Lange eerste menstruatie met Cerazette normaal?

Cerazette bevalt me goed…

Geen pukkels… weinig klachten nu ik ongesteld ben…

Stemmingswisselingen zijn minder…

Maar nu dus ongesteld… en dat duurt nu al 16 dagen… :think:

Vervelend is dat het te weinig is voor een tampon en teveel om helemaal niks te gebruiken…

Heeft iemand ervaring hiermee? En kan het dat dit erbij hoort, de eerste keer… en dan daarna stabiliseerd?

Volgens mij kan het met alle anticonceptie zo zijn dat je menstruatie de eerste (paar) cycli ontregeld is, hoor. Ik heb het helaas áltijd! (met als toppunt een keer 9 weken :shock: … wat een HEL was dat!)

Hopelijk is het bij jou gauw op de rails en regelmatig :-*

zit er ook aan te denken om met de cerazette te beginnen. moet je daar van de ha een recept voor hebben?

ik slik de Cerazette nu 2 maanden maar heb nog geen ongi gezien (geef ook nog volledige bv) dus zou niet weten of het normaal is eigenlijk :think:

Al lijkt mij 16 dagen wel erg lang zeg ppfff.

Lonneke ik heb via recept gekregen van de HA :wink:

Ik heb met Cerazette na mijn eerste zwangerschap 3 maanden menstruatie gehad. Werkte dus prima als anticonceptie :roll: Maar ben er toen toch maar mee gestopt. Mijn bv werd er namelijk ook niet beter op.

Af… :-*

Chantal… ik geef nog maar 1x BV… wel aan 2 kids… maar toch… tis zo weinig… misschien dat ik daarom nu zo’n lange menstruatie heb… balen hoor… vind t helemaal niks zo…

Lonneke… idd via HA…

Roos… oh dat lijkt me een ramp… :o ik had dat met mirena… vond ik echt vreselijk… met cerazette merk ik niks qua BV… dipje of zo…

Fai, ik heb die ook geslikt toen ik bv gaf, maar het was een drama!

ik was eerst een week of 4 alleen maar ongi, later om de week, week wel week niet, om gek van te worden!

ben na een half jaar gestopt!

rotding… veel te licht voor mij

Oei Es… jaaaa jij was dat, ook Cerazette drama he…

Vandaag even aan mn huisarts gevraagd…

Zij zei me dat dat ongeveer 3 maanden kon duren… (onregelmatige menstruatie)

Ben nu al bijna 3 weken ongesteld…

Als dit nu nog eens 2 weken duurt, mag ik over op microgynon…

Maar ik wil t even de tijd geven want de pil zelf vind ik wel fijn…

ik heb nu ook alweer tijden de microgynon Fai, bevalt me prima!

Cerazette komt er hier niet weer in

dan maar condooms tijdens de bv!

Morgen alweer 4 weken ongesteld… hoera… :roll: :roll: :roll:

Ik bel de HA toch eens op…

Kijken of ik niet microgynon kan krijgen ondanks die ene keer p/dag BV…

Vriendinnetje van mij heeft microgynon tijdens laatste BV fase wel gehad en was geen probleem… schijnt meer invloed te hebben op de productie… :think:

Es… hoe is jouw huidje onder de microgynon? :-*

Oei, ik lees hier slechte ervaringen…

Ik ben nu iets meer dan een week geleden begonnen met Cerazette en na een dag of drie is het vloeien bij mij ineens meer geworden (nou ja vloeien, ik weet dus niet of het dat nog is, of een doorbraakbloeding oid van de Cerazette).

Ik vraag me nu dus af wat dit is en of dit normaal is bij deze pil.

Hmmmzz, drie maanden onregelmatige menstruatie, nou ja, dat vind ik wel te doen, als het maar niet drie maanden voortdurend wordt…

Ik ben op een paar dagen na dus 7 weken aan 1 stuk ongesteld geweest… de ene keer bruin, andere keer helder… de ene keer meer dan de andere keer… maar het was er elke dag… vreselijk…

Nu sinds anderhalve week aan de microgynon… na 2 dgn microgynon stopte het vloeien meteen… wel een nadeel is dat mijn melkproductie daalt… dus ik weet niet hoelang ik mijn zoontje nog kan voeden… is geen ramp, hij heeft lang genoeg gehad…

Maar stiekem baal ik dat ik het niet op ‘mijn’ tempo kan doen…

Ik kijk wel of ik het nog op kan krikken…

Verder hoop ik dat de microgynon mij geen puberhuidje gaat geven… dat had ik met de mirena weer heel erg…

Cerazette was een fijne pil wat dat betreft… mooi huidje…

We wachten het af… :angel:

Ik ga dan maar heel hard hopen dat t bij mij mee gaat vallen… Heb er niet zo’n goed voorgevoel bij :?

Dus maar hopen dat het meevalt en anders op zoek naar wat anders, wil liever nog niet stoppen met BV.