Landal Ooghduyne of Sonnenberg (Duitsland)?

Iemand naar (1 van) deze parken geweest? We twijfelen, welke is leuker voor de kinderen?

De prijs scheelt niet veel in elk geval voor de type huisjes die we nemen.

Wij gaan in de kerstvakantie naar Esonstad. Geen idee of het daar leuk is, ik ben dus ook wel benieuwd naar ervaringen :smiley:

Esonstad is echt een stadje, dus alles is bestraat. Toen wij er waren, waren ze een schaatsbaan aan het opzetten (wij waren er eind oktober). Ik kan me voorstellen dat het rond Kerst wel echt sfeervol versierd zal zijn. (zou een gemiste kans zijn, als ze dat niet doen)

Ons huisje was bij aankomst wel op sommige punten vies (met name het sanitair), maar ze kwamen dat na een telefoontje direct oplossen.

Het zwembad is okay.

De binnen ‘speeltuin’ is wel vrij klein

Er is een leuke club voor de kinderen met leuke activiteiten

Handig winkeltje met vers brood

De speciale kinderhuisjes hebben een tuin die afgezet is. Veilig dus.

Let op, veel water om het park, dus kindjes kunnen niet alleen rondlopen.

De omgeving is erg rustig. Pieterburen is leuk om te bezoeken. Vaak wel wat langer rijden door binnenwegen, maar wel allemaal leuke boerderijtjes en mooie omgeving.

Schiermonnikoog is erg charmant. Niet groot, wel de moeite waard. Er gaat vlak bij het park een boot. Reserveren kan volgens mij bij de receptie. Dagje Groningen is natuurlijk ook de moeite waard!

hmm zag net dat half januari bijna alles in esonstad dicht is, ik wilde eigenlijk juist die week gaan, dus we moeten eerst maar kijken welke week het gaat worden en dan of esonstad dan wel alles open heeft.

@meisje1974 wrote:

De omgeving is erg rustig. Pieterburen is leuk om te bezoeken. Vaak wel wat langer rijden door binnenwegen, maar wel allemaal leuke boerderijtjes en mooie omgeving.

Schiermonnikoog is erg charmant. Niet groot, wel de moeite waard. Er gaat vlak bij het park een boot. Reserveren kan volgens mij bij de receptie. Dagje Groningen is natuurlijk ook de moeite waard!

Gelukkig hebben mijn kindjes hun zwemdiploma’s al :wink:

En de dingen die je opnoemt zijn ook precies de dingen die we willen gaan doen :smiley: wij hebben er ook 2 kerstdagen bij zitten. Met deze 3 uitjes erbij hebben we ook wel genoeg gedaan.

Ook namens mij dus dank voor je info :wink:

Buiten t seizoen/vkantie is er vrij weinig te doen. Bijna alles is icht, zwembad is wel open en heel rustig, lees bad voor jezelf.

Wij zaten op t achterste gedeelte en moesten n flink eind lopen om ergens te komen.

@Fleur wrote:

@meisje1974 wrote:

Gelukkig hebben mijn kindjes hun zwemdiploma’s al :wink:

En de dingen die je opnoemt zijn ook precies de dingen die we willen gaan doen :smiley: wij hebben er ook 2 kerstdagen bij zitten. Met deze 3 uitjes erbij hebben we ook wel genoeg gedaan.

Ook namens mij dus dank voor je info :wink:

Zelfs met diploma uitkijken hoor. Zelfs met diplima verdrink je makkelijk in de koude water. moet er niet aan denken. :frowning:

@Emma wrote:

hmm zag net dat half januari bijna alles in esonstad dicht is, ik wilde eigenlijk juist die week gaan, dus we moeten eerst maar kijken welke week het gaat worden en dan of esonstad dan wel alles open heeft.

