Langdurig hoesten

Sinds Hieke vorige maand de waterpokken gehad heeft met daaroverheen een luchtweginfectie hoest ze. Het lijkt een nutteloze droge niet productieve hoest. Een aantal keer per dag heeft ze een hoestbui. We beginnen ons langzamerhand een beetje zorgen te maken omdat het nu toch al een maand duurt.

Iemand iets soortgelijks meegemaakt en tips?

Als je je zorgen maakt zou ik eerst naar de ha gaan om e.e.a. uit te sluiten.

Hier hebben de meisjes ook regelmatig periodes van hoesten, de oudste is er gevoelig voor en de jongste i.v.m. astma.

Wij geven de kinderen altijd Balsoclase hoestsiroop omdat dit het enige spul is wat ook echt werkt vinden wij! (het stopt de prikkel die zorgt voor de hoest). Je kan ze in drank krijgen (mmmm vinden ze hier :mrgreen: ) of in zetpil vorm. Te verkrijgen bij de apotheek.

Heb in het verleden wel eens Bisolvon geprobeert…ze moest toen ook heel veel spugen…uit navraag bij de arts bleek dat het maagklachten kan veroorzaken :roll:

Sterkte!

Ps. leuke avator!! (volgens mij zag ik die foto ook bij rainbowbaby’s :mrgreen: )

Dank je wel. We kijken het nog even aan en anders toch maar eens advies aan de ha vragen. Ik vind de klacht niet zo duidelijk en dan is het al snel: overbezorgde moeder. :roll:

@alex wrote:

Ps. leuke avator!! (volgens mij zag ik die foto ook bij rainbowbaby’s :mrgreen: )

Klopt! trots

gewoon even langs de ha gaan.

levi die had ook de waterpokken gehad en na 3 weken was hij nog zo suf en niet lekker en veel huilen. ik besloot om toch maar even langs te gaan om mezelf gerustestellen en om even alles na te laten kijken. bleek hij toch een middenooronstekking te hebben.

dus gewoon even langs gaan, beterschap in iedergeval :hug: