Landal of Center Parcs??

meerdal daar willen wij binnenkort heel… :mrgreen:

maar wat ook een aanrader is… geen cp of landal

is Marveld… super park zowel huisjes als camping en niet zo massaal als cp.

(wij hadden een vip huisje voor 6 pers (en we waren met 2 volwassen en 2 kinderen (die bij papa en mama op de kamer sliepen :oops: )met bubbelbad e.d. :mrgreen: )

aanrader hoor…

Marveld!! :thumbup: :thumbup: Helemaal perfect ja!

@El73 wrote:

Marveld!! :thumbup: :thumbup: Helemaal perfect ja!

ook de omgeving…

BEDANKT VOOR ALLE ANTWOORDEN

maar dat mystery gebeuren dat lijkt me wel grappig

en zijn alle parken leuk dan maar als je naar de prijs kijkt dan moet het te doen zijn want als ik op cp zelf kijk dan ben ik voor het weekend dat ik heen wil de helft goedkoper uit had er nog nooit van gehoord namelijk

zal morgen even met hub overleggen thanks

@gerenkim wrote:

BEDANKT VOOR ALLE ANTWOORDEN

maar dat mystery gebeuren dat lijkt me wel grappig

en zijn alle parken leuk dan maar als je naar de prijs kijkt dan moet het te doen zijn want als ik op cp zelf kijk dan ben ik voor het weekend dat ik heen wil de helft goedkoper uit had er nog nooit van gehoord namelijk

zal morgen even met hub overleggen thanks

We hebben de rekensom op dit park losgelaten.

Mysterie was t.o.v. de goedkoopste aanbieding bij het goedkoopste park enkele tientjes goedkoper.

Maar t.o.v. de normale prijs van Meerdal was het 150 euro goedkoper. MAAR…omdat we via bungalows hadden geboekt (dat moet) maak je geen gebruik van je vaste korting (als je iets te vaak naar CP gaat,dan krijg je die vanzelf). Dus per saldo kwamen we uit op 80 euro goedkoper (de rest hadden we anders toch wel als korting gekregen).

Voor de normale prijs scheelde het idd 150 euro…best flink…op een weekeind.

Je moet alleen bereid zijn alle parken te accepteren…het kan ook Zeeland worden…ook leuk,maar toch wat kleiner…

Wij zijn de afgelopen twee jaar met pinksteren naar rabbit Hill geweest. Ik vind dit echt een superleuk park voor kleine kinderen!

We hebben beide keren een super weekend gehad :thumbup: :thumbup.

wij hebben de gok gewaagd en hebben een mysery weekend geboekt

ik ben benieuwd waar we terrecht komen lekker met konningendag weg heerlijk

@ilsederooy wrote:

hoi

ik kies altijd centerparcs boven de andere genoemde parken.

Ze stellen gewoon meer eisen en alles ziet er dan gewoon net wat verzorgerder en luxer uit.

Ik heb bij landal en Cp gepoetst en ik ga dus nooit meer naar landal :sick:

Ik vind CP echt van de zotte duur… Een week of 4 geleden waren we aan het kijken voor een weekend in april (16-5) en moesten toen 750 euro betalen!!! Nu is de prijs voor datzelfde weekend nog 500 euro. Belachelijk!

Nu gaan we naar pipo dorp. 99 euro, klaar!

Ik vind bij CP het zwembad en plaza veel mooier dan Landal. Maar de huisjes van CP vind ik erg klein en oud vergeleken bij Landal.

Maar voor het prijsverschil gaan wij bijna altijd naar Landal, dat scheelt soms een paar honderd euro :shock:

Huttenheugte vindt ik overigens wel leuk park als je graag naar CP wilt!

Ik vind CP echt veel te duur! Een plaza erbij is leuk, maar wij blijven nooit alleen op het park. Uitstapjes in de omgeving maken doen we veel liever en als je ergens buiten het park eet, scheelt dat een hele hoop geld. Dus een plaza hoeft voor ons niet persé. Bij Landal heb je vaak wel een snackbar en een restaurant erbij en een supermarkt, dat is voor ons voldoende.

Een zwembad vinden we erg leuk, maar ook dat hoeft niet uitgebreid te zijn. Zolang er maar een geschikt kinderbadje bij zit. Zwemmen doen we toch niet dagelijks. Je betaalt bij CP voornamelijk voor de naam en alles wat erbij zit en dat is in ons geval echt zonde van het geld. Het scheelt soms honderden euro’s vergeleken met Landal!

