Laptop Dreumes

Hallo,

Ik ben op zoek naar een leuke laptop voor mijn dochtertje. Ze is nu net een jaar en niet bij onze laptop weg te slaan… :wall: Gek word je ervan!

Ze wil de hele tijd op de knopjes drukken. Ik ben dus op marktplaats aan het kijken voor een 2e hands (aangezien ze best prijzig zijn)

Welke vonden jullie kinderen leuk en kan je nog even (paar jaar)gebruiken.

Alvast bedankt!!

Liefs :-*

Hier heeft het enorm geholpen het eerste jaar ong om hem een rekenmachine (met geluid! Action voor heul weinig) in de handjes te geven. :mrgreen: Dat spaarde ons een laptop uit. Nu begint hij langzaamaan meer te snappen van het actie reactie gebeuren en wenst meneer ‘meer’ uit een apparaatje te krijgen dan alleen geluid en cijfertjes. En hij krijgt voor Sinterklaas een laptopje van V-Tech met de sprookjesboom erop. Zitten een paar spelletjes in over woordjes, cijfertjes ed en daar kunnen ze vast nog erg lang mee spelen. Hij kost iig rond de 25 euro dus al met al viel me dat nog mee. :thumbup: Is ‘maar’ 1/10e deel van een echte :lol:

Supertip Rhiannon…

Wij hebben een Dora laptop gekocht voor M’s 4e verjaardag. Nu- bijna 2 jaar later- speelt ze er nog regelmatig mee. En ik denk dat het ook al heel leuk is voor een dreumes, met muziek en mooie knopjes.

Op MP staan ze al vanaf 12,50 ongeveer.

Een laptop voor een kind van 1… :shock:

Echt, dat kan je toch niet serieus menen?

Waarom kies je niet een mooi stuk speelgoed waar ze goed mee kan spelen? Iets wat aansluit op haar ontwikkeling en de ontwikkeling stimuleert, iets waar ze echt iets aan heeft.

@Lune wrote:

Een laptop voor een kind van 1… :shock:

Echt, dat kan je toch niet serieus menen?

Waarom kies je niet een mooi stuk speelgoed waar ze goed mee kan spelen? Iets wat aansluit op haar ontwikkeling en de ontwikkeling stimuleert, iets waar ze echt iets aan heeft.

O ja, dreumes is inderdaad erg jong. Ik dacht aan een peuter. Voor een dreumes zou ik eerder kiezen voor een nijntje telefoon. Die heeft mooie knopjes, met zachte geluidjes en één lampje:

http://cn1.kaboodle.com/hi/img/2/0/0/83/e/AAAAAonK5B4AAAAAAIPrbw.jpg?v=1194021189000

1 is geloof ik ook wat jong voor een laptop…er is er 1 van V-tech, die is ‘geschikt’ vanaf 9 maanden.

Ik zou gewoon inderdaad voor een telefoon met knopjes gaan. Of de rekenmachine van Rhi 8)

Je hebt ook speelgoed zonder knopjes, geluidjes en muziek… :shifty:

Doodsaai natuurlijk, maar schijnt goed voor de ontwikkeling te zijn en de fantasie en creativiteit wat meer te stimuleren als speelgoed met knopjes :wink:

Als je kind duidelijk jou aan het imiteren is (jij zit achter pc dus wel zij ook), spring daar dan op in. Geef haar een doekje en ga samen de keuken poetsen, koop een theeserviesje en wat pannetjes en laat haar zelf koken enz.

Als je wel iets met muziek wilt, koop dan gewoon een (of meer natuurlijk) echte muziekinstrumentjes.

En verder gewoon mooie blokken, stapelringen, eenvoudig puzzeltje, een bal of trekbeest oid, pop, tekenen, kleien… Ze zijn op die leeftijd nog zo alles aan het ontdekken, er is zoveel leuks te bedenken.

Ik vind het voor een peuter overigens ook echt helemaal niks. Het past gewoon niet in de belevingswereld van zulke jonge kinderen. Een jaar of zes vind ik eerder passend en dan niet zo’n stom ding dat voor kinderen geproduceerd is maar gewoon een goed spel op pc/Wii of weet ik het wat.

Maar goed, van peuters kan ik nog wel begrijpen dat er mensen zijn die dat leuk vinden, maar van een dreumes valt mn bek echt ff open hoor…

Hier ook een kleine man die helemaal gek is op onze laptop. Hij wil hem dan ook altijd zelf op schoot hebben. Maar bij ons komt dat waarschijnlijk omdat ik in het weekend met mijn vader praat op Skype. Zodra ik de laptop pak, vraagt Skyler ook gelijk “opa?”

Hij mag van mij best met d elaptop op schoot zitten en met opa praten, maar ik vind hem nog veels te jong om zelf een laptop voor hem aan te schaffen.

