Lang middagslaapje

Ik heb mij tot nu toe steeds aan Mateo’s ritme aangepast omdat ik dat erg belangrijk vind…



De laatste weken wilde hij in de ochtend niet echt meer slapen.



Ik heb hem wel steeds na 2.5 uur na de nachtslaap in bed gedaan, maar na een kwartier werd hij gewoon weer wakker…



Hij heeft nu zelf zijn lange middagslaap gecreeerd. :clap:



Wat wordt hij toch al groot.

Hij slaapt nu alweer bijna 2.5 uur…



zou dit nu zo blijven?

En hoe oud waren jullie kindjes toen ze dit gingen doen???

Kars ging met 8 maanden naar één slaapje op een dag, ging toen ook helemaal vanzelf. Meestal sliep hij dan 1 of 2 uurtjes en kon er dan weer tegen.



Sinds hij kan lopen, slaapt hij 's middags wat langer. Soms wel 3 uur achter elkaar!! Dat is voor mij wel even wennen, opeens zit ik met zeeën van tijd :lol:

hihihihi, ik blijf wel een muts hoor.

Want hij heeft dan nu 3 uur achter elkaar geslapen en dan moet ik toch even kijken of hij wel slaapt en dat er niets anders is… :silenced:



Dan doe ik de deur open en dan hoor ik hem ronken… :inlove:

@Marlous wrote:

hihihihi, ik blijf wel een muts hoor.

Want hij heeft dan nu 3 uur achter elkaar geslapen en dan moet ik toch even kijken of hij wel slaapt en dat er niets anders is… :silenced:



Dan doe ik de deur open en dan hoor ik hem ronken… :inlove:




Hahaha, dat heb ik nou ook altijd… En maar turen op de klok… Hoe lang ligt ie nou al?? Zal het wel goed gaan? Steeds zachtjes kijken, maar dan ligt meneertje te slapen als een roosje. Wat een lekkere boefjes zijn het toch he!? :inlove:

:inlove:

Inderdaad…



Ik voel mij dan wel weer een mutsenmoeder, maar 3 uur slapen :shock:

En voornamelijk als hij dat nog niet regelmatig doet…



Heb ik ook in de ochtend. Mateo is standaard tussen 7 en 8 wakker, mocht het een keer voorkomen dat het een uur later is, dan maak ik mij gelijk ongerust… :wall:



Ach, het zijn lekkere kinders, met hun eigen ritme…

Grappig dat doe ik nou ook. Als Bram lang slaapt ga ik ook altijd kijken en hetzelfde met als hij 's ochtends later wakker wordt. We blijven mutsen…:wink:



Bram slaapt nu meestal 's ochtens van 10.30 tot 12.00 en soms 's middags nog van 15.00 tot 16.00.

Chris heeft ook een uitgebreid schoonheidsslaapje… Van een uur of 12.00 tot een uur of 17.00… Hij is dat gaan doen rond zijn verjaardag…

:shock: :shock: :shock:



Nou…Chris is sowieso een enorme slaapkop… :inlove:

Jay is nu 11,5 maand en slaapt 's morgens van 09.30 tot 11.00 en 's middags van 14.00 tot 16.00.



Hij is pas een paar dagen van zijn slaapje van 18.30 tot 19.30 af!!!



's Nachts slaapt hij van 20.30 tot 08.00



Hij heeft het nodig zullen we maar zeggen…

Esri gaat in de ochtend meestal tussen 10 en 11uur naar bed…

En ze rolt er vervolgens 2 uur later uit…



Ik slaap ook mee… anders ben ik niet te genieten…

Esri wordt ook 's nachts nog een aantal keren wakker…

Dus pak ik die paar uurtjes ook mee…



Het middagslaapje wordt de laatste tijd vaak overgeslagen…

En bij uitzonderingen slaapt ze tussen 3 en 4 uur en dan ook weer een uurtje of 2…



's Avonds gaat zij tussen half 7 en 8 uur naar bed…

Dat schommelt per dag…

Ik kijk altijd naar Esri…

Bij Isabel wisselt het nog altijd. Soms slaapt ze 's ochtends een uurtje (vooral als we haar op maandag en dinsdag vroeg wakker hebben moeten maken om naar oma te verhuizen) maar het komt ook heel vaak voor dat ze 's ochtends niet slaapt en dan zo’n drie uurtjes in de middag. 'k Ben benieuwd wanneer we daar een regelmaat in terug vinden…

Bart zit in een heel strak schema…en vaart daar wel bij.

