Langzaam drinken en wild tijdens flesje

Hi,

heb even jullie advies nodig voor onze kleine meid van 8 weken…

Omdat ze de flessen van 120+4 geregeld leegdronk (6 per dag ongeveer) zijn we nu overgestapt naar flessen van 150+5. De laatste tijd drinkt ze alleen de flessen erg langzaam, ze drinkt rustig tot ze +/- 100cc op heeft (soms zelfs nog minder) en duwt dan met haar tongetje de fles weg of begint zo wild met haar hoofd te schudden dat je de fles wel weg moet halen. Het lijkt dus of ze genoeg heeft maar ze gaat dan wel als een gek nog op haar vingers zuigen dus we denken dat ze dan toch nog honger heeft…

Als we de luier tussendoor doen neemt ze daarna misschien nog een heel klein beetje maar het merendeel van de tijd zit ze gewoon aan de speen te zuigen lijkt het en drinkt ze niets…Omdat we toch willen dat ze iets meer drinkt (100cc is wel erg weinig) duurt het dus soms wel een uur voordat ze ongeveer 130-140cc op heeft en is ze echt wild aan het doen met haar hoofdje. De melk is dan ook behoorlijk afgekoeld natuurlijk maar verwarmen in de magnetron doen we eigenlijk (bijna) nooit…

We zijn al overgestapt op speen 2 en dat leek even goed te gaan maar ze blijft zo wild. Als ze eens een goede ruk slaapt zit er soms 4-5 uur tussen het flesje en dan drinkt ze wel beter maar meestal wordt ze na 3 uur wakker en zit dan zo op haar vingers te zuigen dat we wel weer een flesje moeten geven, met het gevolg dat ze dus niet veel drinkt… :?

Wat zouden jullie doen??

Thanks!

Ik zou pas een flesje geven als ze daarom ‘vraagt’ door middel van huilen/gillen.

Op de vingers zuigen betekend niet altijd dat ze honger heeft maar zuigbehoefte.

Ik zou dus als ze wakker word niet meteeen fles geven, maar haar lekker laten zuigen op een speen of haar vingertjes tot ze dat niet meer leuk vind en gaat piepen.

Controleer je de speen wel eens? Ik het nl. ook wel eens gehad met mijn kleine en toen bleek de speen verstopt. Ze wilde wel drinken, maar het lukte niet en wij maar blijven proberen met die fles :oops:

Wij gebruiken voeding voor hongerige baby’s, die is wat dikker, maar soms zorgt dat er ook voor dat de speen dichtzit.