Al moet ik wel zeggen dat niet alle parken van Landal goed zijn, maar dat geldt ook voor CP. Je hebt er hele oude en verwaarloosde parken bij zitten. Ik kijk altijd op de site van Vakantiereiswijzer, daar kun je lezen wat de ervaringen van gasten zijn. Is het schoon en netjes, hoe is de service, enz. We zijn al meerdere keren naar Landal Coldenhove geweest, dat is een erg leuk park. En Landal Lommerbergen vonden we ook mooi, dat is wel uitgebreider met een plaza erbij.

Ik zou zelf nooit een mysterypark boeken. Je weet niet waar je terecht komt, je kunt dus best in een oud en minder goed park belanden. Ik ben niet erg kritisch, maar ik wil wel een schoon huisje en spulletjes die heel zijn. Een vieze bende kan mijn weekend echt verpesten, dus ik zoek liever zelf iets uit, waarvan ik weet dat het goed en leuk is.

Veel plezier!

Meiden ik wil jullie wel aanraden om zelf nog even te poetsen als je naar Landal gaat. Er worden daar 10 huisjes met 1 doekje gepoetst en dan dus de badkamer,wc slaapkamer etc gewoon met 1 doekje. Echt heel onhygienisch.

Hoor idd veel terug over de schoonmaak…dat is bij elk park even beroerd…je ziet nooit elk huisje,dus met zekerheid zeggen dat het ene park schoner is als het ander vind ik vaak niet echt fair, maar dat is mijn mening.

Je treft het een keer en de andere keer weer niet.

Mocht ik een vies huisje treffen,dan maak ik me niet druk. Even een loopje naar de receptie en het wordt in orde gemaakt…

Wat ze niet gemeld word, kan je ze ook niet echt kwalijk nemen.

Zolang het maar opgelost gaat worden,klaag ik vaak niet over futiliteiten…

Hebben ooit een park getroffen bij wat nu Roompot is…voorheen, geen idee. Huisje was inderdaad vies, dikke stofwolken onder het bed van mijn broer die luchtwegproblemen had.

Na 1 dag sta ik te douchen en broer en schoonzus stonden te schreeuwen in de gang dat de kraan uit moest…

Ik had zelf niet eens door dat buiten de douchecabine de waterstand overal op een halve meter stond…

Deur open en de slaapkamers met vloerbedekking liepen vol…

Even een loopje naar de receptie…gemeld en we konden meteen oversteken naar een ander huis. 1 zonder vloerbedekking,dus je zag dat het ook schoner was (behalve dan dat we aan het einde van het weekeind zagen dat er in 1 van de niet-gebruikte keukenkasten een spin was bevallen van 200 spinnetjes…ach…) Hebben de kast gesloten, briefje ervoor…“niet storen, kraamkamer mevr. Spin”.

Weet je…overal is wel iets…schoonmaak en onderhoud blijft een hekel punt…daar val ik niet over. Als ik perse een vaatwasser wil,dan blijf ik wel thuis…een weekeind weg is een weekeind weg…samen zijn…waar, boeit me niet zo…

Is iets niet naar behoren,dan doe je er wat aan. Maar mijn weekeind verpesten…nou neuhh…moet er wel heel veel gebeuren…

CP heeft al zijn oudere parken weggedaan. Ze zijn allemaal dus goed of beter…een echt “slecht” of “oud” park zit er gewoon niet meer tussen.

Zo’n mystery weekeind kan je je dus nauwelijks een buil aan vallen als je ziet wat je betaald…

Wil je luxe (luxe en schoon zijn niet hetzelfde trouwens) dan betaal je ook meer. Dan weet je het zeker.

Heb je een klein budget,dan is het de gok wel waard vind ik…minder dan dat je er voor betaald krijg je sowieso niet…je loopt alleen maar kans meer te krijgen.

Het is geen gegeven dat je perse in een oud huisje komt…je krijgt wat beschikbaar is…

En voor de klantenbinding zal daar evengoed vaak een beter park en luxer huis tussen zitten…ze zouden we gek zijn alle mysteryboekers een oud huis te geven op een minder park. Het zijn immers potentiele nieuwe klanten toch?

Wij hadden ons ingesteld op Zeeland en kregen Meerdal…prima deal voor dat geld. Moest wel lachen om Jo “eeuuh mam? Er is helemaal geen vaatwasser???” “Hoe ga je nu afwassen??”