Met ongeveer 11 maanden ben ik zijn slaapschema aan gaan passen naar een uitgebreid middagslaapje.

Mijn motivatie was dat ik hem rond half drie 's middags een bammetje aan het voeren was…en dat vond ik zelf lastig worden met de andere maaltijden en mijn eigen bewegingsvrijheid.



Bart gaat nu om 13 uur naar bed en komt er rond 16 uur weer uit.

Ook al hij wakker is en lekker ligt te spelen, dan blijft hij die tijd in bed.

Ik vind het gewoon lekker om mijn handen vrij te hebben en zolang hij niet huilt…zie ik het probleem niet zo.



Enne…dat spieken herken ik hoor…ik kijk ook altijd even en ook voor ik zelf ga slapen ;s avonds. Gewoon even zeker weten… :wink:

Aniek zit nu in de om en om fase… ze heeft dagen dat ze om 7 uur al klaarwakker is en dan slaapt ze 2 x. Dan is het van 10.30 tot 12.00 en van 15.00 tot 16.30.

Maar op andere dagen (vandaag bijvoorbeeld) dan moet ik haar om half negen ofzo uit bed vissen omdat ze lekker luiert en dan slaapt ze van 12.30 tot 16.00 uur!



Het schijnt vanzelf wat regelmatiger te worden zeggen ze… ik vind het wel best zo hoor, op dagen als vandaag als ze laat wakker is, kan ik mooi even met ze naar de stad ofzo :thumbup:

Hier is het als volgt.

Jinthe gaat om 20u slapen (of vroeger als ze te moe is) en wordt tussen 7 en 8 wakker.

Ze slaapt nog 1 keer, van 13u tot 15u of korter.

Geen slaper dus overdag, maar dat is ze nooit geweest.

Lucas slaapt nog steeds 2 keer op een dag. Hij gaat om half 10 - 10 uur naar bed en slaapt dan tot tegen 12 uur. Dan eten en dan spelen en gaat hij om 13:30 - 14:00 uur er weer in tot een uur of 4 - half 5. Dan weer spelen en eten. En dan gaat hij rond 8 uur week naar bed tot 7 uur als we moeten werken en tot 8 uur als ik vrij ben. Maar Lucas is altijd al een enorme slaapkop geweest.

M’n moeder zegt altijd voor de grap: je hebt er niets aan hij slaapt alleen maar!



Maar er zijn wel eens dagen (soms) dat hij minder slaapt (als we ergemns heen gaan of op visite zijn) maar dan haalt hij het de volgende dag weer ruimschoots in.

Tjee…dan is Tijn wel een hele wakkere, hij slaapt zelfs weleens dagen geen middagslaapje. Ik leg hem er wel in hoor, en dan slaapt ie wel eventjes maar soms is dat maar een kwartiertje/halfuurtje :oops:

Dan zijn er weer eens dagen dat ie wel 2 uurtjes slaapt smiddags.

Hij heeft by the way nooit 2 slaapjes gedaan op een dag (afgezien van toen ie nog heel klein was dan).



Hij wordt er gelukkig niet chaggie van, maar soms zou ik wel willen dat ie wat meer sliep, heb ik ook even wat meer rust :wink:

Sinds 3 maanden wil Jarno 's middags helemaal niet meer slapen. Heel af en toe probeer ik het nog wel, maar 9 van de 10 keer accepteert meneer dat dus niet.

Ik wou dat hij nog even sliep 's middags…ik merk toch dat ik wat krap in de tijd kom te zitten voor wat betreft mijn huishoudelijke dingen.

Hier slaapt Rick ook ongeveer van 12 tot 14

en de laatste tijd 's nachts van 19 tot 7



Behalve vanochtend besloot hij tot 8:45 te blijven liggen. Dus ben wel 2x gaan kijken of het allemaal wel goed ging :shifty: :inlove:



Het dag slaapje heb ik er zelf een beetje ingebracht omdat ik dan als ik wil 's ochtends en 's middags weg kan.

Het slaapje 's middags is op zich wel heilig. Ben nu 1x dagje de stad in geweest en toen sliep meneer gewoon een dagje niet overdag