Ik merk aan hem ook dat het vooral een beetje is dat hij moet hebben wat papa en mama hebben. Zo wil hij ook met onze mobieltjes spelen, maar als we hem dan een speel mobieltje in zijn handen geven dan is het krijsen geblazen.

Van vtech heb je een leuke , met dieren leren ze de dieren en telllen. Heel simpel maar onwijs leuk

De komende jaren komt hier dus echt geen echte laptop voor haar. Vtech wel, die zijn toch gemaakt voor kinderen.

Die Nijntje telefoon vind ik niet meer zo leuk voor een kindje van ruim 1. Hier wordt de telefoon nu nog wel leuk gevonden, maar die zou ik nu niet meer nieuw aanschaffen.

Maar belangrijkste vind ik wel dat kinderen, kinderspeelgoed hebben en ze maar moeten leren dat ze niet overal aan mogen zitten. Sommige dingen, zoals de laptop zijn van papa en mama.

Dat vat ik niet helemaal. Wat voor speelgoed wil je een kind van ruim 1 dan geven? A.nyk heeft met 1,5 jaar een speelmobieltje gekregen met knopjes en geluidjes. Ze heeft er toch zeker 2 jaar meegespeeld. Juist op die leeftijd zijn dingen zoals een telefoon erg leuk, omdat ze papa en mama dan kunnen naspelen. Het is een leeftijd waarin ze veel imiteren.

Toen A.nyk 3 werd heeft ze een kindercomputer gekregen. Ik heb toen heel erg getwijfeld, want ik vind het niet zulk geslaagd speelgoed voor kinderen. Maar ze heeft er ontzettend veel plezier van gehad. Tegenwoordig kijkt ze er niet meer naar om.

Zal proberen uit te leggen wat ik bedoel.

Ik heb bij een telefoon het idee dat ze de geluidjes en lichtjes wel leuk vinden, maar ik zie niet in wat een kind ervan leert. Want meer als naapen doen ze er niet mee. En ik begrijp wel dat dat ook leren is, maar hier wordt vooral op de knopjes geduwt en niet echt gebeld. Dat doet ze liever als ze een echte telefoon te pakken krijgt.

Juist dat naäpen is zo essentieel op deze leeftijd. Ze vinden het leuk en leren er ontzettend veel van. Alles leren ze door te imiteren.

Ik vind een echte telefoon niet voor (jonge) kinderen. Dat is geen speelgoed. Hier wordt nog steeds met de telefoons gespeeld. Wat is er nu leuker dan oma alsof te bellen. Hoevaak ik niet de neptelefoon in mijn handen gedrukt krijg en dan met ‘vriendje beer’ moet praten. Vooral de jongste is een ster in alsof. Alsof bellen, alsof eten koken, alsof thee drinken etc. De oudste vond het prachtig om samen dingen te doen. Een eigen stofdoek, een eigen stofzuiger en dan hetzelfde doen als mama of papa.

Ik had hier toevallig 1 oude laptop liggen (een echte), en die aan Riley gegeven, na 2 dagen was hij het al zat, en speelt hij weer met zijn blokken.

Ivan heeft dus die van Vtech sinds een maand ofzow. Hij staat niet tussen zijn eigen speelgoed maar in een afgesloten kast . Af en toe in de week mag hij er op spelen. Na 5 min is hij het ook weer zat en gaat hij met blokken of auto’s spelen

Nou nou wat een heftigheid allemaal.

Ik bedoelde ten eerste natuurlijk een laptopje die voor peuters is gemaakt. Aangezien een dreumes ook een peuter is.

(natuurlijk geen echte laptop)

Gewoon iets waar ze af en toe eens mee kan spelen. Iets speciaals wat je af en toe uit de kast pakt. Verde heeft ze gewoon blokken en blokkenkar enz. Heerlijk om daarmee te spelen en te lopen vind ze dat.

Het leek me leuk dat ze lekker op de knopjes mag drukken op haar eigen laptopje. Met bewegende beelden enzo. Ik zet haar verder eigenlijk nooit voor de tv. Natuurlijk staat deze wel eens aan maar niet zo vaak waar ze bij is. Dus dan is mijn laptop erg interessant.

Ik heb die van vtec gezien die vind ik inderdaad erg leuk. Die van hello kitty ook maar die is echt wel voor nog ouder. Die van vtec is vanaf 2 ofzo dus zelfs daar is ze iets te jong voor. Met sinterklaas is ze bijna 1,5. Dan is het een mooi cadeau voor haar. VIND IK.

dubbel dubbel :oops:

Newbe, gister op zoek geweest naar die Vtech laptops, maar ik zie ze alleen vanaf 3 jaar???

En ik haalde uit je bericht niet dat je een Vtech laptop bedoelde :smiley:

O oeps ja Vtech!

3 jaar. Ja zou heel goed kunnen.

In ieder geval wacht ik nog even. Misschien toch met sinterklaas. We kijken wel hoe ver ze is tegen die tijd.