lamineermachine- ja/nee/welke?

Ivm. het hoge knutselgehalte hier in huis :wink: overweeg ik de aanschaf van een lamineermachine.

Wie heeft er eentje, of ervaring ermee en wil mij verder helpen :slight_smile:

*Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

*Waar let ik op bij de aanschaf?

*Zijn er nog grote verschillen wat betreft de kwaliteit?

Gebruik je hem uiteindelijk ook vaak genoeg :think: ?



Alvast bedankt voor het meedenken. :-

Ik heb er vorig jaar een gehad voor mijn verjaardag. Is er een van de gamma, was iets van een tientje en ik vind het een perfect ding! Heb al een paar keer wat gelamineerd voor de gastkinderen, helemaal super :slight_smile:

ik heb er 2 :oops: :oops:



een koudlamineerder en een warme.



de koude plakt ahw 2 lagen boeklon tegen elkaar met datgene ertussen wat je plastificeren. het eindresultaat is wat slap maar geschikt voor bepaalde doeleinden.

de andere plakt 2 laagjes plastic tegen elkaar mbv warmte. het eindresultaat wordt wat harder, steviger.



de warme heb ik zelf gekocht (is al m’n 2e, zo vaak gebruik ik 'm) en de koude heb ik gekregen van iemand die 'm over had.



beide gebruik ik regelmatig maar het vaakst denk ik toch de warme. het is een simpele, gewoon uit een aanbieding van karwei (of praxis?)

Ok, dus met andere woorden de aanbiedingen van de bouwmarkten in de gaten houden :dance: , bedankt voor de tips :slight_smile: :thumbup:

mijn lamineerapparaat komt bij de lidl vandaag. Je kunt hem warm of koud gebruiken en ik ben er tevreden mee :thumbup: Eens in de tijd hebben ze hem weer in het krantje staan. Helemaal niet duur, heb er toen iets van 20 euro voor betaald.

Ik heb er ook 1, komt van de Aldi. Kostte geloof ik iets van 20 euro. Kan zowel warm als koud gebruikt worden.

Ik gebruik hem regelmatig voor de knutselwerken van de kids en ben er blij mee :slight_smile: .

Heb er 1tje van de bl*kker voor 18,-.

Doet het ook prima.

Ik zou ook zeker voor voordelig gaan (of goedkoop zelfs :wink: ) een groot deel van de kwaliteit van het lamineren hangt ook af van het plastic wat je gebruikt. Al is de kwaliteit prijs verhouding van bv de Hema erg goed. :thumbup:

Ik heb er één van de Hema, die doet het prima. Ik gebruik hem nu niet meer zo heel vaak, maar ik denk als Jinthe ouder wordt wel weer meer. En hij was niet zo heel duur (iets van 18 of 20 euro), dus als ik hem niet heel veel gebruik geeft dat ook niet zo.

@Rhiannon wrote:

Ik zou ook zeker voor voordelig gaan (of goedkoop zelfs :wink: ) een groot deel van de kwaliteit van het lamineren hangt ook af van het plastic wat je gebruikt. Al is de kwaliteit prijs verhouding van bv de Hema erg goed. :thumbup:




Mee eens.

Ik heb hier twee soorten lamineer plastic liggen.

Het 1 is dikker dan het andere.

Afhankelijk van wat ik er mee wil, of voor wie bedoelt, kies k welke ik gebruik.

Ik haal deze weer even naar boven.



Vanaf maandag hebben ze bij de lidl weer lamineer apparaten voor €24,95 en ook weer lamineerhoezen etc.