Als alles dicht is, niet gaan hoor. Dan is het net een spookstad. Dan kan je beter naar park gaan met meer natuur. Daar is het sowieso rustig dan valt het minder op als dingen dicht zijn (alhoewel dat me sowieso, in welk park ook, niet zo leuk lijkt)

Esonstad wordt hem toch niet, nu hebben we landal sonnenberg in Duitsland tegenover Ooghduyne staan :slight_smile: Wil perse een wasmachine in de bungalow en de meeste parken hebben we eigenlijk wel gehad die dat hebben… Vind Duitsland alleen zo ver weg, ze vervelen zich al na 15 minuten naar opa en oma :shifty:

Landal Sonnenberg is wel heel erg leuk. Wij zijn er inmiddels twee keer een week op vakantie geweest, beide keren hadden we langer willen blijven. Het is een leuk park en de omgeving is echt prachtig! Er is ook genoeg te doen, leuke wildparken, mooi stadjes.

Wij hadden alleen geen wasmachine in de bungalow, maar misschien is dat bij de luxere huisjes wel zo.

Ik weet niet waar jullie wonen, wij wonen in Friesland. Het park is bij ons vandaan zo’n zes uren rijden. Het rijdt echter heel gemakkelijk als je over Maastricht, Luik en Verviers rijdt. Voor onze meid was het ook goed te doen, als je speelgoed meeneemt voor onderweg.

ja de luxe huisjes hebben een wasmachine.

Klinkt goed in elk geval!! Wij rijden er alst goed is zo’n 3 a 4 uur over, met een korte tussenstop. Dus op zich goed te doen hoor, maar ze zeuren hier al na een paar minuten. Dat wordt dus echt even iets bedenken wat ze kunnen doen onderweg, mochten we daarheen gaan.

Ik heb toen een tafeltje bij de Gamma gekocht, ik weet niet of ze die nu nog hebben. Je kunt het over het autostoeltje heen zetten, aan de zijkanten zitten bakken waar je spulletjes in kunt doen. Was hier een groot succes. Handig om er iets te eten op te leggen, ze kon kleuren onderweg, boekjes lezen. Het beviel zo goed dat we het de hele vakantie in de auto gebruikt hebben en nu nog steeds bij langere autoritten.

Wij zijn vorig jaar november naar Sonnenberg geweest.

Wel zonder kids… Maar hier onze ervaringen :-).

Wij hadden een luxe cottage met sauna, zonnebank en vaatwasser. Ook een wasmachine en droger, maar we waren er slechts 3 dagen dus die hebben we niet gebruikt.

Was prima, netjes en schoon.

Zwembad hebben we niet gebruikt, maar volgens mij was het wat aan de kleine kant. Al is het voor kinderen volgens mij altijd wel goed als er maar een zwembad is ;-).

Park heeft een restaurant waar je goed kan eten. Is wel handig als je van te voren reserveert. Je kan er ook patat en snacks bestellen en dat gewoon meenemen naar het huisje.

Uiteraard ook een supermarktje, uiteraard duurder dan een normale winkel. Wij hebben er we gewoon boodschapjes gedaan maar er zal vast ook wel een andere in de buurt zitten, maar die hebben wij niet gebruikt…

Ik weet niet hoe oud je kindjes zijn maar wij zijn een dagje naar Trier geweest. Dat is echt een heel leuk stadje met allemaal “ouwe rommel” zoals wij dat noemen :smiley: staat ook allemaal op de UNESCO werelderfgoed lijst. Echt de moeie waard!! Maar ik weet dus niet hoe dat met kids is.

In Cochem, dat is ook vlakbij, hebben we een burcht bezoch. Daar waren toen ook kinderen bij, ook eentje van een jaar of 4. Je krijgt een rondleiding, wel in het duits maar een beschrijving erbij in het Nederlands.

Als je meer wilt weten.

Ik houd een Blog bij in het Engels van al mijn reizen (en reisjes) dan zal ik je de link PB-ern (dat mag volgens mij niet hier :shifty: ).

Kan je ook foto’s van ons huisje zien etc.