laminaat karwei of ikea

Eindelijk zijn we begonnen aan onze speelzolder! Maar nu dus de vloer… Liefst zo goedkoop mogelijk, we nemen laminaat omdat dat het makkelijkste is om te leggen zelf en handig om schoon te houden met spelende kinderen (al mogen ze daar echt voorlopig niet eten en drinken, die regels versoepelen vanzelf waarschijnlijk, mezelf kennende :wink: )

Twijfel tussen laminaat van de karwei (cando original) of de ikea (parie of tundra)

Tussen de tundra van ikea en de karwei gaat het totaalprijsje zo’n 100 euro verschillen. Dikte is van allen 7mm.

Iemand die weet wat het kwaliteitsverschil is? Of zal dat gewoon hetzelfde zijn? Kan nooit super kwaliteit zijn, maar dat hoeft van mij ook niet. Over een jaar of 5 gaat er waarschijnlijk toch eentje slapen (of 2) dus dan willen ze (ik) waarschijnlijk weer wat anders :shifty: :wink:

Kwaliteitsverschil weet ik niet.

Wij hadden vorige keer laminaat gekocht van Cando bij de Karwei, deze bleek bij leggen krom getrokken.

Dus erg lastig te leggen, waarschijnlijk hebben de pakken laminaat niet goed plat gelegen voor een langere periode.

Maar dat kan ook gewoon onze pech zijn geweest (dat mag ik hopen in ieder geval) en hoeft nu niet het geval te zijn natuurlijk.

Ikea laminaat heb ik geen ervaring mee. Alle andere laminaat die ik ooit van Karwei gehad heb, heb ik nooit geen problemen mee gehad.

wij hebben laminaat van karwei overal . Pas vernieuwd maar het vorige lag er 7 jaar en toen was het echt flink beschadigd !

( kinderen en 4 huisdieren -> 2 honden en 2 katten dus echt intensief gebruikt)

De kwaliteit zal niet zoveel schelen hoor, als het voor een speelkamer is die je hoogstwaarschijnlijk over een jaar of 5 weer gaat veranderen zou ik voor de goedkoopste variant gaan ! :wink:

wij hebben het van ikea… al 9.5 jaar… en dan in de huiskamer… ziet er nog steeds redelijk uit… begint nu na al die jaren pas wat mankementjes te vertonen, maar dan bedoel ik wat van de bovenste laag die loslaat.

hij wordt zeer intensief gebruikt… door zowel ons als de hond…

zou voor dat verschil voor ikea gaan…

kwaliteit ikea is niet meer zoals 8 jaar geleden…ze hebben nu ook minder keuze.

Ik verkoop dagelijks laminaat en hoor veel al mindere verhalen over ikea laminaat.

Dan zou ik dus voor karwei gaan… cando is redelijk goed. Je moet alleen wat meer oppassen met het erin klikken, goed plat laten liggen en als je het in huis haalt 48u wachten met verwerken…

marktplaats checken voor een outlet in de buurt. Wij hebben hier in Genemuiden meerdere outlets zitten en hebben nu ontzettend mooi laminaat liggen wat ons 5 euro per vierkante meter heeft gekost. Het ligt al 3 jaar en blijft echt meer dan prima. Het ligt ook in de garage en daar word er dus niet zuinig mee omgesprongen… en ook daar ligt het nog steeds prima.

Was origineel laminaat van 39,95 per vierkante meter… ging weg voor een palletprijs van 5 euro…per m2.

En anders zou ik gaan voor ikea, gewoon omdat het scheelt, niet slecht is en je misschien toch weer wat anders wil.

Ik zou dan dus weer kiezen voor karwei.

Hier slechte ervaring met ikea laminaat. De eerste paar jaar bleef het laminaat groeien. Ik denk dat we er in totaal aan weerskanten nog 10 cm eraf hebben moeten halen. En als er iets valt, dan heb je meteen een buts in je laminaat.

Na 7 jaar ligt het er nog steeds in hoor, maar ik zou het nemand aanraden.

We hadden ikea laminaat gehaald. Ik van de week heel blij begonnen met leggen, heb de keuken en slaapkamertje van de jongste ook zelf gedaan.

nou ik heb het geweten en gezweten, sjonge zeg wat een rotklus. Als je een beetje hard tikte splinterde de bovenlaag af, echt prut spul sorry.

Ik halverwege gestopt, savonds samen verder gegaan maar het schoot niet op, je had de ene kant erin vloog de andere er weer uit enz en iedere plank had ondertussen wel een beschadiging. En dat terwijl we samen het hele huis al voorzien hebben van laminaat en dit echt nog nooit meegemaakt.

Ik terug naar ikea gister, was er helemaal klaar mee. Mn verhaal gedaan. Bleek dat ze wat veranderd hebben in het systeem, maar nog geen klachen hadden gehad. Al met al konden ze er weinig aan doen maar ze wilde ter compensatie wel een tegoedbon geven als ik alles weer eruit zou halen en terug brengen. Dat dus gedaan, want het was echt niet mooi geworden, halve voorzolder nog maar af en zo lang mee bezig :thumbdown: Wel balen dat ik nu overnieuw moet beginnen, het eerste stuk is namelijk alleen maar zagen en op maat maken, maargoed. Op zich niet het ergste werk, alleen zo lastig dat ik er telkens voor naar beneden moet omdat de jongste wakker wordt als ik het binnen zaag/snij.

Wel super service van Ikea overigens!!

Heb vandaag het laminaat gehaald wat we boven ook hebben, alleen ander kleurtje, van cando. Iets duurder maar heb het er dit keer graag voor over :lol: Morgenavond beginnen we, hopelijk gaat het net zo handig als de kamers en niet zo rot als dat ikea spul :shifty: