lang borstvoeding en melk

Lieke heeft tot 2 weken geleden nog wel regelmatig bij me gedronken, maar heeft nu 2 weken niet meer gedronken en drinkt ook geen andere melk (helemaal geen dus) Ze vind koeiemelk niet zo lekker, en drinkt dat dus niet.



Weet iemand tips en trucs, of kan iemand me geruststellen dat melk op deze leefijd helemaal niet meer zo nodig is?

ik ken mensen die beweren dat melk niet nodig is, en zelfs ongezond.



Je zou geitenmelk kunnen proberen, of rijstmelk i.p.v. koeienmelk

Karnemelk of soyamelk is ook anders van smaak en ik heb al van meerdere moeders gehoord dat dit wel beter wordt gedronken.

Wil ze trouwens wel yoghurt of zo? Zo ja kun je altijd vers fruit bij de youghurt doen en krijgt ze zo haar zuivel ook binnen.

Soyamelk…eventueel met smaakje bijvoorbeeld…



Of…maar dat is ook discutabel…een scheutje roos-vicee door de melk…

Ook lekker…

Heb er bij Joas een leuk verhaal van gemaakt…

Het heet “schudden mino”. Limo noemde hij altijd mino…en met melk erbij ipv water werd t schudden-mino…ook praat hij nu goed, hij noemt t nog steeds schudden-mino…(melk,limo en schudden)…

Net als milik-shake dus…maar dan wel een spannends iets van maken…dat het heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel bijzonder is!



Maar goed…Jo lust wel melk,maar heeft soms een extra stimulans nodig er meer van te drinken…



Op zich is melk geen must…maar dan zou het wel vanuit andere zuivel moeten komen…Yogurt,vla,toetjes e.d.

Mijn man doet al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren zonder melk…af en toe een chocomelk…maar daar ga ik bij de kids geen gewoonte van maken…de soja-choco is zelfs lekkerder en zachter…

Lust ze wel yoghurt en kaas? Dat is ook prima, het gaat toch om intake van calcium en eiwitten. Eventueel yoghurt met wat vruchtensap of diksap als lekkere yoghurtdrank bij de boterham :drool:

Hoeveel eiwit en calcium ze binnen moeten krijgen op deze leeftijd weet ik niet, zou even op cb kunnen navragen, voor volwassenen is 1 plakje kaas en 1 yoghurttoetje bijvoorbeeld al genoeg…

Ik heb mijn hele leven nog nooit een gewoon glas melk gedronken en ik leef nog :mrgreen: 8) :lol:



nou even serieus: ik vind gewone melk gewoon vies. Af en toe een glasje karnemelk maar dat is denk ik 5l per jaar of zo. Andere zuiveldrankjes lust ik wel maar denk ik nooit aan. Ik eet wel iedere dag kaas op brood en soms wat yoghurt als toetje of zo. En ook als klein kind dronk ik nooit melk. Behalve als warme chocolademelk :drool: Je brengt me op ideeen…



Jasper lust overigens ook geen gewone melk, en geen gewone kv. Maar met een schepje vanillerijstebloem erdoorheen, drinkt ie’t op eens wel :think: Misschien kun je dat eens proberen. Zit iig geen suiker in :wink:

Mijn jongste heeft tot 4 jaar borstvoeding gehad, maar sindsdien dus geen druppel melk meer gedronken. Gelukkig eet ze meestal wel een beetje yoghurt e lust ze kaas. Maar gewone melk, jog karnemelk etc moet ze dus echt niet.