laptop 15.4 inch of 17.3 inch

Ik ben me aan het oriënteren op een laptop. We hebben nu nog een desktop pc en die wordt dus vervangen door een laptop. Je hebt zoveel keuze aan laptops en vooral dus ook de grootte van het beeldscherm.

Welke formaat hebben jullie en hoe bevalt die. Zie je b.v. met een 15.4 inch beeldscherm wel voldoende? Of raden jullie toch 17.3 aan omdat het dus onze enige laptop wordt.

Graag jullie ervaringen, thnx!

Ik heb eentje van 15,6 Inch… Bevalt me prima! :smiley:

15,4 is ideaal voor ook op je schoot, het is breedbeeld dus kijkt lekker.

17, 3 is echt te groot voor op schoot, meer voor vast op tafel.

@Kroes wrote:

15,4 is ideaal voor ook op je schoot, het is breedbeeld dus kijkt lekker.

17, 3 is echt te groot voor op schoot, meer voor vast op tafel.




Precies wat ik wilde zeggen :mrgreen:

Ik heb mijn 17" gewoon lekker op schoot hoor. Hij is wel wat zwaarder, maar het gaat best.

Ik gebruik mijn programma’s niet full screen, dus ik vind het fijn om wat ruimte te hebben op mijn desktop. :wink:

ikzelf heb een 17" laptop, heel bewust voor gekozen omdat ik veel PsP (paintshoppro) e.d. en dan is een wat groter scherm wel zo prettig.

Ik denk dat je eerst moet kijken wat je allemaal met je laptop gaat doen en dan van daaruit een keuze maken.

het is de bedoeling dat laptop op de eettafel komt dus niet op schoot( heb een mini-laptop daarvoor). De laptop wordt gebruikt voor tekstverwerken, dingen opzoeken en een spelletje te spelen. Dus niet voor “zware” dingen. Dus een laptop van 15.4 inch kan ook heel goed op de tafel staan zonder dat het beeld te klein is?

Als i vast op tafel komt te staan zou ik voor een 17" gaan, dat kijkt toch

weer even prettiger. Op tafel staat een computer vaak ook iets verder van

je weg dan op schoot.

Wij hebben een 17 inch en het is zoveel heerlijker dan onze vorige 15. Ik denk dat je al gauw spijt krijgt van een kleinere, maar dat is ook persoonlijk. Wij hebben zelfs een speciale computer voor onze tv van 42 inch :oops:



Ik gebruik het overigens ook op schoot, in bed en soms op de eettafel.

dank je voor jullie antwoorden. Ik denk dat we dan toch voor een 17 inch gaan, alleen moet nog even kijken wel merk. Welk merk hebben jullie en hoe groot is het geheugen? En we zoeken een laptop met een duo-processor/dual-core.

Wij hebben een Dell die je zelf kunt samenstellen. Wij zijn voor een gegaan die ook grote spellen kan draaien. Maar volgende keer gaan we denk ik voor een gewone simpele dell. We hebben de Dell Inspiron 9400.

Ik heb een Asus X71SL



4 gb geheugen

harde schijf 500 gb

Pentium-dual-core processor

17" beeldscherm

resolutie 1400 x 900 pixels



Echt een geweldig ding! Ik draai er verschillende zware programma’s tegelijk mee en hij kan de Sims 3 ook aan. :wink:

Asus? Heb ik nog nooit van gehoord :oops: Is een vrij onbekend merk dan?

Ik heb eigenlijk geen idee. Voordat ik 'm kocht hebben we goed vooronderzoek gedaan (en mijn wederhelft weet er wel het een en ander vanaf en anders zijn collega’s wel ;)) en toen kwam dit merk er goed uit.

Je kunt anders ook eens op tweakers.net kijken voor een productreview of een prijsvergelijking, altijd handig! :thumbup:

Ik ben verder echt supertevreden met deze laptop en ik stel er echt hoge eisen aan. :slight_smile:

thnx! Ga straks of anders morgen even vergelijken :thumbup: