Landal, Esonstad

Hoi allemaal,



Ik ben benieuwd naar ervaring met het Landalpark, Esonstad. Hoe is het park, wat is er te doen in de omgeving, etc?



Groetjes!!

wanneer ga je?

wij zijn in feb geweest, 10 pers huisje echt gigagroot, mooi schoon, alleen ik vond het een heeeeel eind wandelen naar de leuke dingen, het zwembad rest ed waren ook niet altijd open, dus als we s; ochtends met zijn allen voor een koffie weggingen, lukte dat dus niet…

in het binnenspeelding zit geen wc voor de kindjes meen ik, niet handig.

t’is wel echt een mooi opgezet park.

Hi Annette,



Bedankt voor je reactie. de huisjes lijken we ook mooi ruim (maarja, foto’s kunnen bedrieglijk zijn, vandaar mijn vraag).

Wij hebben geboekt voor de herfstvakantie. We gaan met mijn ouders en mijn stiefzoontje van 5 en onze dochter van dan 2 maanden.

Ik ga er eigenlijk wel vanuit dat alles dan wel veel open zal zijn omdat het dan druk is op het park. We’ll see. Anders rekening houden met openingstijden.



Hou vond je de omgeving. Welke uitstapjes zijn leuk?

Wij zijn nog nooit in Esonstad geweest, maar we wonen in de omgeving.



Het park ligt vrij afgelegen, er is wel vlakbij een klein dorpje. Dokkum is een leuke stad, daar is ook een kleine kinderboerderij. Je kunt naar Lauwersoog, even in de haven kijken en een visje eten. Zeehondencentrum Pieterburen is niet erg ver weg, een aanrader voor kinderen. Het is ook wel leuk om in Paesens te kijken. Dat is een heel klein nostalgisch dorpje, waar je een oud vissershuisje kunt bekijken. Je kunt op de zeedijk wandelen. Genoeg te doen!

Wij zijn er geweest toen het net open was… (enorm voordelig toen :lol: ) en de huisjes/appartementen zijn erg ruim, tenminste dat waar wij in zaten wel. Luxe sanitair, zelfs in een ‘gewoon’ huisje en ik vond het wel leuk dat het echt anders is als al die andere parken.



Zwembad was toen open op de tijden dat wij heen wilden, dus niks gemerkt van openingstijden. Onze oudste vond de dijk geweldig, tig x per dag hebben we dat ding opgelopen met hem.

Ze waren toen allebei nog best klein, dus heeeel veel entertainment hadden ze nog niet nodig. De eendjes die in de tuin waren ook al vermaak in hun ogen.



Wij hebben ons er prima vermaakt, maar volgens mij is het inmiddels heel veel groter geworden/uitgebreid.

nou, ik ben erg benieuwd! Ik kijk er erg naar uit. We gaan in de laatste week van mijn zwangerschapsverlof, dus zo sluiten we dat mooi af.

We willen denk ik ook een dagje naar Schiermonnikoog en ik wil ook wel een dagje naar Groningen. Ik zag trouwens net op de site van landal ook een lijstje met tips wat er zoal in de omgeving te beleven is. Handig!!

@Jippie wrote:

Wij zijn nog nooit in Esonstad geweest, maar we wonen in de omgeving.



Het park ligt vrij afgelegen, er is wel vlakbij een klein dorpje. Dokkum is een leuke stad, daar is ook een kleine kinderboerderij. Je kunt naar Lauwersoog, even in de haven kijken en een visje eten. Zeehondencentrum Pieterburen is niet erg ver weg, een aanrader voor kinderen. Het is ook wel leuk om in Paesens te kijken. Dat is een heel klein nostalgisch dorpje, waar je een oud vissershuisje kunt bekijken. Je kunt op de zeedijk wandelen. Genoeg te doen!




Da’s grappig!

Ik ook!

pieterburen zijn we indd geweest,m wij waren en het was zoooooo koud en vriezen, we konden over het water naar de winkeltjes ed toelopen (de grote huisjes zitten buiten het dorpje), verder zijn we nog wat wezen winkelen, volgens mij indd Dokkum ook.

Mijn zusje had een baby bij, toen 3,5 maand, dus echt heel veel hebben we buiten niet gedaan met die kou.

het zwembad was zo’n beetje prive voor ons, we hebben echt diverse keren alleen met ons clubje gezwommen :lol:

Het is gewoon allemaal erg mooi daar, leuk opgezet ook.

Een dag naar Schiermonnikoog is inderdaad ook leuk. De boot vertrekt vanuit Lauwersoog, dat is vlakbij het park. Leeuwarden en Groningen zijn ook leuke steden om een dagje te winkelen. Groningen is leuker dan Leeuwarden, het heeft meer sfeer en doordat het een studentenstad is, is het er altijd gezellig.

@Jippie wrote:

Groningen is leuker dan Leeuwarden, het heeft meer sfeer en doordat het een studentenstad is, is het er altijd gezellig.




Groningen is veeeeeeel leuker als Leeuwarden :mrgreen:

Drachten is ook leuk om te gaan winkelen.

Alles dichtbij elkaar en geen auto’s in de winkelstraten!

In Leeuwarden winkel ik eigenlijk nooit meer en Groningen ook niet.

Dokkum wel, omdat dat dichterbij is, maar daar heb je niet zoveel keus als in de grote stad.

Hi Annete,

zo, het was inderdaad koud in februari. Dan is het met een baby niet altijd fijn om veel naar buiten te gaan.

Ik hoop dat wij nog een beetje nazomerweer of heel er mooi herfstweer hebben! Met een lekker jasje en dekentje houdt ons meisje het dan wel uit denk ik!

Je hebt trouwens in Lauwersoog (bij restaurant het Booze Wijf een grote (overdekte) speeltuin met ballenbad enzo.

In het nabijgelegen dorp is een grote supermarkt, slager, bank (ook niet onbelangrijk, hihi), snackbar en een winkel die dezelfde spullen verkoopt als bij de Blokker.

Verder zou je bij mooi weer nog naar Veenklooster kunnen gaan voor een boswandeling.

En natuurlijk kun je genieten van de prachtige omgeving hier!

Als me nog meer te binnen schiet meld ik me weer :wink:

En, hoe was het?

Of zijn jullie nog niet geweest?

Het weer is nu in ieder geval bagger, dus dat is wel jammer…