Lage bloedsuiker.

Thom is laatst naar de huisarts geweest omdat hij telkens zo ontzettend moe is en erg bleek ziet. Nu is hij afgelopen maandag voor bloedafname geweest…hij was zooooooo dapper mijn bikkel (het moest ook nog over in de andere arm)…en gisteren kreeg ik de uitslag.

Hij had een lage nuchtere bloedsuiker. Nu heeft hij ruim een jaar geleden een enorme wegraking gehad van ongeveer 45 minuten en is daarna ook door de molen geweest. De kinderarts dacht toen ook al aan peuterhypoglycaemie (lage bloedsuikers) en dat was ook al ons vermoeden. Erg stom misschien dat dit dus nu niet in ons opkwam. We hoeven er verder niets mee te doen, behalve goed in de gaten houden dat hij geen wegraking krijgt en regelmatig bij de huisarts een bloedsuiker laten prikken. Maar ja zijn er tegenwoordig veel peuters die goed eten…dat is ook hier nogal een probleem…alhoewel probleem,we maken ons er niet erg druk om, maar nu we dit weten wel iets meer. Heeft iemand ervaring hiermee en waar letten jullie allemaal op?

Groetjes,Monique.

Ik ben even aan het zoeken wat dat is omdat ik er nooit van gehoord had, maar ik kon er niet zoveel over vinden.



Is dat een soort suikerziekte of een stofwisselingsziekte? Is het ernstig of eroverheen te groeien?

De huisarts zei dat we zeker niet bang moesten zijn voor suikerziekte, maar dat we het wel goed in de gaten moesten houden.

Wat dat voor de toekomst betekent weet ik niet.

Groetjes,Monique.

Nou, hopelijk blijft het goed gaan en houdt ie er inderdaad geen suikerziekte of iets anders raars aan over.

Jullie hoeven niets anders te doen met zijn eetgewoontes? Niet meer suiker of regelmatig?

Hier is niets over gezegd,maar we zullen er zelf een beetje rekening mee houden,ik zit in de verpleging dus weet er wel een beetje van.

Groetjes,Monique.