lange autorit

Hoihoi,



Ja de zomer komt er weer aan en ik kon niet echt vinden wat ik zocht (maar dat kan ook aan mijn zoekkunsten liggen).



Hoe vermaak je een kindje van 16 maanden als je 1,5 dag in de auto moet zitten naar de vakantiebestemming. Toen dochterlief 1,5 was, vond ze boekjes leuk, en tekenen etc (en toen gingen we vliegen, ging een stuk sneller). Ons zoontje houdt vooral van rennen, voetballen, klimmen en klauteren en stoeien. Niet echt dingen voor als je strak in je autostoel zit. We hebben een tablet bij ons waar kinderfilmpjes op staan, maar ook tv kijken doet i thuis een kwartiertje en dan heeft i het wel weer gezien, nou dan zitten we dus net op de snelweg :wink:



Wie o wie heeft er tips, we hebben tafeltjes achter onze stoelen, dus zat zelf al te denken om iets met een zuignap te kopen zodat i het er niet meteen af kan gooien, en ik heb ook al een klein tekenbordje (ga t toch proberen). We willen ook de stoel tussen de kids zo leeg mogelijk houden, of 1 groot makkelijk te verplaatsen ding zodat 1 van ons altijd achterin kan gaan zitten om voor te lezen oid, maar liever niet natuurlijk :wink:

Onze knul is niet enorm druk maar geniet wel van rennen, klimmen enzo. Maar hij heeft een uurtje of 15 gewoon rond gekeken. We reden half 's nacht en half overdag. Hij viel soms even in slaap, en dan weer wakker. Maar er was zoveel te zien buiten. En af en toe even stoppen, even een stukje rennen buiten, en het was weer prima voor een paar uur. Hij was toen 1,5 jaar. Het was dus helemaal niet nodig om van alles mee te nemen eigenlijk. Vindt hij autorijden nu ook best als je kleinere stukjes gaat, of dan ook al niet?

Helaas hij vind autorijden helemaal niks. Pinksterweekend weg geweest en toen we rond 19.00 naar huis gingen heeft i 1,5 uur liggen huilen omdat i niet in slaap wilde vallen. Als ik m maar in de auto zet dan heeft i er eigenlijk al geen zin in en nu zal hij vast een keer een tijdje slapen (waarschijnlijk net als we moeten tanken) maar denk niet dat ik er mee wegkom als ik zeg, je kijkt maar even om je heen :wink:



We vertrekken ook om 8 uur 's ochtends en hopen uiterlijk 20.00 bij ons hotel te zijn. Eerst wilde we later vertrekken, maar mn dochter van 3,5 is mooi tot 21.30 wakker gebleven, toen waren we pas thuis. En aangezien we de 2e dag ook nog 6 uur moeten rijden. We nemen wel een bal mee, zodat we elke stop even kunnen voetballen en willen juist in de auto eten zodat we ook weer even bezig zijn met iets, maar er blijven nog heel veel uur over.

Ik kan je helaas niet helpen, vind onze drie uur durende autorit al een hele onderneming met twee kleintjes…

Is 's avonds/'s nachts rijden geen optie? En dan heel hard :pray: dat hij gewoon het grootste gedeelte van de rit slaapt…



Succes! Ik heb eigenlijk geen tips, onze jongens vinden het namelijk heerlijk in de auto, dus ik doe eigenlijk verder niks speciaals!

Hoi, ik kijk/schrijf even mee. Wij gaan binnenkort ook 1600km rijden naar ons vakantie adres. Ik vraag me ook af of we de kids moeten ‘entertainen’.

Bij ons helpt (hoop ik) de dvd wel achterin. Verder heb ik voor de oudste een kado voor onderweg; van die raamstickers om te spelen. Voor de jongste vind ik het moeilijk. Verder helpt hier wel erg een leuke cd met van die ‘blije foute muziek’ (Benga Boys zingt ie mee :mrgreen: )… Ook rijden wij inderdaad 's nachts dan hebben we de meeste km-ers al gewonnen hoop ik…Ik kijk graag mee voor andere tips :angel:

Hier ipad, boekjes, rozijntjes, tekenbord (Action), stickers en als het niet meer gaat een speen en als laatste uitweg de CD ‘Bijt’ie in je bil’ met (overigens best leuke) kinderliedjes.