Wie o wie kan mij helpen?
Ik heb een laptop en daar ben ik heel blij mee, maaaaar… 8)
Ik heb al een tijdje een probleem met mijn adapter.
De accu laadt niet goed meer op. Ik moet het stekkertje achterin vasthouden, omdat ie anders geen contact maakt én dus niet oplaadt én dus na 5 minuten uit zichzelf uitgaat, omdat ie geen stroom meer heeft.
Daarbij knippert mijn beeld steeds (netstroom is lichtsterkte van beeldscherm groter, accu minder licht, besparing energie) Gaat dus, contact = aan geen contact = uit etc. :roll:
Dus, genoeg redenen om eens te kijken of het mogelijk is om dat deel van mijn laptop te vervangen. Dus accu en aansluiting met oplader, kan dat? En kun je dat zelf doen, of moet ik mijn laptop wegbrengen naar een winkel en ben ik m een tijdje én een berg geld kwijt?
Laptop onderdelen zijn doorgaans lastig zelf te vervangen en reparaties zijn meestal kostbaar.
Je maakt me niet echt blij met jouw antwoord, had op iets leukers gehoopt :shifty:
Dus, conclusie, een goede laptop weggooien en een nieuwe aanschaffen? Dan klooi ik nog wel ff aan op deze manier, totdat ie er vanzelf mee stopt… :eh:
Zonde zeg… :roll:
Je zou gewoon naar de winkel kunnen gaan en vragen hoeveel het gaat kosten etc.
Kunnen ze vooraf niet zeggen. De laptop moet opgestuurd worden, dan kijken ze daar of het gemaakt kan worden en wat het kost.
Dan ben ik mijn lappie kwijt en kost het waarschijnlijk een bak geld. Wil het graag zelf doen, als het maar enigszins kan…
Wat voor laptop is het? (merk enzo.)
Asus Z92M
Aan de onderkant zit een mooi vlakje met schroefjes. Je zou denken dat je dat los kunt schroeven en dan vervangen. Denk dat dat de accu is, en het mooiste zou zijn als dan ook het gaatje waar de stekker ingaat ook vervangen wordt
Dat kan ik toch wel zelf? (Marco dan, ik waag me er niet aan hoor) :shifty:
Ik ben toch bang dat het een groter probleem is dan je zelf zou willen denken.
Het is namelijk niet alleen het gaatje, maar dan zou dus de hele onderkant vervangen moeten worden. Dat is zo prijzig dat je bij wijze van beter een nieuwe laptop kan kopen…
Ik heb het ook gehad en het is gewoon de pest dat het zo werkt met laptops…Je kan niet zomaar even een klein dingetje vervangen. Er zit een heel systeem binnenin he
Dat stekkertje gaat in de voeding en niet in de accu. Als je handig genoeg bent zou je de voeding kunnen vervangen maar het is altijd allemaal erg kwetsbaar dat spul.
Ik ben heel trots op mijn mannetje!!
Hij heeft gisteren al zijn moed verzameld en zelf de laptop uit elkaar gehaald :shifty:
Er lagen tientallen schroefjes op tafel, een laptop valt niet zomaar uit elkaar :mrgreen:
Om 22.00 nog bij iemand op MP een soldeerbout gekocht en het connectortje (waar adapter in gaat) gesoldeerd. Hij maakte geen verbinding meer met de printplaat) Was een leuk klusje, aangezien het allemaal zoooooooo klein is.
Na 3 uur kon hij mijn lappie weer in elkaar schroeven en hij doet het weer :dance: :dance:
Dank u dank u :mrgreen:
Marco werd vanmorgen met een smile wakker, "goed van mij he :mrgreen: "
Het had ook helemaal anders kunnen aflopen, maar het ging goed (had het vertrouwen wel in hem, anders mocht hij het niet doen natuurlijk :))