Oeps.dit is dus de nieuwe generatie…

Het verschil Landal en CP…ach…niemand hier kent zowel ALLE Landels als ALLE CP’s . Helemaal sluitend is geen een mening…

Gelukkig is er keuze zat!

ik heb ook bij cp gepoetst en daar werd elk huisje met 2 doekjes gepoetst.

1 voor de badkamer en wc en 1 voor de rest. daarna gaan de doekjes in de was.

@charity wrote:

ik heb ook bij cp gepoetst en daar werd elk huisje met 2 doekjes gepoetst.

1 voor de badkamer en wc en 1 voor de rest. daarna gaan de doekjes in de was.

Kan je nagaan.

Ik vraag me ook wel af wat iemand bedoeld met “oud” of “verouderd”.

Ik mag aannemen dat geen enkel park om de 20 jaar zijn huisjes opnieuw bouwt of verbouwd toch?

Zolang de boel niet in elkaar klettert zal het me en zorg zijn of het grijs,geel,groen of blauw steen is…

Eerlijk gezegd een gloednieuw huis te midden van de bossen vind ik dan weer niet echt charming…

De meubels e.d. tja…dat is soms echt om te gieren…maar ook dat vind ik maar zelden mooi ergens…

Mijn ma heeft die neiging ook. Als zij ergens geweest zijn, begint ze altijd als eerst over het huisje…als wij weg zijn geweest, vraagt ze altijd hoe het huisje was…nooit eens een verslag hoe leuk,ontspannen,lekker het WEEKEIND was…

Kan je nagaan hoeveel waarde mensen soms hechten aan het huisje…

Zolang het niet onoverkomelijk stuk is,zie ik het waarschijnlijk niet eens.

Behalve het huis in Frankrijk…daar viel me juist op hoe mooi en nieuw alles was…heeeerlijk huis, 2 badkamers, 2 verdiepingen, achterhuis (mijn ouders hadden een kamer en badkamer beneden helemaal apart). Met veranda…aan het water…maar ja…dat mocht wel voor 1000 euro…(8 personen,door 2 -en gedeeld).

Wij hadden dus een huis met zitkuil, de laatste keer…kennelijk is dat het minst favoriet…waarom weet ik niet. Vond het wel geinig. En doordat de woonkamer zo opgedeeld was,was er een hele grote vlakte vrij…speelruimte voor de kids! Opvallend hoeveel ruimte extra dat geeft.

Als wij besluiten een weekeind weg te gaan,dan zoeken we eerst op aanbieding, daarna gaan we selecteren. Welk park (landal,cp of anders) maakt dan niet uit. Ligt aan de juiste prijs,juiste locatie en juiste tijd.

nou ik moet zeggen dat ik het wel spannend vind hoor hihi

en tja over de huisjes ieder zn eigen mening en anders ga ik zelf even snel met een lap ergens lang en een berg chloor in de badkamer nou dan red ik me wel 3 dagen hoor en de meubels ach als ik dat niet wil moet ik maar thuis blijven (wel met rugpijn hihi hebben we er voor over)

ik hoop dat ik een beetje geluk heb in mn leven en dat we een leuk park en huisje krijgen en anders maar niet

als ik hetzelfde had geboekt voor kempervenne bijv. was ik 605 eurie kwijt

en nu 284 eurie dus dat scheelt wel heel veel

mystery park was geslaagd

we zijn op de kempervennen beland prima park hoor alleen miste wel een ballenbak of iets anders voor binnen eigenlijk zeker als het slecht weer is dan heb je het zwembad ook wel gezien maargoed we hebben ons prima vermaakt afgelopen weekend.

gaan we nog een x doen dit scheeld 320 euro als je geen vatse parkgast bent

320 euro is snel verdiend.

Nou zeg dat wel!

Fijn dat het zo leuk was…zo zie je maar dat het helemaal niet de bedoeling is om alle mysterie guest in een oud/goedkoop park te proppen…

Ons park scheelde ook 150 euro met de werkelijke prijs…best aardige verschillen…helemaal de moeite waard…

@mandy_d. wrote:

Moest wel lachen om Jo “eeuuh mam? Er is helemaal geen vaatwasser???” “Hoe ga je nu afwassen??”

Oeps.dit is dus de nieuwe generatie…

Whahahaha kostelijk!!!! :lol: :lol: :lol: