Lange Luteale fase

Je Luteale fase (tijd tussen eisprong en menstruatie) is gemiddeld 14 dagen.

Als ik van mijn vruchtbare slijm en pijn in de buik uit ga zou ik op CD 14 slijm hebben gehad en CD 17 een eisprong. Dat zou betekenen 17+14 = dag 31 menstruatie. Ik zit nu op dag 37.

áls ik mijn eisprong op CD 17 ooke cht gehad heb dan zou ik een lf hebben van 20 dagen (vandaag). Maandag negatieve test gehad. Of ik heb toch niet mijn ei gehad of ik ben zwanger…

Wie heeft er nog meer een lange luteale fase en hoe lang kan dit eigenlijk zijn?

Je luteale fase kan tussen de 10 en 18 dagen zijn. Achtien dagen is op zich al bijzonder, langer zou wel een hele uitzondering zijn.

Misschien dat je eisprong later is geweest dan je denkt? Heb je alweer een zwangerschapstest gedaan?

Ik zie dat je spiraaltje nog niet zo lang geleden verwijderd is. Je cyclus kan van slag zijn.

Ik heb nu niet meer getest. Vind het zo zonde al het ‘toch weer’ negatief blijkt te zijn snap je. maar goed wil ik echt duidelijkheid…

Op CD14 had ik echt een klodder slijm (drillpudding) dus dat geeft toch wel een vruchtbare periode aan. Toch?

Nee juist niet. Waterig slijm=vruchtbaar…

Het moet inderdaad dun zijn, je moet er draden van kunnen trekken. :roll: :slight_smile:

Een klodder is meestal een teken dat je nog niet in je vruchtbare periode zit. Ik denk dus dat je eisprong later is geweest.

Oke, ik dacht dat een klodder slijm ook met de vruchtbare periode te maken had (is ook al weer even geleden dat ik er volop in zat). Gek dat je zo’n dingen toch weer ‘vergeet’. Na die klodder heb ik het zelf niet meer zo in de gaten gehouden.

Dus toch maar afwachten