lang vliegen

Nu we bijna op vakantie gaan begin ik toch een beetje op te zien tegen de lange vliegreis van 9 uur. Wie heeft er tips om een kleine dreumes in het vliegtuig lekker bezig te houden.



Ik wilde een bedje reserveren voor Stijn, maar helaas kon dat alleen maar voor babies tot 6 maanden.

Je zou in elk geval wel kunnen vragen om een plek met extra veel beenruimte, en dan zelf een dekentje of dun matrasje op de grond leggen. Sommige luchtvaartmaatschappijen willen zo’n plek wel voor je reserveren (als je het lief vraagt), andere doen daar heel moeilijk over, dus je moet een beetje geluk hebben, en wat aandringen. Maar wel om vragen hoor (vantevoren dus al, niet wachten tot het inchecken), want dat is echt veel prettiger reizen!



Verder natuurlijk leuk (nieuw) speelgoed meenemen (dat niet te veel herrie maakt, want dan krijg je ruzie met je medepassagiers) en wat lekkers te eten voor onderweg.

Meer tips heb ik eigenlijk niet, we hebben met Laura wel een lange vliegreis gemaakt (15 uur), maar toen was ze pas 5/6 maanden en heeft veel liggen slapen. Met een peuter is dat natuurlijk heel anders.

kleine cadeautjes meenemen(bijv . vingerpopjes per stuk inpakken)en daar af en toe 1 van geven , en tegen de tijd dat ie ze allemaal heeft uitgepakt kan je mini poppenkastje houden vind ie vast leuk!