Lange vingers enzo

Ik las ergens dat ik ook af en toe een lange vinger aan mn meisje mag geven,

Maar mag zij dan al zoveel suiker??

Ik geef haar elke avond thee zonder suiker en dan een Liga erbij,

Ik heb nu al een keertje een lange vinger gegeven maar ze vind ze toch niet zo erg lekker,

Wat voor koekjes enzo mag ik allemaal geven?

Ik las dus ergens dat zij 3 tussendoortjes mag naast dr fruithapje en avondhapje en dr borstvoeding,

Ik voldoe daar helemaal niet aan,

Ik geef haar een halve boterham bijna erbij, een stukje banaan of ander fruit, dan die LIGA of lange vinger en dan soms nog eens een korst brood of stokbrood vind ze heel lekker,

Als ik haar rapley geef dan beland het meeste op de grond of in de mond van de hond, Hoort dat zo?

Ik geef nog best wel veel borstvoeding en dat doe ik op verzoek, Ze vind de borstvoeding heel lekker en komt meestal klimment naar mij overdag 3 keer om te drinken,en snachts en vroeg in de ochtend 2/3 keer,

Jasly is een heel tevreden kindje met goeie plas/poepluiers en groeit heel goed, Jasly was al klein toen ze geboren werd en het CB zegt dat ze voldoende eet , Maar als ik soms lees wat sommige babies eten van haar leeftijd schrik ik soms wel een beetje,Doe ik het wel goed?

Groetjes en alvast bedankt voor de reacties!

Jeanette

hier geen lange vingers hoor , vieze zoete bende :naughty:

maar gewoon een babykoekje of een soepstengel en fruit… juul kan wel een kilo fruit per dag opals ik haar haar gang laat gaan dus meestal doe ik rond 10.00 een koekje en smiddags rond 15.30 een bakje vers fruit :thumbup:

en dan een lekkere mix van aardbeitjes/banaan in plakjes blauwe bessen enz. en reken maar dat dit allemaal in haar mond beland hoor , vind er niks van weer :lol:

ik geef meestal ook alleen een soepstengel of van die nijntje koekjes tussendoor, (1x per dag) fruit krijgt ze dan ook nog tussendoor!

was laatst een keer bij mijn oma , en die had speciaal voor haar lange vingers gehaald, dus had ik zoiets van toe maar voor een keer (ze vond het trouwens wel onwijs lekker)

gister heb ik haarvoor het eerste een doosje rozijntjes gegeven, die ginge er ook wel in!

Isa eet af en toe een lange vinger…ze vindt ze heerlijk :mrgreen:

Als tussendoortje (1x per dag) krijgt Isa een soepstengel, nijntje koekje of een lange vinger.

Bedankt voor jullie reacties,

Volgens mij vind Jasly de lange vingers niet erg lekker,

Want alles lag op de grond,

Hoe deden jullie dat met rapley,

Ik geef haar elke dag rapley een koekje of iets anders maar het beland allemaal op de grond en ze heeft ondekt dat de hond voeren ook leuk is,

Ze verkruimelt de liga helemaal fijn,

Maar zo krijgt ze toch niks binnen,Ik ben met rapley begonnen al gelijk toen ze 6maanden was en bijvoeding kreeg,

Ze krijgt wel een beetje in dr mond maar niet genoeg, Fruit eet ze eerst en dan gooit ze het soms op de grond,

Ik lees ook nog dat kindjes rozijntjes krijgen, Maar hoe eten die dat dan? Verslikken ze zich niet? en halen ze alles netjes uit het doosje en rechtstreeks in dr mondje of ligt alles op de grond?

Ik heb vandaag Nijntje babybeschuit gehaald en ga dat eens vanavond proberen met thee,

Hoe zit het met drinken, Jasly drinkt uit een flesje dr thee, ze kan het zelf maar kiept het soms ook onderste boven,

uit een tuitflesje kan ze niet drinken als het antilek is en een gewone ligt alles op de grond en op dr kleren,

Hoe doen jullie dat,

Alvast bedankt groetjes jeanette

Bij mij kregen ze nooit echt tussendoortjes tot ze 1 jaar oud waren, soms kregen ze weleens een soepstengel of een nijntje koekje maar daar bleef het dan wel bij.

Rozijntjes kregen ze hier pas toen ze iets van anderhalf waren geweest. Vind het nog steeds enge kleine dingen om ze te laten eten.

Lucas wordt nu nog steeds hyper als hij iets eet waar suiker in zit. En daarom zou ik ook niet snel een lange vinger aan een baby geven, daar zit wel zoveel suiker in…

oh rozijntjes worden hier uit het doosje geschud en dan opgegeten :mrgreen:

rozijntjes heb ik 1x geprobeerd…was ze niet echt enthousiast over :shifty: . Vind het ook nog maar engig nu zo nog zo klein is, maar da’s persoonlijk (net zoals een koekje geven dus)

Als ze iets niet meer wil dan haalt ze het overigens zelf uit haar mond, of ze duwt het er met haar tong uit.

Misschien doet Jasly dat ook :think:

Meis, niet te onzeker zijn hoor! Als ze niet wil, zal ze het wel niet nodig hebben is mijn motto…dan probeer ik het iets later gewoon nog een keer.

Je geeft toch ook nog bv? Dan krijgt ze zoiezo genoeg voedingsstoffen binnen hoor!

Isa eet ook niet veel:

3x fles

halve boterham

half potje groente/of een paar lepels vers + een beetje yoghurt

paar hapjes fruit (is ze niet zo gek op :shifty: )

soepstengel/crackertje/koekje

drinkt tussendoor water of sap uit een antilekbeker (niet zelf, alleen met hulp)

:-*

hoi hoi,

even over dat zelf drinken, er zijn ook antilekflessen!! dus geen beker maarmet een gewone speen!! die zijn volgens mij van nubby, die heeft fenna ook! En dat gaat prima!! (oke ze heeft nu door dat als ze in de speen knijpt en er mee schud het er wel uitkomt :roll: )

rozijntjes heb ik gister geprobeerd en ging eigenlijk heel goed!!

ik had zoiets ik kijk wel ofhet wat is!! want metmelissa was al het eten altijd drama, altijd kokhalzen!! fenna heeft er geen moeite mee!

Nou ik wacht ook nog even met de rozijntjes,

Ik vind Jasly er wel ook wat te jong voor,

Ik leer haar wel alles te kauwen.

Ik had vandaag komkommer gegeven en die had ze bijna helemaal opgepeuzelt, zonder dan het over de grond lag,Ze vond het erg lekker,

Ik heb een nubby antilekfles en zoals je zegt als ze er in knijpt dan gaat ie pas lekken en spuiten overal naar toen, :wink: Zij drinkt dus ook gewoon met die fles Maar zij kiept hem dus wel en knijpt dan vrolijk naar mij lachend aan die speen,

Maar als jullie rapley geven, beland het dan ook op de grond o.d. ??

Welja, er belandt hier een hoop op de grond. De hond vindt het geen punt :wink:

Maar hij steekt tussendoor ook een hoop in z’n waffeltje hoor. Idd ook rozijntjes sinds kort, alsof ie ze dagelijks krijgt. Hap hap hap :drool:

En tussendoor soms een nijntje koek of een cracotte. Maar niet dagelijks.

En al helemaal geen lange vinger. Zolang ik de meeste suiker kan beperken doe ik dat.

Persoonlijk zou ik ze nog niet geven, ik hou niet zo van die dingen met al dat suiker erop.

Onze oudste is 3 en die krijgt ze ook maar heel zelden, zelf hebben we ze nooit in huis.

Ach, bij lange vingers zie je tenminste dat er suiker op zit, al die andere meuk is net zo zoet en heeft net zoveel suiker hoor…

Maar hier kregen ze op die leeftijd gewoon een soepstengel… :wink:

Ik ben niet tegen snoep en suiker, ze mogen hier elke dag om 3 uur wat lekkers, maar in het begin deed ik er rustiger mee…

Al zou het in het geval van Babydiablow niet veel uitmaken toch? In Liga zit net zo veel suiker toch?

Ik heb Lissa laatst moeten redden van een rozijntje. Hij was achterin geschoten maar ze kreeg hem er niet uit en liep rood aan. Dat was wel even schrikken, maar gelukkig wist ik wat ik moest doen en liep het goed af, zonder al teveel schrik (voor haar).

Lange vingers heb ik vorige week gehaald, maar vindt ze niks aan. Wel is ze enorm gek op mandarijntjes, daar was ik ook even huiverig voor, maar die gaan er achter elkaar in.

Juul was altijd dol op droge melbatoastjes, die mocht ze van mij gerust veel eten. :mrgreen:

Lenn loves cracottes :smiley:

Amélie krijgt eigenlijk amper tussendoortjes, maar dat is omdat ze anders het andere bijvoeding en bv niet wil eten/drinken…

Als ze eens wat krijgt geef ik haar een brinta cracotte. Vind ze werkelijk waar om te smullen!

In liga zit inderdaad ook veel suiker, maar joh…daar krijgt jasly echt niks van hoor. Als je daar toch mee zit zou ik gewoon een soepstengel of een cracotte geven.

En met rapley kan je verwachten dat het grotendeels op de grond beland! Dus als je dat niet fijn vind zou ik gewoon het eten prakken en dan met een lepeltje geven :wink: