We hebben nu een desktop pc en hebben een laptop besteld. Nu zag ik dat er speciale muizen zijn voor de laptop. Wat ik mij afvraag is wat het verschil is en is het i.d.d. handiger om een laptopmuis aan te schaffen of kan een gewone muis ook op de laptop?
Een gewone muis kan heel makkelijk op de laptop.
Ik vind het eerlijk gezegd zelfs fijner omdat de ‘speciaal voor laptop gemaakte muizen’ vaak veel kleiner zijn en die liggen naar mijn gevoel niet lekker in de hand.
Misschien is het alleen handig als je je laptop ergens mee naar toe neemt… omdat het zo een klein dingetje is en weinig ruimte zal innemen in de tas :lol:
Gebruik op m’n laptop helemaal geen losse muis erbij.
in groote om mee te nemen scheelt het bijn aniets hoor… vaak is er nog wel ruimt over in je laptoptas
daarbij vind ik een grote muis prettiger in de hand liggen
Ik heb ook geen losse muis bij mijn laptop. Ik gebruik het klitje of de touchpad.
Het is even wennen maar dat is maar van korte duur. Vind het nu handiger omdat ik mijn handen steeds op dezelfde plek kan houden in principe…
:lol: leuk die muis!
Ik heb een mini-laptop ooit gekregen bij een internetaanbieding maar kan echt niet overweg met de touchpad.
Dus als ik een gewone muis aanschaf voor de laptop moet het dus met een usb aansluiting zijn?
Voor thuis gebruik ik gewoon een normale muis, voor mee te nemen echt een laptopmuis. Ze zijn wat kleiner (hoeft niet veel te schelen) maar ik ben echt helemaal weg van die muizen waar het snoertje in de muis oprolt zeg maar.
Dan heb je dus geen snoer meer als ie in je tas gaat. Bij mij gaf dat namelijk nogal problemen. (snoer van de muis zat vaak vast aan snoer van mijn laptop) Ligt er wel een beetje aan wat je er mee doet, als je je laptop thuis veel gebruikt is een laptopmuis misschien een beetje te klein of onfunctioneel.
Owja, met die oprolsnoertjes moet je niet verwachten dat je een lange levensduur hebt na een jaartje kun je een nieuwe kopen…maar ach die dingen kosten iets van 7 euro ofzo.
ik zal de laptop niet meenemen dus het is echt alleen voor het gebruik in huis. Dus toch maar een gewone muis denk ik.
dan zou ik zeker voor een gewone muis gaan. Ligt toch vaak iets lekkerder in de hand en je hebt er meer keus in.
Stel je wil er mee gaan gamen, dat soort zaken. Dat kan met een gewone muis toch makkelijker.
ik gebruik bij normaal gebruik gewoon het touch-ding op de laptop, voor inet en dergelijke heb ik echt geen muis nodig. Als ik ga photoshoppen of ander precies werk, dan gooi ik mijn trackbal-muis eraan vast, heeerlijk ding.
@marloes vip wrote:
Hoi,
toen wij nog een laptop hadden zaten we eerst ook zonder muis, maar ik werd gek van dat schermpje onderin waar je met je vinger je muis kon bedienen. Toen een laptopmuis gekocht, maar dat ding had me toch een adhd!! Nu heb ik weer een desktop en dus een gewone muis. Bij de hema. kan zowel usb als achterin de desktop zeg maar dus zowel voor laptop als desktop geschikt. Nog geen acht euro!
En anders deze muis:
:mrgreen:
volgens mij is dat trouwens toch echt een hamster hoor :lol:
maare hier ook een gewone muis …ik heb ook wel een kleintje die bij de laptop hoort,maar die ligt niet fijn in de hand…
Hoi,
toen wij nog een laptop hadden zaten we eerst ook zonder muis, maar ik werd gek van dat schermpje onderin waar je met je vinger je muis kon bedienen. Toen een laptopmuis gekocht, maar dat ding had me toch een adhd!! Nu heb ik weer een desktop en dus een gewone muis. Bij de hema. kan zowel usb als achterin de desktop zeg maar dus zowel voor laptop als desktop geschikt. Nog geen acht euro!
En anders deze muis:
:mrgreen:
Dat vind ik dus het voordeel van de hemamuis. Die is standaard usb, maar zit een verloopstekkertje bij zodat hij ook in zo’n gekleurd gat kan. Snap je me nog?