Laptop of tablet?

Ik heb een tijdje getwijfeld om een laptop te kopen, uiteindelijk niet gedaan. Nu heb ik mijn zinnen gezet op een tablet (de samsung galaxy, ik wil geen iPad, ik heb helemaal niks met Apple :angel: ).

En eigenlijk wil ik die dus grotendeels als vervanger voor de pc (pc blijft, maar wil m een stuk minder vaak aan hebben, nu staat het ding de hele dag aan).

Wat doe ik op mijn pc? Social networks, muziek luisteren, bankzaken, marktplaats… En dat is het wel een beetje. Kan volgens mij allemaal ook wel op een tablet, nu doe ik het al vaker op mijn smartphone.

Dus, wie heeft ervaringen? Laptop of tablet? En wie een tablet heeft, is je pc nou vaker uit of niet? (En ik wil niet omgepraat worden, dus nee, ik hoef geen iPad ;))

Ik heb een tablet en ja de pc staat vaker uit maar ja, ik ga je niet ompraten om de betere grotere tablet te nemen dus aan mij heb je niets 8)

(ik heb ook niets met Apple maar wel met mijn tablet dus :mrgreen: )

Laptops heb ik altijd al de meest waanzinnige onzin gevonden (sorry laptopliefhebbers) dus die ga ik je niet aanraden.

Ik heb dan wel een ipad, maar volgens mij kan je met de Samsung flash kijken (o.a flash sites enz.) dat kan de ipad niet.

Mijn computer staat vaker uit, dat zowiezo,

ik luister muziek , en ben regelmatig online via hyves, facebook en o.a ook KoK. Ook kijk ik altijd op MP.

Zelf nooit een laptop gehad, ja 1x, maar die was zo oud dat ik alsnog achter de pc ging zitten.

Ik vind het handig dat ik gewoon mijn tablet mee kan nemen bijv. naar mijn zus en als ik daar lang blijf, wel mijn eigen ding kan doen op dat ding zonder dat ik haar pc in beslag neem. En vooral, de kinderen vinden het hylarisch!

Ik ben geen fan van Apple, maar met ipad dus wel, maar das meer omdat ik nu niets anders gewend ben.

Ik heb een netbook, heerlijk ding. Klein, handig, kan in desnoods in mijn handtas mee… Maar ik weet niet of je met een tablet overal kan internetten? Als dat kan, zou ik een tablet nemen. Met zo’n netbook kun je volgens mij niet overal internetten. Ik vraag me eerlijk gezegd af hoe dat met een tablet gaat :think: …

Met een tablet kan je een abbo nemen voor internet (bij vodafone enz), of via Wifi.

Voor mij is een tablet een gadget voor erbij.

Ik zou dus 100% voor een laptop gaan…h

ik heb een tablet en een laptop! ik pak toch vaker de laptop! als ik in bed nog even wil internetten, dan gebruik ik de tablet :

Gebruik een tablet niet als vaste pc. Dat heb ik en ik mis een laptop.

Het nadeel…je kan niet direct foto’s erop zetten (tenzij dat met de samsung inmiddels wel kan), filmpjes op uitzending gemist en rtl gemist kun je niet terug kijken. En wat ik ook mis…word.

Ik heb overigens een acer iconia. Deze heeft wel als extra functie een hdmi en usb aansluiting.

Voor gewoon internet vind ik het redelijk handig. Ik heb er echter wel lang aan moeten wennen. Vooral als ik bijv op kok een langer verhaal wilde typen. Het duurt gewoon langer als met een gewoon toetsenbord (los toetsenbord kan tegenwoordig wel gekocht worden bij enkele tablets)

Ik heb een ipad. Zal je niet ompraten hoor :wink:

Mocht onze laptop kapot gaan, dan ga ik geen nieuwe halen, maar dan zou ik uitbereidings setjes halen voor de ipad.

Dus ik zou zeggen: TABLET :smiley:

@Sweet-Love wrote:

Ik heb dan wel een ipad, maar volgens mij kan je met de Samsung flash kijken (o.a flash sites enz.) dat kan de ipad niet.

Dat is wat ik dus heel erg mis bij de ipad. Dat je geen flash kan kijken :(

Nou het is beslist hoor… Ik hoef geen laptop, ik heb al een pc :wink: :lol:

Dus ik ga voor de samsung galaxy tab 10.1 :dance: En dan met connection kit erbij (usb en sdcard reader).

:dance:

Mag dat wel van S :mrgreen:

Ik zal zwijgen over apple :wink: maar ik heb een MacBook en een iPad tegelijk gebruikt en toen overheerste de tablet, maar gebruikte ik minder internet. Nu gebruik ik de laptop weer meer. Ik vind wat lous zegt; een gadget.

Maar veel plezier alvast met het ding, ik lees het wel!

:mrgreen: Hij probeert het niet eens meer om de voordelen van apple op te noemen :mrgreen: