Hallo,
ik heb dochter van 6 weken en ik geef flesvoeding op aanvraag. Ze drinkt nu 5 flessen van ongeveer 140 cc om rond onderstaande tijden:
tussen 5.30 en 7.30 uur
tussen 09.00 en 11.00 uur
tussen 13.00 en 15.00 uur
tussen 18.00 en 20.00 uur
's nachts tussen 1.00 en 3.00 uur
Nu is het zo dat ze na de voeding van 18.00-20.00 uur meestal in een lange slaap valt van 6 a 7 uur. We hebben geprobeerd haar rond 23.00 uur wakker te maken zodat ze de nacht kan doorslapen, maar dit werkt niet. Ze drinkt maar klein beetje en ze komt dan toch weer rond de tijd dat ze ook wakker wordt zonder deze voeding en drinkt dan volle fles.
Heeft iemand tips hoe dit patroon te doorbreken, zodat lange slaap 's nachts is en niet begin van de avond.
Bedankt, Roos
Heb je al geprobeerd iets minder in die fles te doen? Dan zit ze minder vol en komt als het goed is eerder weer voor een voeding. (ik doel dus op die voeding tussen 18.00 uur en 20.00 uur) Steeds een klein beetje minder, kijken hoe dat gaat. Als ze dan voor jij gaat slapen nog weer komt, moet je even kijken hoeveel ze dan wil drinken.
Wij hebben precies hetzelfde gehad, kregen er ook een paar weken ook geen verandering in. Op den duur veranderd je kindje zelf zijn ritme en komt het allemaal goed. Maar begrijp dat je het niet zo handig vind.
Hier is het ook nooit gelukt. Op een gegeven moment veranderde het vanzelf.
Het is alsof ik mijn eigen verhaal lees. Hier precies hetzelfde. Ik heb ook geen idee wat ik eraan moet doen…
Hier hetzelfde verhaal. Wij hadden dit ook en onze Evelien veranderde zelf haar ritme. Ze is nu 13 weken en dit is nu haar ritme:
07.00 uur 150 cc + voeding
10.30 uur idem
14.00 uur idem
17.30 uur idem
21.30 uur 180 cc + voeding
Met de laatste voeding slaapt ze door tot 7.00 uur
Ze is nu wat hongerig dus vanaf morgen gaan we over op alle flessen van 180. We hebben trouwens maar een klein ukje hoor. Met 13 weken weegt ze nu ongeveer 4600 gram.
Bedankt voor reacties.
Toch nog vraagje: hebben jullie echt niets gedaan om tot verandering van ritme te komen. Zoals overdag stipt wakker maken voor voeding e.d.? En komt kindje dan inderdaad vanzelf om ongeveer 21.30/22.00 uur voor laatste voeding?
gr, Roos
Bij ons hetzelfde verhaal. We lieten haar overdag gewoon doorslapen, maar we hielden wel altijd een maximun aan. Dat ze niet een fles oversloeg, maar uit eindelijk werd ze altijd vanzelf wakker. Ze is nog maar 6 weekjes, dus ze gaat nog heel veel in haar ritme veranderen.
Denk je lekker in een ritme te zitten…veranderen ze het weer, dus er is hoop
Hier ook hetzelfde. Bastiaan drinkt zijn laatste fles tussen 19.00 en 20.00 uur en wil dan weer een fles tussen 02.00 en 03.00 uur. We hebben het nog niet vaak geprobeerd om hem 's avonds nog eens wakker te maken voor een fles, maar het werkte dan ook helemaal niet. Hij slaapt na die nachtvoeding direct weer door tot 06.30 - 07.00 uur, dus dat is prima.
Ik denk dat we het maar gewoon accepteren en hopen dat het vanzelf verandert als hij wat ouder is.