk ook prima tevreden mee. De mijne heeft indertijd iets van 350 euro gekost. En eerlijk is eerlijk wat doe ik ermee? Beetje op internet, zo nu en dan wat foto’s minimaal bewerken met Gimp en af en toe een fotoboekje in elkaar zetten. Tekstverwerken maar dat kost amper geheugen en vraagt niet veel. Gemiddeld aantal schermen (tabbladen) dat hier openstaat; euhm een stuk of 6/7? :shifty:

De ‘echte’ opslag van foto’s gebeurd op een externe HD (hebben we er meerdere van) die draadloos bereikbaar is. Idem geldt voor de printer. Dus zo heel veel vraag ik eigenlijk niet van mijn lappetopje. Wat ik zo lees vraag jij ook niet extreem veel. Extreme vragen vind ik bv veeeeel zware grafische spellen spelen (ik kan hier de nieuwste Sims 3 prima op spelen) zoals GTA of Crossfire of iets dat je online speelt en grafisch zwaar is. Als ik jou was zou ik dan ook het meeste investeren in een goeie hoeveelheid schijfruimte voor opslag (gelijk een tweede schijf aanmaken om ‘zooi’ etc op te zetten zodat je OS draait op een eigen schijf! Dat betekend partities aanmaken een C voor operating system en D voor de rest.) en een externe HD erbij die draadloos te benaderen is voor je foto opslag van foto’s die je niet aan het bewerken bent. Eens per jaar een DVD beschrijven met alle foto’s van dat jaartal. Goed werkgeheugen zoveel je budget toelaat. Dat maakt je laptop snel.

Ga NIET voor Dell…die maken ook gelijk dat je verplicht wordt Windows 8 erop te zetten. Als het kan een laptop met Windows 7 nog erop daar zijn de meeste kinderziektes uit. Bij Dell betaal je vooral ook voor de naam.

Compaq is prima, HP is ook niet verkeerd maar is vaak wat zwaar dus minder mobiel en vind ik minder prettig werken (vaag euhm mousepadje dat lastig went qua werking als je het niet gewend bent).

Als het goed is (verteld mijn man net) zijn er veel winkels die nu laptops in de uitverkoop hebben waar nog geen Windows 8 op zit. Sla je slag daarmee zou ik zeggen. Probeer het uit in de winkel, garantie heb je evengoed dus daar zit echt geen probleem in.

Die externe HD gaat je de meeste winst opleveren omdat de opslag dan niet meer op je laptop staat maar je nog steeds makkelijk erbij kunt.

Ook erg belangrijk aan laptops; eens in de zoveel tijd opschonen. Alles wat je al tijden niet meer gebruikt eraf. Schijfruimte opruimen (defragmenteren) zodat alles weer goed bereikbaar is en alles lekker snel werkt. Een goed antivirusprogramma is ook wel erg fijn maar dat snap je ws allemaal zelf ook al. :wink:

Rhianon bedankt voor je uitgebreide antwoord. Hier kan ik wel wat mee.

Dell was idd bij ons afgeschreven.

Windows 7 ga ik naar kijken. Vind ik een heel goed punt.



Ik denk idd dat ik niet zo heel veel vraag van een laptop. Grote hoeveelheid schijfruimte is wel fijn idd!



Nou ik ga weer even rondsnuffelen als ik weer een vraag heb dan hoor je het wel!

Suc6! Ik shop meestal liever voor kinderkleding en de laptops laat ik aan manlief over al vond ik het krijgen wel fijn hahaha.

Je vind vast een fijne waar je weer lekker mee kunt werken. :thumbup:

Is het mischien niet makkelijker om de hardware te vervangen van je laptop, scheelt je veel geld. Nieuwe harde schijf erin en mischien nieuwe rammetjes.

Mijn laptop is ook gecrasht en morgen komt een nieuwe harde schijf binnen, kostte mij maar 60 euro.



Meestal ligt het probleem niet aan de behuizing maar aan de hardware aan de binnenkant en dat kan je meestal zo vervangen en dan is ie weer zo goed als nieuw.

hmmmmmm…hier al 2 laptops een nieuwe harde schijf ingezet, maar 1 is alweer compleet gecrashed en niet meer te maken…de ander geeft 2 keer per week een blauw scherm, zegt dan dat er geen harde schijf in zit, en start daarna vrolijk weer op. Echt een prettig gevoel is dat niet…



En die harde schijven zijn er echt door deskundigen (lees, de software-beheerders van mijn vorige werkgever in gezet en geïnstalleerd…) dus van half werk door mij kan geen sprake zijn…

Het is niet alleen de hardware. Hij vertoont meer mankementen zoals de ventilatie die het niet goed meer doet. Daardoor wordt de laptop heel warm als ie een poosje aanstaat. Hij is nu ongeveer zeven jaar oud en dan is een laptop toch wel redelijk afgeschreven.

Erg maar waar, je laptop is al 2 x afgeschreven in die tijd Kaya… :wink:

Geloof dat de gemiddelde levensduur van een laptop iets van 3 jaar is als je heel veel mazzel hebt gaat ie 5 jaar mee. Echt ongelofelijk zelfs wasmachines gaan tegenwoordig geen 20 jaar meer mee maar mag je blij zijn wanneer ze de 10 jaar halen bij mazzel 15 jaar. :wall:

Oké dan is ie wel oud ja…die van mij is 2 jaar en botte pech dat de harde schijf gecrasht is.

Vanmiddag heeft mijn broer de nieuwe erin gezet en hij draait weer als een tierelier…hij staat daar nog omdat er nog van alles geïnstalleerd moet worden, aar hij doet het weer.



En ja als ie meer kuren vertoont kan je beter een nieuwe kopen.

We hebben inmiddels iets op het oog. En ook alvast de foto’s op de externe harde schijf gezet. Hij doet het nog wel. Maar het wordt heel spannend voor hoe lang nog.



En al twee keer afgeschreven? Wow dan hebben we wel geluk gehad haha