Lange afstand fietsen met dreumes?

Zeker de 1e week als Thomas naar school gaat wil ik hem graag met de fiets brengen (dit voornamelijk omdat de bussen dan nog het vakantierooster rijden :wall: ). Maar dat is dus zo’n 17km fietsen.



Zijn er hier ouders met een dreumes/peuter/kleuter die ook vaak zo’n 34km per dag fietsen?

En welk stoeltje zit het lekkerste? Ik heb een bobike en een gmg stoeltje…

Opzich lijkt me zo’n achterop stoeltje die in slaapstand kan ideaal maar daar heb ik op 't moment het geld niet voor.



Ik wou deze week maar beginnen met oefenen, het is misschien ook maar gewoon wennen? Het is natuurlijk wel leuk/mooi onderweg maar wel een lange zit… :think:





bericht van Thomas:

dtttt

En de bakfiets dan?



Heeft niemand een fietskar te leen?

Dat word dus 's ochtens een uurtje heen, en 's middags een uurtje terug fietsen. Als ik het goed begrijp…



Nou zijn wij zondag voor het eerst een langer stukje gefietst(in totaal zo’n 1,5uur), maar wij hebben halverwege toch een kleine pauze ingelast zodat Jasper ff uit de stoel kon en weer wat mocht bewegen… Want dat stilzitten had hij toen redelijk gehad. :wink:



Ik snap dat er een behoorlijk leeftijdsverschil tussen onze kids zit, maar vraag me af of dit wel zo handig is :shifty:

Op zich is het meer wennen voor jou dan voor de kids Marite, Thomas en S.L passen zich in no-time aan en vinden het vast alleen maar leuk :slight_smile:



En wat Kaar zegt, waar is je bakfiets dan? Lijkt mij handiger om die te gebruiken, zwaar fietsen word het toch met twee kids dan kunnen je kids net zo goed comfortabel zitten.

Ik zou zéker geen extra geld uitgeven aan andere zitjes of zo :-



17 km is best te doen overigens, toen ik nog in Mokum woonde fietste ik 20 km op een dag en met een zingend en kletsend kind achterop vlógen de kilometers voorbij :slight_smile:

Het gaat vast veel makkelijker dan je nu denkt :-

Oja en wat ga in de tussentijd (9-13) doen trouwens?? :angel:



Er gaat wel een bus, maar dan moet je overstappen, je zou het een dag kunnen proberen en als het dan niet gaat dan kun je altijd nog met de bus.

De bakfiets is er nog steeds hoor… net als de zitjes van mn “ouwe” fiets!

Bakfiets leek me niet zo handig op de paden, zijn soms best wel smal/hobbelig en dat met tegenliggers :shifty: .

Maar misschien moet ik de routes eens fietsen om te zien welke het beste is…

Ik zou 't natuurlijk wel kunnen afwisselen (de kinderen vinden het nu geweldig om weer eens op een normale fiets te zitten).



Het is ook zo dat ik graag wil gaan fietsen omdat ik hoop dat dat er toe zal bijdragen dat ik me beter ga voelen…



Had ookal bedacht dat ik dan misschien heen op de fiets ga, dan naar huis met de bus (dan kan ik 2 uur thuis zijn ongeveer), dan met de bus weer terug naar school en dan weer met de fiets naar huis 8) .

:stuck_out_tongue: Of ik fiets eens richting jou Kaar :wink: !

zo te zien ben ik gewoon een miepie :oops: dus gewoon doen wat jou het beste lijkt :-*



En wie weet ga je straks niet dagelijks met de fiets maar alleen om de dag of gewoon alleen met mooi weer: lijkt me ook een mooi compromis :mrgreen: elke keer dat je wel gaat is dan mooi megenomen, toch?

Ja, er gaat wel een bus, maar dan moeten we nog eerder de deur uit :zzz: :wink: .

Ik wil volgende week beginnen met oefenen… dus wieweet kom ik volgende week ineens (elke dag :wink: ) richting Assen. 8)



Eisblume… miepies moeten er ook zijn (en ik ben er >gelukkig< ook 1 :wink: ). En zoveel schelen onze kids toch niet? Ja Thomas en Jasper, maar Sarah Louise en Jasper schelen een paar maandjes!



Ik fiets nu in elk geval altijd te kort, als ik nu thuis kom begint SL altijd heel hard te huilen omdat ze nog niet van de fiets af wil (dus ik zal haar krijgen met mn 34km op een dag :wink: :-* ).



Mellie… dat lijkt me heerlijk, fietsen met 2 zingende kletsende kinderen voor en achterop! :inlove:



Met de bakfiets weet ik nog niet… dan ga ik eerst de weg eens testen/bekijken met mijn gewone fiets! :wink: