Langer kleuteren of niet

Ik ben t zo met je eens. Wij hebben zelfs dure testen overwogen, maar willen ook geen stempel meegeven. Ik ga morgen eens even dat van radio 1 opzoeken, dank je wel daarvoor.

Gisteren is er dus iemand geweest om Sarah te observeren.

Vanmorgen sprak ik snel even de juf, was toch wel benieuwd of ze al iets had gehoord, een kort verslagje ofzo.

En ja hoor. De mevrouw vond Sarah sociaal, ze deed goed mee in de klas, motoriek kon nog wel beter en ze zag dat Sarah structuur nodig heeft. Ze adviseerde om Sarah gewoon naar groep 3 te laten gaan, ook omdat haar cito-scores gewoon goed zijn (b’s en c’s) en de structuur voor haar goed zal zijn. De juf is het daar toch ook mee eens, dus ze gaat na de zomer toch naar groep 3!

En gaat het echt niet, dan zou ze nog terug kunnen naar groep 2, maar dat doen ze niet zo vaak.

Motoriek kan idd beter, maar daar werken we al aan ( oa kinderfysio).

Dus ik ben helemaal blij!

Ik heb exact hetzelfde met mijn zoon. Heb morgen een gesprek. Mijn zoon is getest op ad(h)d en wat ik allemaal zo opmaak en lees denk ik dat jou dochter een vorm va add heeft. Ik herken mijn eigen heel erg in uw dochter. Ik zou haar laten testen bij een kinderpsychologe. Zij kunnen jullie ook advies geven.