Laptop muisdingetjes-vraag...

Hoi,

Mijn laptop heeft zo’n vierkant dingetje waar ik met m’n vinger over wrijf en zo de muis bedien.

Dat irritante ding klikt heel vaak dubbel als ik aan 't muizen ben (je kunt ook in 't vakje dubbel klikken en daar reageert ie dus zelf heel vlug op) en dan heeft ie dus weer ergens op geklikt en ben ik weer de weg kwijt. Op de een of andere manier moet dat uit te schakelen zijn. Er zitten namelijk ook nog twee muisknoppen onder 't vierkantje, die ik altijd gebruik.

Wie weet hoe ik dat geklikker op 't vakje zelf uit kan schakelen, zodat ie alleen nog maar reageert op klikken op de twee knopjes?

Kan 't namelijk niet vinden.

Het is trouwens 'n gewoon simpele HP, met windows.

Thanx alvast!

groetjes,

Kaat

volgens mij kan je bij de instellingen van toetsenbord en touchpad (zo heet dat vierkantje :lol: ) de gevoeligheid ook aanpassen.

Werk er zelf ook mee en hier staat die gelukkig niet zo gevoelig ingesteld en gebruik dus idd overwegend de gewone knoppen onder het touchpad.

heb even snel gekeken en gewoon naar je configuratiescherm gaan en daar naar de muis eigenschappen.

Bij mij geeft die dan keurig aan dat de muis een touchpad is en daar kan je idd de dubbelklik snelheid instellen. Moet lukken :thumbup:

:thumbup: Ik had daar al gekeken, maar dacht dat 't om een externe muis ging (die ik dus niet heb…). Heb 't nu even aangepast en ben benieuwd of 't helpt!!

Thanks!!