laparoscopie

Volgende week donderdag sta ik ingepland voor een laparascopie omdat er bij mijn Chlamydia antistoffen zijn gevonden. Ik had zojuist de opnameplanning aan de telefoon en die had het er over geen gemeenschap te hebben voorafgaand aan de operatie maar nu heb ik niet goed geluisterd en nu weet ik niet tot wanneer je voor de operatie gemeenschap mag hebben.

Weet iemand dit?



greetz

Lisa

Het gaat er vooral om dat je niet ‘per ongeluk’ pril zwanger raakt vermoed ik. Althans dat is wat mij altijd is verteld. Narcosemiddelen zijn funest voor een prille zwangerschap waardoor je kans hebt dat je kindje afwijkingen krijgt. Gemeenschap an sich kan geen kwaad al zou ik iig een dag of 3/4 voor de OK geen gemeenschap hebben ivm mogelijk de kans op infecties zeker omdat mss bij je partner chlamydia niet is uitgesloten?

Dank je wel voor je antwoord.

Vind het best spannend heb nog nooit op een operatietafel gelegen.

Is ook reuze spannend hoor. Voor de verpleging ed is het allemaal redelijk ‘routine’ maar jij bent degene die onder narcose gaat. En jij bent op zoek naar antwoorden en daar helpt een kijkoperatie echt het allerbeste bij! Houd dat stukje positieve voor ogen en probeer goed te slapen vooraf, licht ontbijt op de dag van de OK (thee en een beschuitje of crackertje) en neem wat te drinken mee zoals bv Aquarius want je mag meestal pas weer naar huis als je eenmaal goed hebt geplast. :thumbup: Achteraf zul jij ws ook kunnen vertellen dat het je reuze is meegevallen al lijkt dat nu ‘makkelijk praten’ :wink: (heb er zelf al 3 gehad)

@Liesje8680 wrote:

Dank je wel voor je antwoord.

Vind het best spannend heb nog nooit op een operatietafel gelegen.




Hoi Liesje,



Ik heb toevallig zelf gisteren een laparascopie gehad. Ik ben een watje met ziekenhuizen, maar het is me best meegevallen. Alleen de infuusnaald prikken vond ik erg, maar ik heb echt naaldenangst. Ik mocht voor de ingreep met al mijn vragen gewoon bellen naar de poli, dus misschien kun jij dat ook doen om antwoord op jouw vraag te krijgen (ik weet het helaas niet). Ik kreeg in het ziekenhuis ook een boekje waar veel info in stond, heeft jouw ziekenhuis misschien ook zoiets? Dan kun je het nog even nalezen als je het niet meer zeker weet; ik vond dat heel fijn. En dan wil ik je ook graag nog even veel sterkte wensen vast voor volgende week. Het komt allemaal goed en het is voor het goede doel.

de Laparoscopie heeft inmiddels plaatsgevonden, is me ergmeegevallen. alleen de uitkomst is niet al te best, tis een zooitje in mijn buik. Hoop verklevingen en eileiders die opgezet zijn.

Over 3 weken weer een afspraak bij de gyn om te bespreken hoe nu verder, hoogstwaarschijnlijk eileider(s) er uit en verwijderen verklevingen. Kans is zeer groot dat we het IVF traject ingaan. Ben wel blij dat we nu weten wat de reden van het uitblijven van een zwangerschap is.