Wie heeft voor mij dé tip?
Mn zoontje ligt in bed onder een dekentje met daarom heen geslagen een lakentje. (zoals heel veel het hebben)
Hoe strak ik het lakentje ook vastmaak tussen het matras en de spijlen, meneer krijgt em los :roll: en gaat ermee aan 't spelen (leuk, alles vastpakken!)
En ligt dus vervolgens met zn lakentje over zn hoofd.
Nu ademt dat nog wel voldoende dat het niet direct ontzettend kwaad zal doen, maar heb toch liever dat ie 't laat zitten :mrgreen:
Hoe ga ik dat doen…
Tijd voor een slaapzakje wellicht?
Ja een slaapzakje zou ook mijn idee zijn :thumbup:
Slaapzakje
Dat krijg je niet voor elkaar; een slaapzak is dan idd de uitkomst.
Is het Lakentje voor de mooi? Anders die er uit laten…
Is een gebed zonder eind!
Sorry, het wordt saai maar hier gingen ze dan ook in een slaapzakje.
Hier werd het net kouder toen ze het ging proberen, dus ging er een extra (dun) dekentje over het lakentje. Ik heb het niet zo op slaapzakjes.
Hier ook een mannetje wat altijd aan de lakentjes zat te plukken en friemelen.
Hij ligt dus tegenwoordig in een slaapzakje (al vanaf een een maand of 6, dus 4 maanden gecorrigeerd). Scheelt ook weer bedjes opmaken :mrgreen:
Ik had een stoffen hangwiegje. Ik propte gewoon aan beide kanten een klein knuffeltje tussen de zijkant en het beddengoed, en dan bleef het goed zitten. Toen ze het ledikantje inging, zijn we overgaan op een slaapzakje. Een combisleeper is ideaal!! (wel prijzig, maar ook 2de hans op MP te vinden)
Wij hebben een duodeken met daaromheen een overtrekje en anders een slaapzak idd…
Slaapzak indd :thumbup: (Wij gebruiken ook de Combi-sleeper, ook voor ons oudste meisje altijd gebruikt)
Hier ook een slaapzakje, maar ook een lakentje en een dekentje.
Lakentje op de normale manier in bed en de deken overdwars. Het is dan wel een grote deken, maar gaat zo wel bijna onder het hele matrasje door. Maar of dat genoeg is?
lakentje dwars gebruiken. Heb ik telkens gedaan. Wordt het meeste helemaal onder het matrasje gevouwd. Werkte ideaal.
Laken en deken overdwars was hier de oplossing.
Bedankt allemaal voor de reacties :thumbup:
Slaapzak hadden we eerder al wel geprobeerd, maar het probleem blijft dan bestaan. Hij slaapt niet als ie niet is ‘ingestopt’ :roll: :inlove:
Zal misschien komen omdat we hem in 't begin hebben ingebakerd, heeft hij nu blijkbaar graag iets strak om em heen ofzo…?!
Heb gister de laatste 2 tips geprobeerd, en tot nu toe zit 't laken nog vast!
Dus dit zou maar zo de gouden tip voor mij kunnen zijn! Thanks!
(dat ik dat zelf nog niet bedacht had…)