Lucas gaat ma en wo naar het kdv. Dit wil ik uitbreiden naar ma-di-wo. Ik heb 3 maanden geleden Lucas op de wachtlijst laten zetten. Ik belde vandaag of er al meer inzicht is. Dat wordt wel na de zomervakantie zeiden ze…
Dat is wel errug lang he! Ik sta vanaf september op de lijst. Na de zomer is ook al gauw september. Dat is dus 1 jaar wachtlijst. Toen ik zwanger was 2,5 jaar geleden was er GEEN wachtlijst. Moet je nagaan.
Ik heb gevraagd hoe het zit als je zwanger ben van de 2e. Ze zei dat een 2e kind met urgentie op de lijst komt. Ja nu snap ik waarom die extra dag niet kan. Er komen steed sbaby’s tussen. Want ik zie in ALLE straten slingers hangen…
Nou we wachten het af. Maar ondertussen zit ik straks al een jaar met een oppasprobleem (m’n moeder past di op maar moet stoppen ivm gezondheid). Nu gaat het nog maar het wordt steeds nijpender.
Lastig he!
Hier exact hetzelfde probleem…
Mijn jongste zoon kan vanaf 1 feb. alleen op maandag. Op woensdag mag hij komen van 1 feb tot 31 maart, dan van half mei tot half juli…en dan pas weer in november :shock:
Irritant zeg !
Hier gelukkig geen wachtlijst…
Heb Jelle (dacht ik) 2 weken geleden geplaatst. Hoef niet eens te wachten. Hij kan 12 januari er al terecht.
Maar er waren tijden dat hier ook erg lange wachtlijsten waren…
Ik hoop toch dat er snel eventueel iets tussenkomt dat je toch sneller terecht kan !
Het is gewoon ook vervelend omdat hij er al lang op zit en ik alleen maar een aanpassing wil in het contract. De wachtlijst voor nieuwe kinderen is lang maar hij is niet nieuw. De wachtlijst voor nieuw geboren broertjes/zusjes in ook geen probleem die krijgen urgentie en kunnen dus gewoon met 3 maanden (na je verlof) tercht als je wil. Waarom kan een wisseling van dag dan niet op dezelfde urgente manier behandeld worden…
Wat vervelend zeg! Dat schiet écht niet op…
Lieke heeft flexibele opvang. Ik kan bij wijze van spreke 's ochtends vroeg bellen dat ze die dag komt. Ik geef het altijd wel wat eerder aan, maar het kan altijd. Dat komt omdat mijn werkrooster iedere keer anders is.
Hopelijk komt er toch nog sneller een plekje vrij op die dag! Al een alternatief bedacht? Succes!
Nou het enige alternatief is dat m’n moeder tot die tijd blijft oppassen of dat ik vrij neem op die dagen… en 9 maanden lang 1 dag vrij in de week gaat niet echt lukken…
wat als je aangeeft dat je flexibele opvang wil danielle?
vaak is voor die vorm van opvang wel plek,…
ik weet niet of die vorm duurder is of niet.
di en donderdag zijn vaak drukke dagen op kdv/bso
de vrijdag is vaak rustiger
Ik ben vorige week de dagverblijven bijlangs geweest hier in de buurt en op één na zijn hier geen wachtlijsten gelukkig. Maar weet nog niet of ik hem wel naar een kdv wil brengen, maar dat is een heel ander verhaal.
Di en Do is inderdaad drukker. Maar vrijdag is geen optie voor mij. Dan zou ik ma-w0-vr werken en dat is te versnipperd door de week heen ivm mijn klanten en opdrachten. Ik, moet minsten 2 dagen aan elkaar werken. Ik zou ook ma-wo-do kunnen of ma-do-vr. Maar ik heb nu ma-wo dus de enige optie is een di of do erbij. En dat is het probleem.
Ik heb het er nog met m’n moeder over gehad en die zegt dat ze gewoon blijft oppassen tot er plek is. Maar ik voel me wel wat bezwaard.
Jarno ging dit jaar voor 1 dag in de week naar het KDV (in een nieuwbouwwijk in Pijnacker) en stond op de wachtlijst voor nóg een extra dagdeel. De mededeling toen ik voor het laatst een keer belde: eerder dan november 2007 moest ik er niet op rekenen :o
Met ingang van 1 januari gaat hij naar een KDV in Woerden en daar kan hij meteen al voor 3 dagen per week terecht. De wijk waar het KDV zit is ook relatief jong.
Ik woon vlakbij Pijnacker, zal wel aan de regio liggen denk ik…
Pijnacker zelf is idd een ramp hoor.
Ik zoek voor mijn dochtertje opvang voor de donderdag en in pijnacker,delfgauw (stichting Skippy)is er een wachtlijst van een jaar.Ik schrok me rot,want door ziekte van een oma “moeten” we echt op korte termijn iets gaan verzinnen.
Gelukkig is het in Delft geen probleem,de babygroepen weer wel,maar daar valt ze niet meer in.
Dus ik weet niet of een ander kdv een optie is??
Succes in ieder geval.
Hey Corry!!
In Berkel zit ook opvang van Kern Kinderopvang als het goed is. Ik zit ook bij die organisatie. Ik weet niet hoe lang daar de wachtlijsten zijn maar misschien is dat wel dichterbij dan Delft?
Groetjes,
Danielle
He Danielle,thx voor het meedenken meis,maar delft is voor mij dan weer practischer omdat ik voor mijn werk naar den haag moet en het kdv waar ze gelukkig plek hadden zit dichtbij de oprit naar de snelweg naar den haag,daar bij de mac en de kidsplayground in delft.
Ik werd vandaag gebeld dat ik toch een 3e opvangdag kan krijgen. Ik wilde graag dinsdag erbij maar de wachttijd is nog een jaar!!! Nu neem ik de donderdag erbij. Dat is met m’n werk ook goed te doen. Donderdag was wel m’n 2e keus maar het is niet anders.
Per 1 maart gaat het al in… Nu gauw de belastingteruggave aanpassen zodat ik meer terugkrijg… want ik ga nu natuurlijk 250 euro meer betalen (bruto).
Jeetje…dan had ik mazzel geloof ik…
Joas gaat pas sinds dit jaar januari naar een KDV…maar 1 dagje per week…ik heb hem in december aangemeld en een week later kwam het telefoontje dat hij per half januari meteen op de voorkeursdag terecht kon…donderdag dus…ik ging eerst voor de vrijdag,want dat zou snel kunnen,maar dat was niet nodig…ik werk zelf ook liever op donderdag…
Geluk dus…want verder zitten ze vol…of het komt omdat hij maar 1 dag gaat. Er kunnen altijd mensen tussentijds opzeggen, je weet maar nooit…en nu wonen wij echt niet in een rustige stad.
Hier is het ook al drama. Toen ik 12 weken zwanger was, heb ik hem ingeschreven voor als hij 1 jaar zou zijn!!! Zelfs toen konden ze me niet garanderen dat er plaats was. Ik moest ervan uitgaan dat er geen plek was. Het gaat bij mij om de woensdag en donderdag. In totaal staat hij dus 1,5 jaar op de wachtlijst. Hier gaan broertjes en zusjes voor en ook mensen die dagen willen wisselen. Per september zou hij aan de beurt zijn, dus ik hoop dat er plaats is